What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Naomi cab - beeld noch geluid

elmasacretum

Regular Player
Het geluk met m'n Naomi bleek van korte duur.
Gisteren hoorde ik een knisperend geluid en had geen beeld en geluid meer.

Het Naomi moederbord krijgt stroom en start op, ook uit de monitor
Komt 'gezoem'.

Zou iemand me op weg kunnen helpen, hoe kan ik het best achterhalen
Wat er aan de hand is?

Thanks
 
Kunnen zoveel dingen zijn, van een gare voeding die niet genoeg stroom meer geeft, tot een gefrituurd moederbord.

Heb je de mogelijkheid om wat dingen door te meten cq uit te wisselen?
 
Meetapparatuur heb ik niet.

Zou het een idee zijn om wat zaken te elimineren door:

A. Een pc monitor op de vga uitgang aansluiten.
En
B. Laptop op monitor naomi aansluiten.
 
Koop anders eerst even een goedkope multimeter bij de bouwmarkt. Voor 14 euro heb je al een goede en zo'n ding komt altijd van pas. Dan kan je in ieder geval even de voltages doormeten.
Zo voorkom je dat je andere dingen opblaast.
 
Krijg je het Naomi opstartgeluid uit de speakers?
Zo ja dan gok ik iets met je chassis of de blokvoeding van de monitor.

Zo nee, multimeter scoren want dan moet je wat meer gaan zoeken (zo ja, dan eigenlijk nog steeds een multimeter scoren :p)
 
Er komt helemaal niets uit de speakers..

Ik zal eens rondvragen naar zo'n multimeter en hoe je die gebruikt.
Als programmeur heb ik helaas weinig technishe kennis.. (tijd om er wat op te doen dus)
 
Normaal zou je inderdaad gewoon geluid moeten krijgen, dus lijkt me meer iets met het mobo in dit geval...

Maar voor de zekerheid inderdaad even alles doormeten.
 
Back
Top