What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Mijn volgende cab - info verzamelen

waiwainl

Administrator
Staff member
Joined
Sep 23, 2013
Messages
2,027
Reaction score
6
Location
The Netherlands
Ik wil over een paar maanden op zoek naar mijn volgende cab. Ik heb nu 2x Jamma 15khz en wil er een JVS 31khz (of multi) bij.
Verder nog niet veel eisen:

  • - sit-down
    - JVS
    - liefst ook JAMMA wiring
    - horizontaal
    - rotatable is leuk

De volgende heb ik op het oog en hoor graag waarom ik juist wel :dance: of niet :naughty: deze moet nemen. En waar ik verder nog op moet letten (ik kom uit de 15khz wereld).

  • Sega Net City (chopped)
    Sega New Net City
    Sega Naomi Universal (chopped)

Ik ga niet voor Egret (mooi, maar duur en weinig aanbod), Blast (te massief uiterlijk).
 
Sega New Net City.
Mooie artwork en vet mooie schermen! Niet de moeite van het moeten choppen hebben.
Een Naomi choppen of een Net City choppen is omdat je eigenlijk liever een NNC had gehad.

Geloof mij, ik kan het weten, ik heb al 5 x een Naomi gechopt ;)
 
Die nnc's zijn erg duur.
Ik zou voor een uni gaan zonder burn in. Ze worden af en toe nog wel aangeboden op mp.
Die dan choppen.
We hadden het er al over, 15khz gewoon op een 15khz monitor laten.

Toen ik sitdown zag dacht ik aanvankelijk aan een Theatro, megalo of naomi deluxe, haha.
 
d":1u72kxs3 said:
Die nnc's zijn erg duur.
Toen ik sitdown zag dacht ik aanvankelijk aan een Theatro, megalo of naomi deluxe, haha.
De drie die je noemt zijn wat groot :think:
Maar wat is duur?
 
New net city lijkt mij de cab die het meest tegemoet komt aan je wensen.
Heeft een prachtige tri-sync Toshiba PF monitor. Op dit scherm zien JVS games er echt heel vet uit.
Daarnaast kun je met een Namco JVS to JAMMA Adapter of die van konami ook makkelijk 15kHz games spelen.

Op een goede tweede plaats komt wat mij betreft een egret 3 (heeft ook een mooie tri-sync)
 
Sega New Net City.
Ik heb deze cab gehad voordat ik mijn Vewlix kocht.
Het scherm is gewoon de absolute top. Kost je 800,- maar dat is het meer dan waard.
Toshiba Pure flat schermen zijn de mooiste schermen voor 31khz zeggen ze. Ben ik wel mee eens.
Ik heb in het nozomi gamecenter, meerdere schermen gezien en geprobeerd.
De NNC was ook meteen de keuze toen ik over wilde stappen op een 25/31khz scherm

De afgelopen keer zat ik achter de NAC waar Hasan die Toshiba pure flat ingezet heeft. (Arjan zei nog, mis je hem al), viel het me weer op. Als ik de plaats had, zou ik die dolgraag weer terug willen.
Ik speel vooral HD arcade, weinig 15Khz games uit de jaren 80 meer (alleen op mijn retro handhelds). Voor mij is de Vewlix de beste keus.
Daarom dat ik de mijne verkocht heb voor een Vewlix.

Maar echt. Je bent iemand die iets goeds wil (zover ik je ken), en dan zou ik niet voor een naomi universal gaan, of goedkoop wat in huis halen
Als je het budget heb (en ervoor over heb), zou ik niet twijfelen.
Al knal je er eerst een PC in tot je 31khz games zoals de atomiswave en de Naomi mobo's gaat kopen. Dat werkt prima.
Ik wil je zelfs met de software oid. helpen.

Misschien wat meer gevoel verhaal dan harde feiten, maar mijn mening...
 
Blast City natuurlijk. Met een SEGA 001 loom erin. Looks wen je echt aan; hij staat bij mij tussen de NAC en de Vewlix. Misstaat niet :)
 
Atomiswave cab ziet er ook goed uit, maar net zo zeldzaam volgens mij?

NNC ziet er vooralsnog het beste uit als ik de comments zo lees!

Ik heb al een Naomi en Taito TX2 - beide multi game. Atomiswave komt nog wel :)
 
Atomiswave games, raad ik je de Chinese boots aan. Kosten 30 nieuw, en zijn identiek aan de orginelen op de hoekjes van de sticker na.
En het unike serienummertje. Lekker boeiend dus.
 
Precies de vraag waar ik ook al een tijdje over nadenk!
NNC met een Toshiba scherm staat ook hoog op mijn wensenlijst als er ooit een cab bij komt.
Heb zelf de Toshiba nog nooit live gezien, maar voor 31kHz moet die toch wel zo'n beetje het beste zijn wat onze lieve god onder de zon heeft ;)

Hoe doet dit scherm het op 15kHz t.o.v. een MS9 bijvoorbeeld?
 
Pff die NNC schermen inderdaad. Ooit zal ik er een bezitten. En een Super Neo 29
 
Hoe past dit scherm in een NAC qua bezel enzo?
Blijven er geen ruimtes over waar normaal de bolling van het scherm zit?
 
Opvullen met :

Y15_Compriband%20G%20Super_FOT_302_FC.jpg
 
dacht ik al ja, er blijft dus een flinke opening?

Misschien toch maar eens tijd om zelf te gaan kijken ;)
 
waiwainl":15ogc8r8 said:
Da Dude":15ogc8r8 said:
In het gamecenter heeft Hasan er 1 in een NAC gebouwd.

Zag het ja, maar gaat hem niet worden.

Ik doelde er meer op, dat je hem is goed kan testen, niet dat je een Nac er voor moet opofferen.
Maar dan kun je daar dat scherm eens goed uittesten, zodat je weet hoe het beeld is.
 
Da Dude":2x6hfvmx said:
Atomiswave games, raad ik je de Chinese boots aan. Kosten 30 nieuw, en zijn identiek aan de orginelen op de hoekjes van de sticker na.
En het unike serienummertje. Lekker boeiend dus.

Inmiddels een Atomiswave gekocht (dank chapddr) - nu wil ik MS6 en Blauwe Dolfijn boot kopen, iemand een adres?

Ik zag op Ali een paar, zoals deze: http://www.aliexpress.com/item/Dolphin- ... 37648.html

Is dat wat? En gezien de wazige omschrijving, is het alleen 1 Card meerdere/multi?
 
Back
Top