What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Overbelicht scherm - Supergun RGB op Plasma TV

loempiavreter

Arcade Local
Joined
Oct 2, 2005
Messages
73
Reaction score
0
Met de dood van m'n Sony Trinitron was ik genoodzaakt om m'n (sigma raijin) supergun te verhuizen naar de plasma tv beneden. Daarop aangesloten zijn enkele PCB's van mij (Violent Storm JP versie, Zero Team Jp versie) met m'n RGB scart aansluiting veels te overbelicht (op composiet niet, maar dat ziet er lelijk uit). Kloten met de tv settings met gamma en al dat spul, krijg ik hem nog niet goed.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is? Het gaat dus om een enkele paar games niet alle. Dacht eerst dat het om alle JP games gingen, maar m'n Night Slashers JP, Gun Master JP doen het allemaal in de juiste kleuren.

Achterop de Sigma Raijin staat wel een brightness controle knop, maar die werkt alleen voor SVHS :/

Daarnaast heb ik ook nog een ander beeld probleem, ik weet alleen niet of het met de verhuizing van TV's te maken zoals hierboven, want ik heb het een tijdje niet getest. Maar ik heb een PGM board met The Gladiator, maar om de 4 seconden schokt/trilt het beeld binnen de tv, iemand een idee waar het probleem kan liggen? PGM board zelf, Gladiator Cartridge, iets anders? Heb geen andere PGM games om dat te testen.
 
Heeft je tv meerdere scart aansluitingen ?
Kan je een andere proberen
Met Mijn supergun kan ik de rgb kleuren afstellen had je dat al geprobeerd
 
De andere scart aansluiting is nog veel erger, bijn a geen beld op wat beweging na is het bijna helemaal zwart met wat grijs wat sprites konden zijn.

Ik kan niks qua rgb kleuren instellen op mijn supergun.

Dit zijn m'n knoppen (SBR aanpassen helpt niet is alleen voor SVHS, werkt niet voor RGB).

5V-AJ: Voltage control
SBR: brightness control only in SVHS
CBC: is used to eliminate vertical lines on the screen
LMH: rapid fire impulse : 1.5/sec, 15/sec, 30/sec
SY / NO: sync rapid / normal rapid (very fast but not working some Psikyo boards etc)
Fuse: ?????
 
Mischien is zo,n gombones converter wat voor je
Rgb naar vga jamma boards verkoopt ze
 
post anders eens een foto van hoe het er uit ziet?
 
Overbelichting in Violent Storm
2Mfq0ua.jpg


Hier is het schokkende beeld van 'The Gladiator'
 
Ik kan je alleen met zekerheid zeggen dat mijn Gladiator cartridge geen geschok in het beeld geeft (verder kan ik je niet helpen).



De donkere bewegende balken zie je niet in real life, dit komt doordat het gefilmd is met een wat oudere spiegelreflex. En ja, ik zuig in dat spel (wel één van de beste Beat 'em Ups ooit!)
 
De voltages zijn hoger dan je tv verwacht. Je kunt dit omlaag draaien met een 1K potmeter op de r/g/b lijntjes. Makkelijkste is een 'triple ganged 1K trim pot' zoals bijv. iets als dit:

628553413_131.jpg

Een arcade monitor is minder kieskeurig en kan je zo omlaag draaien met de controls, een tv heeft dit niet.
 
Dank je voor de tip!

Stel ik koop zo'n 'triple ganged 1K trim pot'. Wat is de volgende stap? Is het iets voor in de RGB kabel kop? (Moet ik hem dus open maken?). Kan ik het handmatige verlagen dmv. knopjes, of is het verlaging per hoeveelheid van die potmeters?
 
Op AO lees ik dat iemand heeft zitten draaien, en uiteindelijk 10K ohm per kleur exact nodig had om het probleem weg te krijgen.

Dan wordt het dus, je R/G/B draadjes los solderen in de scart, 3x weerstand er tussen, krimpkousje, vastsolderen, klaar.
 
Back
Top