What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Pieter Post stond voor m'n deur en gaf mij...

Vandaag ontvangen: Soul Blazer voor de SNES, NTSC versie. Compleet met boekje en map in prima staat. Deze game kom je niet vaak meer tegen en al helemaal niet zo compleet als deze. Mooie aanvulling op mijn collectie :D :D

2651213312210image.jpeg
 
Guardians/ Denjin Makai II:

Guardians%252520Denjin%252520Makai%252520II.jpg


Geweldige Beat 'em Up met veel melige humor...misschien wel één van de beste Beat 'em Ups ooit gemaakt.
 
Thanks! Het brengt wat meer variatie in m'n verzamelinkje...voor de verandering eens een keertje geen Shmup of Fighting Game.
 
Is volgens mij ook een redelijk ondergewaardeerd spel. Bevat zeer veel humoristische details, veel speelbare karakters en verschillende routes die je kan nemen...helaas niet echt een verhaal en ook helaas maar één einde.
Eigenlijk wil ik Denjin Makai (het eerste deel) ook graag hebben, maar die is best lastig te vinden...heb hem in de afgelopen jaren maar één keer te koop gezien.

Goede review op HG101: http://www.hardcoregaming101.net/denjinmakai/denjinmakai.htm
 
Lihinian":1ezmw4p0 said:
Sweet!
Komt hij in de buurt qua feel en is de soundtrack ook van topniveau?


Pfoe, dat is heel lang geleden haha :). Heb even een gameplay filmpje erbij gepakt op youtube. Mogelijk zegt dat al genoeg, spel is niet blijven hangen dus heeft me te weinig geboeid...

Wat ik zo zag en hoorde is dat het inderdaad de soundtrack heeft van de klassiekers die je opnoemt maar dat de gameplay wat trager is en het battle systeem minder fun. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke smaak :). Verder bevat de game coole CGI cutscenes, iets wat ik enorm kon waarderen van de PS1 RPG's.

Nog een aanrader: Wild Arms. Wel een (lekker snel) turn based battle system, moet je van houden :mrgreen:
 
Na het lezen van Topic 'B&O Beovision MX4000 CRT' heb ik gister ook een B&O mx 7000 opgehaald voor mn retro consoles. Helaas was het geen 50/60 Hz maar alles wat ik thuis heb staan werkt er op. TV, inclusief draaiende voet en bijbehorende afstandbediening zien er nog als nieuw uit en dat voor 25 euro :D.

Wat een top beeld en wat een heerlijk geluid zeg! Binnenkort maar eens gaan spelen met de (kleur)instellingen en dergelijke.

892501931810IMG_4586.JPG
 
cthulhu":32m3gqf5 said:
Zeer mooi! Wat mij vooral opvalt aan die tv's is het geluid...geweldig en vol geluid geeft zo'n B&O.

Klopt, heel mooi vol en warm geluid. Iets wat je in de huidige tv's niet meer hebt.
 
Merkte gister nog wel dat als ik het geluid heel hard zet, ik een zoem/brom hoor. Mogelijk is dat vrij normaal bij CRT's, dat weet ik me iig niet meer te herinneren :). Mogelijk is het de kabel die niet goed zat oid of zijn het de instellingen. Laatste optie is dat ik het geluid gewoon TE hard heb staan haha.

Zal het topic er eens op nalezen, mogelijk lost dat al een en ander op.
 
Machello":wmt93dw4 said:
Merkte gister nog wel dat als ik het geluid heel hard zet, ik een zoem/brom hoor. Mogelijk is dat vrij normaal bij CRT's, dat weet ik me iig niet meer te herinneren :). Mogelijk is het de kabel die niet goed zat oid of zijn het de instellingen. Laatste optie is dat ik het geluid gewoon TE hard heb staan haha.

Zal het topic er eens op nalezen, mogelijk lost dat al een en ander op.

Denk ik de kabel die wat storing heeft. Heb ik ook. Trek ik de scart eruit (bij hard volume), dan hoor je netje niets.
Ik heb het opgelost door een andere saturn -> scart kabel (de kabel naar de TV was goed).

Iets stoort op de lijn.
 
Back
Top