What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

ps3 import vragen

R2-2D

1CC Aspirant
Kan ik met een japanse import ps3 ook gewoon in europa online ?
En geeft het problemen met sommige spellen omdat je de ps3 soms moet updaten?
Graag hoor ik jullie ervaringen.
 
Je kan met je Japanse PS3 gewoon online. Je kan ook gewoon in de Europese store komen en dingen aanschaffen. Zover ik weet is elke PS3 titel regiovrij. Blu-Ray films niet. Maar de US en JAP vallen in dezelfde regio. Dus films zou je uit de US kunnen importeren!

Sony verspreid de systeem updates wereldwijd. Dus je zal geen problemen hebben met de firmware.
 
Hmm ik had gehoord dat er soms toch wel het e.e.a. regiogebonden is qua online play en servers. Ik weet het niet, ik wilde geen import systeem (vertrouwde het niet) en heb gewoon een PAL console en heb de 3 store accounts erop aangemaakt.

Tegenwoordig is het ook zo achterhaald om nog een console te importeren, hooguit de moeite voor de Emotion Engine in de eerste batches (maar om daar speciaal een Ps3 voor te halen..).
 
Eigenlijk alleen voor Japanse ps2/ps1 games is het de moeite.
Toch wel vet om Outrun2sp te spelen in ECHTE progresive mode op mijn ps3!
Ik zou anders gewoon een Nederlandse halen. Ik heb verder geen problemen ondervonden, maar met online play, tja..... Ik denk dat er in de toekomst wel restricties gaan komen.
 
Rano":2rnconoo said:
Ik zie ook niet echt een reden. Op de Ceramic White in Japan na dan :P

Een rode ps3 lijkt mij ook zeer vet, heb laatst die spiderman psp gezien en dat is toch wel de mooiste psp die ik gezien heb. Die kleur zou volgens mij erg goed staan op de ps3.

Firmware updates zijn voor alle regio's hetzelfde en kan je ook gewoon via je pc downloaden mochten ze later raar gaan doen. Daarnaast worden in sommige games ook een firmware update gezet.

R-type heeft gelijk dat online spelen met sommige games regiogebonden is, zo kun je met de japanse en aziatische versie van Resistance alleen online tegen mensen in die regio of met mensen met een ntsc-jpn machine.

De enige echte reden is idd dat je Japanse ps1 en ps2 games kan spelen. De emotion engine is geloof ik nu ook uit de Japanse versie gehaald, dus volledige BC is alleen mogelijk met de eerste batches van ps3's. Daarnaast kun je met een ntsc-jpn ps3 ook usa blu ray movies afspelen en die komen toch wel iets eerder uit dan de Europese blu ray.
 
DAY":3nn3rpng said:
ook usa blu ray movies afspelen en die komen toch wel iets eerder uit dan de Europese blu ray.
Ja, behalve de film Sunshine waar ik gedeeltelijk mijn ps3 voor had gekocht. Die zou eerst in Japan uitkomen, werd gecancelled en opeens heel snel in Europa. Is nu nog steeds alleen in Europa uit, maar ja is ook een Engelse film, hehe
maar toch ik ben nog steeds :cry: en :evil: Want hij ligt bij de record en ik kan er niets mee, hehe!
 
Ik heb een Ps3 zonder Ps2 ondersteuning, maar ook bewust voor gekozen (scheelde me 100 ekkies, daarvan heb ik een game die ik echt wilde en een 160gb HDD gehaald). Het boeit me niet. Mocht ik trek krijgen in SotC ofzo, dan doe ik dat wel op de Ps2. Is toch ook vaak wel beter (besides, de Ps2 enabled Ps3 speelt geloof ik ook niet alles) Een omgebouwde Ps1 die alles afspeelt heb ik ook nog.

BR films, opzich wel een goede reden... maar goed, ik koop zelf geen BR (wel HD-DVD).
 
Ik kan de japanse ps3 iets goedkoper krijgen dan een europese , vandaar japans. En de backwards compatibliteit met jap psx en ps2 spellen is voor mij belangrijk.
Over dat progressive verhaal .. doet ie dat met elke ps2 game ?
Het lijkt me bijvoorbeeld wel tof as ik Hokuto No Ken in 480p zou kunnen spelen.
 
Back
Top