What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Nieuwe zending Candy cabinets RKLOK

pooyan":2wcgfam8 said:
Hé Ronnie, wat ik nog even zeggen wilde, wat een prachtige flyer heb je daar gemaakt. Kleuren en stijl zijn precies op elkaar afgestemd, en alle cabs in het juiste perspectief. Ik vind het ook prachtig om te zien hoe je met licht en schaduw hebt gewerkt. Geniaal! De gekozen letterfont roept ook echt associaties op met japans arcadegamen. Petje af :D

precies wat ik ook zag :twisted: het is dat de info zo mooi is.

dus kan je beter mij inhuren ;P

of het advies van pooyan volgen lol
 
ZiEk":1159f7kn said:
pooyan":1159f7kn said:
Hé Ronnie, wat ik nog even zeggen wilde, wat een prachtige flyer heb je daar gemaakt. Kleuren en stijl zijn precies op elkaar afgestemd, en alle cabs in het juiste perspectief. Ik vind het ook prachtig om te zien hoe je met licht en schaduw hebt gewerkt. Geniaal! De gekozen letterfont roept ook echt associaties op met japans arcadegamen. Petje af :D

precies wat ik ook zag :twisted: het is dat de info zo mooi is.

dus kan je beter mij inhuren ;P

of het advies van pooyan volgen lol

Das het mooie met de inhoud van deze flyer :) Je kunt niet veel fout doen aan de presentatie :):)
 
wow... mooi man, die flyer ook :D
i'll be there 😉
 
Ik zie dat de prijzen zijn toegevoegd? Dit zou je toch pas doen als je alle cabs op hun staat zou kunnen evalueren? Betekend dit dat ze al binnen zijn? Of is dit op aandringen van andere fora?
 
Mijn mailbox zat PROPvol met vragen over prijzen, heb daarom de prijzen toegevoegd en de voorwaarden... de cabinets komen half december binnen (ligt een beetje aan de snelheid van de douane)..
 
Dat was wel te verwachten als je de reakties alleen al op AO ziet. :) Dus vanwege de druk heb je deze prijzen toegevoegd?

Sommige prijzen zijn wel ok hoor maar dacht ergens gelezen te hebben dat dit gebaseerd zou zijn op prijs / kwaliteit verhouding. Daarom.

edit: Maar zie ook tussen de voorwaarden staan als de cab in zeer slecht staat is je je terug kunt trekken.
 
Klopt inderdaad, de cabinets waar prijzen bij staan voldoen zeker aan de voorwaarden zoals gesteld..
 
Ik moet zeggen in ben blij dat ik niet in jouw schoenen sta ronnie wat betreft de pm's emails en weet ik het wat. Sterkte 8)
 
ne0":214jjxqr said:
Ik moet zeggen in ben blij dat ik niet in jouw schoenen sta ronnie wat betreft de pm's emails en weet ik het wat. Sterkte 8)

:) thanks...
 
Weer een superactie, en niemand hier moet vergeten hoe bijzonder het is dat dit daadwerkelijk gebeurd. Shit een paar jaar geleden kon je hier alleen maar van dromen en zat iedereen nog op zijn woody te hengsten!

Ik ben helaas bij het opgeven van mijn voorkeur uitgegaan van een lagere prijs voor de neo, vooral ook daarom voor de cab gekozen. Gezien zijn leeftijd ed verwachtte ik dat deze cab onder de prijs van een astro zou liggen, maar helaas. Ik ga mijn best doen Ronnie, we zien je in januari weer om de cabs in levende lijve te zien.
 
ruderudie":2ots0vd0 said:
Weer een superactie, en niemand hier moet vergeten hoe bijzonder het is dat dit daadwerkelijk gebeurd. Shit een paar jaar geleden kon je hier alleen maar van dromen en zat iedereen nog op zijn woody te hengsten!

Ik ben helaas bij het opgeven van mijn voorkeur uitgegaan van een lagere prijs voor de neo, vooral ook daarom voor de cab gekozen. Gezien zijn leeftijd ed verwachtte ik dat deze cab onder de prijs van een astro zou liggen, maar helaas. Ik ga mijn best doen Ronnie, we zien je in januari weer om de cabs in levende lijve te zien.

