What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Pieter Post stond voor m'n deur en gaf mij...

ElPancho":2kvenrlk said:
..... 3 nieuwe roms om de bootleg van BB wat minder bootleg te laten zijn
Asure, you rock.
Danku :)
Veel plezier er mee!

Anunaki":2kvenrlk said:
Welke roms zijn dit? Mijne hebben redux op het titelscherm staan
Deze romset niet. Private vooralsnog. Maar ik verwacht wel binnenkort een release.

Dit is een complete rewrite van de security, niet door de maker van Redux.
(Redux is niet helemaal 100% stabiel naar mijn beleving, eerder 99%)
 
@Anunaki: Ze gaan dood omdat je dip 7/8 fout hebt staan :)

Edit:

joaoljr":zbwbj1jb said:
Please refer to this DIP switch layout:
http://www.solvalou.com/subpage/arcade_dips/B/boblbobl
Bank #2, DIP switches 7 and 8 should be turned ON for normal monster speed.

Punji

@Anunaki alvast een gokje, dit veroorzaakt op jou bord echter mogelijk crashes.. speel eens tot level 14..

@ElPancho: Deze settings zijn alleen voor de redux bootleg, niet voor jou romset :)
Voor de romset die je van mij hebt, gebruik je de originele dip settings van Taito.
http://www.solvalou.com/subpage/arcade_dips/B/bublbobl
Je bord gedraagt zicht 100% als een echte Taito momenteel..
 
ok, ik dacht dat enkel de snelheid een dip ding was

jij weet ook al die dingen he, tx weer

edit: ik bedenk me nu dat er een verband tussen beide zaken is ws
 
Het probleem is dat op veel bootlegs dip 7/8 hardwired zijn voor het gebruiken van een 27C512 eprom in socket #4/5 en redux hier geen rekening mee houd.

Als deze dus op 'on' staan voor normale monster/game speed.. sja.
Workaround is redux op 3x27C512 zetten maar dan heb je nog steeds af en toe spontane crashes, wel en stuk minder. Vandaar.
 
Vandaag de eerste set van coin stickers opgehaald bij m'n drukker. Ooit 8 uur aan gewerkt om 1:1 te krijgen. Zelfs het aantal haltone stippen in de gloed op de getallen klopt.
Nerd shit zeg maar ;)
Nog een paar kleine tweaks en dan is ie goed:

100yen.jpg
 
Tevens de japanse printjes gekregen om op Vewlix C cabs tussen de speakers te plaatsen. Uiteindelijk is het op hoogwaardig papier geprint en heb ik het zelf voorzien van een dubbelzijdige sticker laag.

De euro ertussen is om aan te geven hoe groot ze zijn, 46cm breed.
In technische termen, 'frickin groot'.

speakersticker.jpg
 
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Das eeuwig zonde!!! Precies een spel dat ik nog heel graag wil kopen en tevens één van de allerbeste vechtspellen ooit. Ik zal dat hele conversion gedoe nooit begrijpen...een spel opofferen om er een ander van te maken? Kijk, als het nou van origine een waardeloos spel zou zijn, maar Street Fighter II' Champion Edition???
 
Hmm nu ik wat beter kijk lijkt het mij niet het originele bord van de champion edition, maar de kleurstelling van de rainbow edition en dat is inderdaad een vage versie. Nou vooruit maak er maar een ghouls en ghosts van 😉
 
het is een CPS-1 bord geen bootleg, wel met die rainbow roms erop ja

ik snap de ophef niet zo eigenlijk, aangezien het een swap van een paar componenten betreft

je kan dus gewoon wisselen
 
Haha! Heerlijk dit :mrgreen:

Nou, volgens mij is het gewoon je eigen PCB, Patrick; en mag je er mee doen wat je wil. Ook al gebruik je hem als oefen-PCB voor je desoldeerbout :)
 
lol, dat is natuurlijk zo, maar ik hou de roms gewoon

is gewoon een goede game om te spelen ook SF2, zeker onder vrienden

ik heb tig voetbal PCBs waar ik nu op oefen
 
Hm. Zo heb ik sf2:ww, sf2:CE en sf2:hf hier liggen.
Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om één van deze borden om te bouwen.
Ghouls is een leuk spel, maar er is helaas weinig bagger op CPS1 gebied om te converten.

CE is overigens eenvoudig met 2 roms naar Hyper Fighting te gooien.
 
Back
Top