What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

PS4 topic

Cageman":2ivfohcf said:
Jinxz":2ivfohcf said:
Ik zit er helaas niet vaak meer achter maar wat ik begrijp is dat inderdaad het netwerk van Sony lang niet zo goed is als dat van Microsoft.
XBOX Live wordt momenteel ondersteund door zo'n 17.000 servers. Voor de XBOX One + XBOX Live zullen dat in totaal 300.000 servers zijn. Er zijn net een aantal zeer grote datacenters (o.a. in Iowa) weggezet om dat te kunnen hosten.

Daarom wil ik ook voor Xbox gaan, weet jij waar ze in Europa gebouwd worden?? Overdag zullen de servers zich voornamelijk gaan bezighouden met Office365 en avonds worden het gameservers toch?? 300.000 man niet normaal.
Worden mijn live centjes toch goed besteed...nu nog op zonne en windenergie ...
 
Voornaamste investering (recente) is Iowa. Cloud services als O365 en XBOX Live zijn wereldwijd verspreid over de DC's, alleen lijkt de ondersteuning voor XBOX One nu voornamelijk in Iowa te gaan zitten.

Traditioneel zou het voor West Europa in Dublin terecht moeten komen. Andere écht grote datacenters zijn er niet in de buurt.

Verdere details weet ik ook niet.
 
De enige reden van de populariteit van de PS4 is omdat Microsoft alles fout heeft gedaan tot nu toe wat ze maar konden. Alle negatieve publiciteit hebben ze echt aan zichzelf te danken met kers op de taart het uitstellen in Nederland met een hele slechte smoes.
 
Ken":s1dp9h9b said:
De enige reden van de populariteit van de PS4 is omdat Microsoft alles fout heeft gedaan tot nu toe wat ze maar konden. Alle negatieve publiciteit hebben ze echt aan zichzelf te danken met kers op de taart het uitstellen in Nederland met een hele slechte smoes.


chapeau
 
Volgens Marc Diana, senior product marketing manager bij AMD, maakt alleen de PlayStation 4 van Sony gebruik van AMD's hUMA-technologie. Het gebruik van unified memory access kan een significant prestatievoordeel opleveren ten opzichte van de Xbox One.

Diana zou dit in een interview met het Duitse tijdschrift c't hebben gezegd, meldt heise online. AMD's hUMA maakt het mogelijk dat de cpu en de gpu in de apu tegelijk van hetzelfde geheugen gebruikmaken. Hierdoor kunnen de processoren veel efficiënter samenwerken. AMD kondigde de technologie eind april aan.

In een traditioneel systeem zijn het geheugen van de cpu en het geheugen van de gpu gescheiden. Het kopiëren van data kost veel tijd. Daarom maken apu's, waaronder die van de Xbox 360, tegenwoordig gebruik van unified memory. Het geheugen van cpu en gpu is daarbij fysiek niet meer gescheiden en daarom hoeft de data niet over de relatief trage i/o-bus. Dergelijke systemen maken echter nog wel gebruik van gescheiden partities voor cpu en gpu. Daardoor moet alsnog data worden gekopieerd van de ene partitie naar de andere, ook kunnen verwijzingen binnen het geheugen niet zomaar worden overgezet.


Bij hUMA-systemen hebben cpu en gpu via dezelfde address space toegang tot hetzelfde geheugen en hoeft er dus geen data meer gekopieerd te worden. Doordat beide processoren met hetzelfde geheugen werken, kunnen gpu en cpu efficiënter samenwerken. Programmeurs kunnen software makkelijk optimaliseren door bepaalde berekeningen alleen door de cpu of alleen door de gpu te laten uitvoeren. Ook is hUMA cache coherent; als één processor iets aanpast in het geheugen ziet de andere processor dat onmiddellijk. Als een systeem niet cache coherent is, moeten de andere processoren steeds op de hoogte gebracht worden bij een aanpassing in het geheugen als er oude data in de cache is opgeslagen.

Daarnaast zouden gameontwikkelaars er door het gebruik van hUMA voor kunnen kiezen om gebruik te maken van grote textures in plaats van een heleboel kleine textures. Doordat cpu en gpu hetzelfde geheugen gebruiken, kan de gpu namelijk ook via de cpu gebruikmaken van het, veel grotere, virtuele geheugen.

Hoe groot het prestatievoordeel is dat hUMA met zich meebrengt, is moeilijk te zeggen. Van verschillende kanten komen er geluiden van gameontwikkelaars dat de PlayStation 4 inderdaad sneller is dan de Xbox One. Dit verschil enkel toeschrijven aan hUMA gaat echter te ver. Het verschil in grafische prestaties zal niet in de laatste plaats te maken hebben met de krachtigere gpu van de PlayStation 4, die daarnaast beschikt over sneller werkgeheugen.

In een interview met de Britse krant The Guardian reageerde Phil Spencer, hoofd van Microsoft Game Studios, op de vergelijkingen tussen de specificaties van de PlayStation 4 en de Xbox One. Hij gaf aan dat het volgens Microsoft in de consolestrijd niet alleen draait om de hardware, maar voornamelijk om de ervaring en het spelaanbod.

AMD heeft de technologie mogelijk weten te maken door cpu en gpu op dezelfde die te bakken. De hUMA-technologie zal ook terug te vinden zijn in de Kaveri-chip van AMD, de opvolger van de Richland-apu. Kaveri is gepland voor het eerste kwartaal van 2014 en zal gebruikmaken van Steamroller-cores en Graphics Core Next-gpu's.
 
in de consolestrijd niet alleen draait om de hardware, maar voornamelijk om de ervaring en het spelaanbod.