De hoogte van de prijzen heeft niets te maken met de leeftijd van de cabs
Het bepalen van de prijzen doe ik alleen aan de hand van de in Japan betaalde prijzen en daar geldt ook , hoe zeldzamer de cabinet hoe duurder, de cabs die nu komen zijn allemaal vrij lastig en sommige zelfs bijna onmogelijk te scoren en dus prijziger.
Vooral de Aero Tables in deze zending zul je niet snel weer terugzien in een zending.
 
RudeRudie en Pooyan, graag ff een reactie op een net gestuurde PM

thnx!
 
Beste mensen,

Ik sta een beetje verbaasd over de diverse opmerkingen over de prijzen van de cabs.
Ik krijg het idee dat sommige mensen denken dat de cabinets in Japan aan de weg staan te wachten om te worden opgehaald en niet helemaal beseffen wat er allemaal geregeld moet worden voordat ze hier zijn.
ik quote toch ff een ractie van 1 van de AO mensen die dit ook gedaan hebben :
by grantspain » 21 Nov 2009, 10:59

this must have been some serious hard work getting all these cabs together,congrats-i tried to do something similar but my agent in japan is ****



Een zending als deze is absoluut niet te vergelijken met een groupbuy van 1 en dezelfde cabs.
De aankomende is een zending waarbij de cabinets vanuit diverse plaatsen uit heel Japan komen. Dus te maken met lokale shipping,handling opslag enz enz.

De prijs van een cabinet heeft niets te maken met de leeftijd, maar veel meer met de verkrijgbaarheid.
Wie had bv ooit gedacht dat er een paar Sega Aero Tables in ons kikkerlandje verkrijgbaar zouden zijn. (wat zelfs in Arcadelanden als UK en Frankrijk er uniek blijkt te zijn, gezien het aantal reserveringen)
Ik zie wel een duidelijk verschil in UK , duitsland en Frankrijk met het enthousiasme voor de wat zeldzamere cabinets als deze , dan de reacties in Nederland

Jullie kunnen ervanuit gaan dat de prijzen absoluut voor een een deel liefhebbersprijzen zijn , maar ook om volgende akties/events te blijven kunnen doen.
 
Jammer dat je een beetje teleurgesteld bent in ons. Het was ook wel te verwachten dat er meer reakties uit het buitenland zouden komen dan vanuit dit kleine gezelschap gezien het aanbod. Ik zie het al gebeuren dat al dit moois naar het buitenland vertrekt. :(

De meeste van ons hebben al 1 of meerdere cabs en dit liefhebbers groepje is toch wel beperkt. Denk dat we ons ook niet helemaal realiseren wat de zeldzaamheid aangaat wat sommige cabs betreft. Dit merk je natuurlijk pas als je er echt naar op zoek bent.

Denk dat we pas realiseren dat dit erg uniek is als jij 'Ronnie' bijvoorbeeld helemaal stopt met het importeren van cabs. Oftewel we zijn een beetje verwend door het constante aanbod denk ik. Denk ook dat ik voor iedereen spreek dat we je harde werk en inzet voor de arcade scene ook erg waarderen!

En Ronnie, Je moet natuurlijk ook niet vergeten dat veel mensen wel interesse hebben maar gewoon de cash of ruimte niet hebben en dat is wel frustrerend als je al dit mooi voorbij ziet komen. :)

Hulde aan Ronnie! :D

ps. Hoop dat er nog wel wat overblijft voor straks want mezelf kennende sla ik altijd later toe. 😉
 
rklok":1tyr5z4b said:
Ik zie wel een duidelijk verschil in UK , duitsland en Frankrijk met het enthousiasme voor de wat zeldzamere cabinets als deze , dan de reacties in Nederland

Dat is logisch, ten eerste zijn het landen met veel meer inwoners, en dus ook een veel grotere arcade community. Ten tweede is met name de community in Frankrijk en Engeland al 'veel' langer bezig in de japanse cab scene. Veel mensen daar hebben al een tijdje een 'gewone' cab en willen nu iets bijzonders er bij. Hier in Nederland zijn we al blij dat we sinds kort een 'gewone' cab hebben kunnen bemachtigen, de behoeft aan een uitbreiding met een 'bijzondere' cab is nog niet zo ontstaan. Ten derde, we zijn en blijven zuinige Hollanders.

