What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

namco system 246 vampire night resolutie problemen

retrocab

Candy Cab Regular
Joined
Jul 26, 2013
Messages
372
Reaction score
0
Location
rijen brabant
hey luitjes
ik heb een probleem,ik heb een vampire night dlx met projectie scherm van thomson
natuurlijk is deze stuk gegaan
nu heb ik een vervanger gevonden een Toshiba,nu komt het probleem.
op een of andere manier pikt hij de resolutie niet
uit het systeem namco 246 komt een vga naar scart kabel die in de tv gaat
als ik een oude sony tv er op aan sluit heb ik beeld

enig idee hoe dit op te lossen??

gr robert
 
Ik gok dat hij op 15k staat, en je nieuwe scherm alleen 31k pikt, of andersom. Het feit dat hij op een TV wel werkt impliceert dat hij op 15k zou moeten staan.

DIP Switch 3 bepaalt de resolutie:

On - 31.5kHz
Off - 15.75kHz
 
Cageman":295e83i8 said:
Ik gok dat hij op 15k staat, en je nieuwe scherm alleen 31k pikt, of andersom. Het feit dat hij op een TV wel werkt impliceert dat hij op 15k zou moeten staan.

DIP Switch 3 bepaalt de resolutie:

On - 31.5kHz
Off - 15.75kHz

Oeh spannend wat de reactie zal zijn. Ik verwacht een "Jeuh hij doet het!".
 
Dan ben ik wel benieuwd naar de specificaties van de nieuwe projectie tv? Wat is het voor iets? Welke aansluitmogelijkheden heeft dat scherm nog meer, etc.
 
het is een Toshiba 43vj22p
heeft 3 scart s video en tulp

ik denk dat het50/60 hz probleem is

gr robert
 
hoi op een of andere manier pikt de tv rgb niet via de scart
playstation doet ie wel

amerikaanse machine ntsc??

tips???

gr robert
 
Had je alle scarts al geprobeerd
 
ja idd
maar op de crt heeft ie alleen op de rgb goed beeld de andere scarts hetzelfde als de Toshiba
gr
 
hoi thnx voor alle help
inputs staat op av
het komt waarschijnlijk omdat het een amerikaanse ntsc machine is
en onze tv sets die rgb niet ondersteunen
is convertor board voor als het goed is
 
Ja, als het een NTSC/PAL probleem is ga je dat signaal inderdaad niet zien. En de manual van de projectie-TV geeft inderdaad aan dat het PAL/SECAM is.
 
@retocab 't was positief bedoeld. Zou eigenlijk geen negatieve variant kunnen verzinnen ;)

D'r bestaan wel pal/ntsc norm changers. Ik had daar ooit veel geld in gepompt (20 jaar geleden) maar tegenwoordig moeten ze volgens mij wel betaalbaarder te vinden zijn.
Hier misschien? http://www.world-import.com/samar.htm
 
het top man me bad was nie wakker
zal me er eens in verdiepen
heeft er idd mee te maken dat de game nstc is en de tv dat niet pikt

heb cga to vga boardje getest doet niks
gr
 
game draait op 640X480. Dus het beeldscherm waar je die op aansluit moet dat ondersteunen. Dat is al duidelijk. Dan maakt 50hz of 60hz niet uit.
Natuurlijk zonde om die op 15khz te draaien.
Ondersteunen die light gun games dat welL 15hz? Werkt de gun wel goed?
Heb de game op de ps2. Soort van house of the dead. Top game.
En je gaat hopelijk toch niet proberen om het signal te converteren zodat die Toshiba die game displayed? Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Ik zou de game aansluiten op een vga monitor. En als de dipswitch op 15khz staat, zou je via de vga monitor geen beeld meer moeten krijgen. Dan staat de game op 15khz. Dan aansluiten op de Toshiba. Als je dan geen beeld krijgt zou ik het opgeven en gewoon de monitor ruilen/verkopen en voor andere doeleinden gebruiken en op zoek gaan naar een 31khz display. Let op: moderne flat screen schermen werken niet met light guns, maar dat wist je wellicht al. Als je ervan af wilt dan wil ik best een bod uitbrengen. :D
 
hoi een bod doen staat altijd vrij natuurlijk
ik weet de staat van de guns nog niet want ik kan ze niet testen
het probleen ids dat het dan een 48 inch vga moet worden
het is een dlx

dus het word denk ik converteren en kijken hoe er dat uit gaat zien
ik kan gelukkig als het goed is van de week een boardje testen

als er nog ideeen zijn hoor ik die graag
gr robert
 
Ehh.. een 60Hz NTSC signal gaat echt geen beeld geven op een scherm dat geen 60Hz aankan. Check de posts ook maar eens over die goedkope 'retro' CRT die iedereen de laatste tijd koopt, waarvan niet alle exemplaren 60Hz pikken (Die B&O BeoVision TVs).

En hoezo zou een 15k scherm geen guns aankunnen? Als het goed is werkt deze game met IR Gun Sensors die in de monitor surround zitten verwerkt. Dan kun je de game zelfs spelen zonder monitor erin ;)
 
Back
Top