En dat geldt eigenlijk alleen voor de console exclusifs.
De rest van de games zijn hoeren, die komen op alle consoles :mrgreen:
 
Op korte termijn zijn er op de Xbox One betere exclusives, zoals Dead Rising 3, Forza 5 en in 2014 Halo en Titanfall. Daarnaast vetrouw ik op meer stabiliteit op Xbox Live met games als Battlefield 4, Fifa 14 en COD: Ghosts. Op lange termijn denk ik dat Xbox Live en de infrastructuur van de console zelf (menu's, apps, arcade e.d.) en controller mij beter zal liggen dan de PS4 en de Dual Shock 4 (nog niet geprobeerd, maar dat denk ik gewoon).

Kinect hoeft niet aangesloten te zijn, 2e hands games spelen gewoon af en je hoeft niet 1 x per 24 uur online te zijn. Het is bijna knap wat een clusterfuck Microsoft van de aanloop naar release heeft gemaakt, maar als je dat opzij zet heeft Microsoft met de Xbox One gewoon meer value. Voor 100 euro meer krijg je in ieder geval Fifa 14 erbij (die ik toch al ging kopen) en voor 4 tientjes extra wil ik die Kinect 2.0 wel zien (bijv. voor Crimson Dragon) en wie weet ooit iets mee doen als ze er wat leuks voor verzinnen.
 
Ik kan me in deze zeker aansluiten bij Ken en moet ook zeggen dat de Xbox op de Gamescom zeker de meeste indruk heeft gemaakt, vooral aan titels die er straks voor te krijgen zijn en de gamer direct aan het werk zet. Ik heb niet het idee dat je nog een half jaar moet wachten voordat je echt value hebt uit je console.

Die Kinect 2 heb ik zelf niet gecheckt, maar ik hoorde van iemand die mee was dat het echt niet normaal was. Een enorme vooruitgang.

Al met al heeft de PS4 me niet omver geblazen en denk ik dat Sony niet voor niets de console €100,- goedkoper prijst en dat ze het vooral op het online vlak echt heel zwaar gaan krijgen, want de next-gen consolewars gaat voor een groot gedeelte online uitgevochten worden en daar is MS gewoon heer en meester.
 
En dan nu even een reactie van iemand die woensdag al deze shit heeft mogen zien, vasthouden en spelen op de gamescom. 8) 8)

Ik wil niet zeggen dat ik een fanboy ben, maar mijn voorkeur gaat gevoelsmatig altijd uit naar playstation.

Maar ik moet zeggen dat de XBOX op de de gamescom op mij meer indruk heeft gemaakt.

Als eerste waren we (we is overigens Psykick, Beatmaster P en ik) bij de stand van playstation. Daar games gezien en gespeeld zoals Driveclub en Knack. Onwijs mooi dat zeker. Maar ik kreeg niet dat sneller kloppende hart wat je direct hoort te krijgen wanneer je voor het eerst een next-gen titel ziet en speelt. De controller is echt geweldig. De triggers staan nu goed, die touchpad is echt een vette toevoeging (hele leuke augmented reality dingen gezien met die touchpad) en de kuiltjes in de analoge sticks zijn heel relaxed.

Daarna meteen door naar de XBOX stand. Ja, en ik moet als playstation liefhebber eerlijk toegeven dat ik dat echte next-gen gevoel hier wel kreeg. Hier ging mijn hart serieus sneller kloppen. Forza 5 ! Wat een absurd mooie game is dat. En hoe belachelijk soepel de frames aan je neus voorbij vliegen is ronduit indrukwekkend. En voor de fighters alhier. Die Killer Instinct hebben we ook gespeeld en die is ook moddervet. Ook bij de Xbox is de controller aangepakt. Vooral het uiterlijk is er behoorlijk op vooruit gegaan. Ziet er strak uit. Maar wat ik echt heel tof vond is de trilfunctie in de trigger. Beide triggers trillen dus. dat was bij het spelen van Forza al meteen een hele leuke toevoeging. Rem je af trilt die trigger.

Ik heb zelf Kinect niet gecheckt, ik heb daar helemaal niets mee. Maar vrienden die met ons mee waren hebben Fighter Within gedaan en dat schijnt echt heel goed te werken. Ze waren behoorlijk enthousiast.

Tot zover mijn korte impressie.
 
Ken":1yqlpj6d said:
Mart":1yqlpj6d said:
Ik wil niet zeggen dat ik een fanboy ben
We hebben een Pinokkio smiley nodig op het forum.

HAHAHAHA !!
Man, ik geef net toe dat ik de XBOX vetter vond.
En dat uit mijn mond. Het moet niet gekker worden.
 
Ik ben na Marts reply wel benieuwd hoe de joypad van de Xbox One is. De 360 vind ik persoonlijk stukken minder lekker in die grote klauwen van mij liggen dan die van de Ps3. En gezien Sony daar niet teveel aan veranderd, is dat wel een goed vooruitzicht.

Titanfall komt toch ook naar de Ps4, nouja, FPS speel ik op een PC, ik kan dat nog steeds niet goed met een joypad. BF4 + nieuwe PC is voor mij next gen, voordat ik me waag aan de ps4 of Xbox One.
 
Back
Top