Jullie kunnen ervanuit gaan dat de prijzen absoluut voor een een deel liefhebbersprijzen zijn , maar ook om volgende akties/events te blijven kunnen doen.

Ook dat is logisch. De prijs van cabs wordt inderdaad onder andere bepaald door vraag en aanbod. En de vraag, met name vanuit het buitenland, naar bijzondere cabs is groter dan het aanbod, dus kun je de prijsstelling daar op aanpassen. En vanwege business continuity moet er ook een gezonde winstopslag op zitten.

En petje af Ronnie, ik besef dat het ongetwijfeld veel werk is een dergelijke collectie cabs bij elkaar te sprokkelen. Ik heb zo’n samenstelling van diverse zeldzame cabs nog niet eerder gezien. Ongetwijfeld raak je ze allemaal makkelijk kwijt, is het niet binnen Nederland, dan wel in de omringende landen.

Oh, wat de Aero table betreft, wat is dat toch een lelijk onpraktisch geval. 😉 Maar ik kan ook begrijpen dat dit voor de Candy cab verzamelaar toch wel een begeerlijk object is.

Verder sluit ik me helemaal aan bij de woorden van Goatboy.
 
ElPancho":w5s2hax1 said:
pooyan":w5s2hax1 said:
Oh, wat de Aero table betreft, wat is dat toch een lelijk onpraktisch geval. 😉




Burn the heretic













:D
Ga jij nu maar lekker weer dat brandhout verzamelen 😉
Maar ff zonder dollen, een 'Aero table' zie je echt bijna nooit en kijk toch erg veel op yahoo en andere forums.


:D
 
Tja wat mij betreft geldt nog steeds dat 1000+ euri veel geld is, en ik dat niet blindelings ga reserveren zonder persoonlijk gezien te hebben wat de toestand is en dat thuis ook ff besproken te hebben. Betekent dat dat het spul naar de UK gaat dan zij het zo. Het is nu eenmaal zo dat iets dat een ander goed vind ik misschien niet goed vind en vice versa, en dan heb ik geen zin in gezeur als ik een aanbetaling of reservering gedaan heb. Dus, goede actie en het spul wordt zeker verkocht alleen neem ik aan dat meerdere mensen het wel met eigen ogen willen zien. Het is toch wat anders dan een megadrive van 20 euro, tenminste voor mij.
 
Natuurlijk is het een hoop geld maar vergeet niet dat het soms niet anders kan met een kleine aanbetaling.Anders zouden dit soort dingen nooit van de grond komen want de kosten lopen vaak hoog op zonder dat je er erg in hebt.
Het is ook geen moeten en als je geen interesse hebt of de voorwaarden staan je niet aan dan wordt je ook niet gedwongen, dat is gewoon een vrije keuze die je zelf mag maken.
De een wil zien wat hij koopt en de andere kan leven met deze voorwaarden.
Iets wat je niet veel ziet of waar er nog maar weinig van zijn (werkend) kosten gewoon meer dan een NAC, Egret of AW, want hier zijn er gewoon nog genoeg van, bedoel deze staan tenslotte gewoon nog in de arcades te draaien.
Een actie als deze is gewoon niet met een 'New Astro City's' te vergelijken of een 'Egret' etc.
Deze line-up is best bijzonder en door het lage aanbod zijn ze gewoon duurder dan een doorsnee Candy.
Ik ben gewoon harstikke blij met deze actie's en er mogen er van mij nog genoeg volgen.
Bedoel 2 jaar geleden waren de meeste eigenaren hier op het forum nog Candy maagd 😉
 
Yup ben het ermee eens, rete-strakke actie en goedkoper ga je ze komende tijd toch niet vinden. Kijk er wel naar uit om in januari te checken wat er allemaal bij zit!
 
Back
Top