What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Neo Geo Battle Coliseum

legztec

Puzzle Mastermind
Joined
Sep 27, 2005
Messages
456
Reaction score
0
Ongeveer een maand geleden heb ik een week niet geleefd.
Het was de tijd tussen de bestelling en ontvangst in van een van het spel
Neo Geo Battle Coliseum voor Atomiswave.

Zoals bij velen was na de "teleurstelling" van KOF Neowave een reden om des
te meer te verwachten van NGBC.
(Ik zet er teleurstelling tussen aanhalings tekens omdat het spel op zich
goed is maar een opgekalifaterde KOF 2000.)

Binnen no time zat het spel in mijn cab.
Round 1! No escape!

Gfx

De eerste indrukken waren iig goed. De intro ziet er indrukkwekkend en
scherp uit. Het geheel doet veel denken aan SVC Chaos. Veel backgrounds
zouden bij wijze van zo in SVC 2 kunnen zitten. De achtergronden zijn over
het algemeen wat monotoon gekleurd waardoor een bepaalde sfeer onstaat.
Ieder zijn mening maar mij bevalt het zeer goed.
De sprites zijn erg wisselend. Er zijn een aantal characters die zo ge
copy/paste zijn. Een beetje jammer. Zo zijn er ook een paar die daar weer
net tussen vallen en een beetje gereworked zijn. Maar daarentegen zijn er
ook een aantal compleet nieuwe, Hanzo en Fuma bijvoorbeeld zijn favorieten
wat dit betreft voor mij.
Over het geheel is de hele game high rez en de artwork is van het beste wat
ik gezien heb maar alleen omdat ik vind alle sprites mee naar high rez mogen
krijgt de gfx van mij een acht en een half.

Cijfer Gfx: 8 ½

Geluid

Ook het geluid is van degelijke kwaliteit. Muzikaal is het intro deuntje
lekker stevig en blijft dagen in je kop hangen.
Door de hele game is de muziek catchy en helemaal in de SNK stijl maar dan
van betere kwaliteit dan wat we gewend zijn van de Neo games.
Er zitten veel geluiden in die zo uit SVC komen alleen beter klinken.
Voorbeeld daarvan is de "No escape!" voor een ronde.
Ook veel effect geluiden komen bekend voor.
Kortom de muziek/geluid is wat je van SNK verwacht alleen op AW niveau.

Cijfer geluid: 9

Gameplay

Het spel doet qua gameplay ook hier weer denken aan SVC maar dan met de
positieve eigenschappen van KOF 2003 Bijv het tag systeem en de snelheid.
Als eerste moet ik erbij zeggen dat ik dit spel alleen singleplayer goed kan
spelen. Ik heb helaas niemand om me heen die degelijke weerstand kan bieden.
(mischien een idee om een keer een meeting/contestje te houden o.i.d.)
Single player dus...
In het begin moest ik echt even wennen en snapte ook even niet hoe het spel
nu in elkaar zat.
Het zit namelijk een beetje raar in elkaar.
Elke match bestaat uit het verslaan van 3 tegenstanders ofwel 3 teams. Bij
uitschakeling van een teammember is het team uitgeschakeld. Het kan dus zijn
dat je tegen 6 verschillende Characters speelt in één match.
Per credit krijg je normaal 300 seconden om zo veel mogelijk teams uit te
schakelen.
Afhankelijk van hoeveel teams je uitschakeld en hoeveel bonussen/continues
krijg je een bepaalde eindbaas.
Er zijn 4 verschillende eindbazen en ga tot zover nog niet verklappen welke.
Ik heb er tot nu 3 gehad.
Het mooie aan dit spel is de variatie aan characters. Ook al hebben ze
totaal verschillende mogelijkheden zijn de voor/nadelen per character in
evenwicht zo ver ik kan merken. Ook brengt dit met zich mee dat je zo veel
keuze aan stijlen krijgt dat deze game heel erg lang leuk zal blijven.
Het spel reageert snel en direct. Combo's in deze game zijn ook lekker
uitvoerbaar. Als je een beetje zoekt vind je snel al een paar korte normals
die je later evt uit kan breiden met supers.
De double assaults zijn ook een plezierige bijkomstigheid. Nog niet
gesproken over de verborgen special double assaults.
Uiteindelijk zal dit spel je alleen al blijven boeien door de grote
verschijdenheid aan characters. Maar daar komt nog eens bij dat het spel
gewoon verekte lekker speelt. Daarom een goed cijfer!

