What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Raijin Supergun op PAL tv?

loempiavreter

Arcade Local
Joined
Oct 2, 2005
Messages
73
Reaction score
0
Ik ben nu in japan voor 2 weken, en ik zit eraan te denken om een Raijin supergun aan te schaffen, bij http://www.mak-jp.com/

Ik heb echter nog een aantal vragen. Werkt ie op een PAL tv? Zou ik de RGB kabel moeten vervangen (en waar zou ik een goeie vervanging kunnen vinden in een nederlandse shop, en anders op het internet)?

Heb ik iets van een step down converter nodig zodat zichzelf niet opblaast?
 
Zou gewoon moeten werken. Toch kan ik je aanraden als je in Japan bent op zoek te gaan naar andere exclusievere items en een cab of een supergun te kopen als je terug bent, aangezien je die overal kunt krijgen.

Vergeet niet naar G-Front, maar vooral MAK! Japan en TRY te gaan.
 
Meeste europese TV's ondersteunen ook wel 60Hz NTSC. De japanse RGB (SCART) aansluiting is wel anders dan een europese. Daar zijn verloopjes voor, of je moet 'm aanpassen (of aansluiten via bv een XRGB).

Oh, en ja. Hij zal hoogstwaarschijnlijk 100v zijn.
 
Een Raijin supergun kost veel meer als ik het laat verzenden? Dus ik dacht ik neem er één mee.

En exclusieve producten had ik zelf ook wel gedacht, had gehoopt dat ze de zeldzame Tatsumi's Big Fight hadden of het obscure Mad Dancing (waarvan ik nu achter ben dat ie nooit verder is gekomen dan location test dankzij de MAK verkopers...). Verzamel eigenlijk alleen belt scroll titels.
 
Ik heb uiteindelijk de Sigma Raijin gehaald. Maar weet iemand toevallig wat voor een step down converter werkt?

Er staat op het plakaat 100V en 40W.

Ik kreeg deze suggestie, maar helemaal zeker of het de goede is weet hij ook niet.
http://www.peters-electronics.nl/script ... roduct=369

Dit is een converter voor 110V naar 220V en 45W.
Ik heb niet zo heel veel verstand van electronica, maar het lijkt mij dat hij dan toch teveel volt en watt doorlaat naar de supergun, en dat dat niet goed is voor de supergun?
 
Het wattage kan niet hoog genoeg zijn, zeg maar. De apparatuur die je aansluit op een voeding trekt zoveel vermogen weg als het nodig heeft.

45 watt lijkt mij te laag. Ik neem aan dat op de supergun een JAMMA PCB zal worden aangesloten? Afhankelijk van wat je aansluit kan de energiebehoefte van je complete setup veel meer gaan vragen dan die 45w.

Beste idee is om een lekkere zware stepdown te nemen. Die zien er meestal zo uit:
vr03d.jpg


De mijne heb ik bij een lokale electronica-zaak gehaald.

Heb je die niet bij jou in de buurt, ping dan Psykick of Rklok op dit forum eens. Zij hebben misschien wel iets liggen. Anders een 'gevraagd' post op Buy,Sell & Trade ;-)
 
loempiavreter":14ccwx9o said:
Ik ben nu in japan voor 2 weken, en ik zit eraan te denken om een Raijin supergun aan te schaffen, bij http://www.mak-jp.com/

Ik heb echter nog een aantal vragen. Werkt ie op een PAL tv? Zou ik de RGB kabel moeten vervangen (en waar zou ik een goeie vervanging kunnen vinden in een nederlandse shop, en anders op het internet)?

Heb ik iets van een step down converter nodig zodat zichzelf niet opblaast?



hoe kan je bij mak bestellen ?? japans is niet mijn sterkste taal :D
ik zoek een av7000 en 2 joysticks als iemand daar bestelt dan graag info over hoe enzo

thanks
 
Je kunt niet bij MAK bestellen, alleen in de winkel zelf in Akihabara (Tokyo).
 
Back
Top