What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

PC-Engine externe RGB adapter + stereo RCA

waiwainl

Administrator
Staff member
Joined
Sep 23, 2013
Messages
2,027
Reaction score
6
Location
The Netherlands
Hi,

De dbGrafx Booster is nu weer verkrijgbaar: hier
Info hier

Deze unit gaat achterin de PC-Engine poort en je hebt RGB scart.
Voor zover ik weet NTSC only voor het moment, dus nog niet voor je TurboGrafx16 PAL.

Duurder dan een RGB mod - maar wel met wat meer features.

Ruim een half jaar zitten wachten op dit ding!! :mrgreen:

dbGrafxBooster-revb.jpg
 
Binnen 11 uur uitverkocht - damn :shock: - ben benieuwd hoeveel hij er dan voor de pre-order bedacht had :-)
 
Wat een gepruts. Zet een opdracht naar china uit, en maak gewoon genoeg van die dingen. De vraag is er toch naar? Ik word wel een beetje moe van dat gezeik dat je blijkbaar elke 10 minuten moet gaan kijken of zo'n product beschikbaar is. Het is echt niet moeilijk; we praten niet over kernfusie bij kamertemperatuur.. Het is een pcb met standaard componenten erop. Kom op zeg!!
 
Helemaal mee eens! Lijkt wel alsof sommige "fabrikanten" een handjevol van dit soort spulletjes maken om vervolgens binnen een paar uur uitverkocht te zijn. Willen die lui nou commerciëel bezig zijn of niet? Net zoals dat ding voor de Dreamcast...moet je elke dag elke minuut kijken of er misschien eentje beschikbaar komt en ben je te laat, moet je weer een rottijd wachten. Niet echt klantvriendelijk. Zal best een geweldig product zijn, maar nu is het voor mij een principekwestie geworden om niet mee toe doen met dit soort klant onvriendelijke crap.
 
De meeste zijn gewoon hobbyisten, dus ik begrijp wel dat ze niet direct een chinese fabriek ter hand nemen - voor grote bedrijven is het al ellende om daar wat te laten produceren, laat staan een een-pitter.
Het is goed dat ze de orders stoppen, je moet je eigen capaciteit wel in de gaten houden.

Irritant is het wel 😉.
Ze zouden gewoon een wachtlijst moeten maken. Als je kijkt naar Hucast - zijn mensen heus wel bereid 1.5 jaar te wachten op hun product :mrgreen:
 
Ik heb zelf ook PCB's laten maken in China, en daarnaast zijn er bedrijven die het voor je kunnen doen; als je wilt inclusief bestukken. Ok, dan ben je een hobbyist.. Dan nóg moet je gewoon kunnen leveren als je producten via notabene een webshop aanbiedt.

Het is gewoon écht slecht. Get your act together. Ga dan niet commercieel als je het niet aan kan.
 
Veel mensen kunnen dat nou eenmaal niet aan. weet je hoeveel mensen spullen gewoon weggooien omdat ze het niet op marktplaats durven zetten. Je weet nooit wat je over de vloer krijgt is dan de reden.

Dat ze niet met wachtlijsten werken, snap ik bijvoorbeeld echt niet. Dit is gewoon een klote methode.
Ik denk eerder dat ze na 30 bouwen, gewoon ff klaar ermee zijn, en dan weer wat geld hebben. En ff wat anders willen doen tot ze weer geld nodig hebben of er weer zin in hebben, om er wat te maken.

Ik heb toen voor mijn Pandora ook 3 jaar moeten wachten (vooral door die hufter Craig, die het project veklote). Maar ik kreeg er 1. dokken, wachten en gamen, is beter dan site refreshen, achter het net vissen.
 
Zie uit naar de review en thanks voor de update. Ben af en toe ook op zoek naar een pc-engine. Wel vet dat er de laatste tijd steeds meer van dit soort projecten starten. Vroeg of laat krijgen we perfecte hdmi boards voor in al onze consoles. Kan niet wachten. Voor diegenen die op crt spelen is RGB natuurlijk the way to go. Helemaal voor light gun games
 
Je hebt ook een nec av box voor 8 tientjes op ebay via rca -in naar rgb -out.
Makkelijk en je hoeft niet te prutsen :-)
 
Ja, maar dan heb je geen RGB vanaf de PC Engine. Dat is een crap signaal dat naar RGB wordt vertaald ;)
 
Cageman":9kxvlml6 said:
Ja, maar dan heb je geen RGB vanaf de PC Engine. Dat is een crap signaal dat naar RGB wordt vertaald ;)
Weet ik niet want volgens mij gaat deze ook via de exp port, net wat K405 zegt.
 
Een hobbyist had ook contact op kunnen nemen met een aantal webshops om een bulk order aan te verkopen. Geeft een reden om de aantallen te verhogen en wellicht de uitbesteding aan China makkelijker te maken. Als ie kan aantonen dat ze in 11 uur waren uitverkocht dan zal een webshop er niet al te lang over denken om een order te plaatsen.
Ach ja, ben benieuwd naar het resultaat van de mod.
 
MarioSanchez":2jyi0hp1 said:
Cageman":2jyi0hp1 said:
Ja, maar dan heb je geen RGB vanaf de PC Engine. Dat is een crap signaal dat naar RGB wordt vertaald ;)
Weet ik niet want volgens mij gaat deze ook via de exp port, net wat K405 zegt.
Ah, ok. Ik was in de war door de eerdere opmerking: 'rca -in naar rgb -out'. Thanks.
 
Ehm, dit is geen RGB zoals ik zie..

gewoon RCA en Super VHS. USA kent geen scart btw.

Super VHS is ook verschrikkelijk qua beeld, wellicht wel RBG nu makkelijker zelf
eraf te trekken?
 
RGB kabel via de ext port gekocht van ene Frederic (ebay: fidde_se) uit Zweden. Aardige kerel die ze zelf maakt voor rond de 65 euro.
Geweldig plaatje! Aanrader.
 
Back
Top