Cijfer gameplay: 9 ½

Algemeen:

Alles bij elkaar heb ik eigenlijk niets negatiefs aan dit spel heb kunnen
vinden. Alle verwachtingen behalve de sprites zijn gewoon waargemaakt.
Als je van plan bent dit spel te kopen kan ik je het echt aanraden. Je kan
hier iig dagen/weken mee vullen. Tis dat ik hem nog niet zo lang heb maar ik
vermoed dat ik over maanden mischien jaren (alleen singelplayer al) nog steeds speel.

Als ik een algemeen cijfer moest geven zou ik uit komen op een 9 +
 
Kijk dit soort zaken zie ik natuurlijk graag op het forum, goeie review man.
 
Leuke review! Aan de review zelf is niks mis, maar misschien de volgende keer wat doen aan de opmaak zoals tussenkoptjes vetgedrukt, cijfers schuingedrukt. Enige screens zijn ook wel leuk :)
Over het algemeen een leuke review, met heel af en toe een spellingsfoutje alhoewel dat niet zo'n ramp is. :)

Goed gedaan 8)
 
Tja nederlands is niet mijn beste vak :oops:
Als jullie nou het spelletje zoek de vouten spelen zal ik het wijzigen. :lol:

Niet voor niets de techniek in gegaan.

opmaak kan ik wel nog iets aan doen :D
 
Ik kijk echt ziek uit naar deze game voor de console!
Heb helaas geen Atomiswave :cry:
 
Goede review.

Ik vind het een strakke game en mn favo. AOF char is terug Lee Pai Long :) Ik kan niet wachten totdat ik deze game in bezit heb.
 
Vette game nog steeds, na lange PS2 speelsessies dan eindelijk volgende week in bezit. Nu nog een moederbord..
 
Jezus dat meen je niet, ik heb er zelfs nog in de Pro over geschreven en dat lijkt toch echt een eeuwigheid geleden. Ik heb het spel nu welgeteld 11 maanden in huis. Wat een onzin.
 
Wel voor een heerlijk prijskaartje though. Game gaat hier maar 20 euro kosten, wat mijn inziens echt een koopje is. Stukje op Powerweb is werkelijk onbetaalbaar. :D
 
Je bedoeld KOF XI neem ik aan?

Tenka is leuk, zeker voor 20 euro. Alleen zal er dan wel weer uit de Europese versie allemaal dingen zijn geknipt. Koop dit soort stuff nou gewoon op import mensen.
 
Ken":1tobb3g8 said:
Tenka is leuk, zeker voor 20 euro. Alleen zal er dan wel weer uit de Europese versie allemaal dingen zijn geknipt. Koop dit soort stuff nou gewoon op import mensen.

Juist wel, hoe meer we het hier kopen, hoe groter de kans dat zulke titels in het vervolg sneller en beter uit gaan komen.
 
General Wong":22uo3elf said:
Ken":22uo3elf said:
Tenka is leuk, zeker voor 20 euro. Alleen zal er dan wel weer uit de Europese versie allemaal dingen zijn geknipt. Koop dit soort stuff nou gewoon op import mensen.

Juist wel, hoe meer we het hier kopen, hoe groter de kans dat zulke titels in het vervolg sneller en beter uit gaan komen.

Woord.
En ik heb me Japanse PS2 verkocht, en één van me PAL systemen nog niet om laten bouwen, dus ik vind het op dit moment wel best.
 
De pal release is eindelijk uit en afgelopen week dus ook gekocht. Eerst even boekje gelezen, vindt het verhaal wel erg cheesy trouwens. De neogeo wereld wordt bedreigd en nu moet iedereen in actie komen om de neo geo wereld te redden.

Daarna spel opgestart en eerst intro gekeken, ziet er goed uit. het tag systeem werkt voor mij beter dan 3vs3, want 3 characters goed leren kennen is net iets te.

Ik weet niet of het aan mijn ps2 ligt, maar ik wordt trouwens gek van het laden. Je ziet dan duidelijk vertraging en dat werkt toch wel op mijn zenuwen, wvooral tijdens wisselen van characters en het inladen van matches. Weet iemand of dit ook is met de ntsc-j versie is van dit spel?
 
Back
Top