What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

NAOMI universal CANDYCABS te koop

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Ik had die spuitkosten toch liever besteed aan vervoerkosten voor een mooie cab via bv. die dude van killercabs. Het ziet er trouwens wel erg strak uit moet ik zeggen. Maar een tv? Je kunt die Dreamcast toch gewoon op een monitor aansluiten?
 
Een tv = een RGB monitor. Ik denk dat er heel wat cabs in Nederland zijn uitgerust met een tv terwijl de eigenaar denkt dat dit een officiele arcade monitor is. Misschien ook niet en zit ik zoals altijd uit mijn achterwerk te lullen. Waarschijnlijk zie je qua uiterlijk niet eens een verschil en zijn het dezelfde tubes die de fabriek uit komen.....
kweenie.
Het heeft dus heel veel voordelen om er een tv in te proppen!
Waarschijnlijk misschien geen 24Khz dan, maar dat hangt dan toch weer af van een chassis toch?
 
helemaal correct. je kunt gewoon een tv monitor aan je jamma loom aansluiten: werkt perfect. let wel op dat de tv een euro-scart aansluiting heeft (RGB) en dat hij ook NTSC (60hz) aankan. Bij heel oude tv's kun je het beeld instellen (horizontaal/vertikaal uitlijnen) door potmetertjes op het chassis. Bij nieuwere TV's kun je dit met de afstandbediening doen (OSD). Er zit namelijk bij elke nieuwere tv (naja, zover ik weet bij elke philips tv) , een hidden menu voor de reperatiemonteurs verstopt, waarmee het beeld breder hor. vert//smaller hor. vert./links/rechts/omhoog/omlaag kunt uitlijnen (je moet dan wel een pincode op de afstandbediening intoetsen ;-)).
standaard zijn de tv's ong. 5% te ver uitgelijnt, om zwarte randen/balken te verkomen.
oja, tevens moet je 12volt op pin 8 van de scart aansluiten om de tv automatisch bij het inschakelen op 4:3 AV mode te zetten.
dus wanneer je alleen 15khz (de meeste) en geen 24/31khz arcadespellen speelt is dit een perfecte/goedkope oplossing en je hebt nog een aparte scart-aansluiting (natuurlijk wanneer je een tv met 2 scart aansluiting hebt) over, waar je eenvoudig je console op kunt aansluiten ;-)
ook hebben de meeste nieuwere tv's geen/nauwelijks burnins in tegenstelling tot veel arcademonitors die 24/7 hebben aangestaan.

btw: hier een voorbeeld voor mijn cp overlay die ik in gedachte heb voor de cab (gemaakt met photoshop7)

8.jpg
 
Die overlay zou ik niet doen, zou iets met die rode kleur doen. Staat volgens mij beter.
 
ik wil niet teveel rood. er komen ook al rode buttons (6 per player) in. maareh, misschien is er hier iemand die grafisch begaaft is ;-)
zou graag een custom metal slug theme cp willen hebben
 
rayholland":2yv9xk2h said:
ik wil niet teveel rood. er komen ook al rode buttons (6 per player) in. maareh, misschien is er hier iemand die grafisch begaafd is ;-)
zou graag een custom metal slug theme cp willen hebben
Hm, ik wil je niet zeggen wat je moet doen ofzo, slechts tips geven. Als je zelf een custom gaat doen, moet je oppassen dat het niet te extreem wordt. Sterker nog, waarom gebruik je niet die van net city?
Ik zou je echt aanraden om een standaard control panel te gebruiken.
Je wilt toch dat het sjiek uit gaat zien!
Je hebt al zoveel geld gestoken in de paint job die eigenlijk best wel tof is geworden.
http://img216.imageshack.us/my.php?imag ... 081kq5.jpg
Of mischien een scan van een originele design en die dan filteren naar een andere kleur bijvoorbeeld. Wellicht dat je de kleur rood erin wilt hebben.
Hier is een thread met vele officiele control panels.
http://www.killercabs.com/forum/viewtop ... trol+panel
Wat dacht je trouwens van crystal clear baltops en van die clear skelton buttons. Beide van Seimitsu.
Mischien toch gewoon zo'n geel/oranje normale naomi/net city met de eerder genboemde buttons.
 
tja, die new net city cp overlay vind ik zelf ook het mooiste. maar zijn moeilijk zelf te maken/scannen omdat ze 3d zijn en origineel 110 pond voor te betalen vind ik toch wat te duur.
die skelettonkeys vind ik persoonlijk niet zo mooi. ik heb wel al die 'bubbleballs' besteld. ik heb trouwens alweer een 29" tv op de kop kunnen tikken, dus we kunnen weer verder ;-)
 
het controlpanel is klaar. tevens heb ik nieuwe buttons en slotjes ingebouwd. ik ben echter nog steeds het wachten op de sanwa joysticks (bubblebals heb ik al).

zie www.tuxcade.org/cp.jpg

cp moet je eigenlijk in het echt zien. ziet beter uit dan op de foto (is enkelvoudig gelamineerd en mooi glanzend)!

trouwens, ik kreeg de vraag waarom ik zoveel geld en tijd in deze cab steek en niet gewoon een cab via killercabs koop. nou ik wil gewoon een unieke custom cab hebben, die niemand anders heeft, trouwens, deze cab heeft geen een krasje en heeft nieuwe joysticks, buttons etc. dus hij is zo goed als nieuw. alsof ie rechtstreek uit de fabriek van sega komt ;-)
 
vind de witte buttons toch niet zo mooi. heb voor player 1 en player 2 licht blauwe (zoals het sega logo) besteld en voor coin1 / coin2 en power on/off knoppen rode buttons.
 
Back
Top