What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Mijn New Astro City

Da Dude

Nozomi Elite
1202289266_5_P37m.jpeg



Hier dan mijn eerste (en denk ik enige) Cabinet.
Van de 4 slaapkamers heb ik de kleinste gekregen voor al mijn spullen.
Ik heb hem nu maandje of 3, en mijn 2 kids en ik spelen voornamelijk Marvel vs. Capcom. ( off topic: Deeltjje 3 komt eraan op de PS3).

Ik zal zsm ook foto's posten van me handheld collectie.
Ben o.a. nog op zoek naar een neo geo pocket (zwart wit) met spel.
 
Splatterhouse, nice!
Ik heb nog wel een NeoGeo Pocket b/w liggen en wat spellen ook die ik niet speel. Pm maar bij interesse.
 
Dank je, hij ziet er ook erg goed nog uit. geen burn in, geen rookaanslag of grote krassen. Hij is niet spierwit meer, maar dat is niet erg.
Vandaag nog 2 sloten in de coinlader en bak gemaakt (geen orginele).
Ik wil alleen nog een eurolader.

Alleen om zo'n ding de trap op te krijgen.
We moesten de leuningen incl. de ophanging van de muur schroeven, en daarna het met 3 man rechtop naar boven tillen.
Maar ondanks dat de trap 2 bochten heeft, met 3 cm aan beide kanten speling, ging het aardig snel.
 
Ziet er vet uit man, blijft voor mij toch ook nog steeds een van de mooiste cabs.
Na zoveel cabs te hebben versjouwt kan ik zeggen dat we tegenwoordig echt geen cabs meer omhoog brengen zonder de monitor eruit te halen, dat scheelt zo enorm veel met sjouwen e.d.
Pas geleden weer een Aero de monitor eruit gehaald en was gewoon een eitje met z'n tweeen omhoog met zelfs een knik in een krappe doorgang bij de trap omhoog. Dus geloof me de kleine moeite die je neemt om de monitor euit te halen, betaald zich dubbel en dwars terug in de weg omhoog ;)
 
Ziet er goed uit man! Is dat een origineel Splatterhouse PCB? Zo ja, Deze is erg zeldzaam en duur. Ben ook helemaal Sega candycab fanaat. Vooral de NAC. Coole look, Top kwaliteit scherm, Makkelijk uit elkaar te halen/taten. En je kan er eigenlijk alles op laten draaien als je wilt. En 'arcade stained' heeft z'n charmes alhoewel je cab er met flits best wel wit uitziet. :) Enjoy!
 
Ja mooi man. Heb er zelf ook twee. Er gaat niets boven de Astro City's. Jouw speakergrill is toch wel opnieuw gespoten zeker? De mijne is creme / geel zoals de meeste NAC speakergrills.
 
Hey,
Nee deze is niet gespoten. die is nog natuurlijk wit.
Alles is nog orgineel.
Ronnie vertelde me wel dat er iemand de monitor gereviseerd heeft. wat dingen op de printplaat vervangen, busjes die kunnen leeglopen ofzo.
Ik snap daar allemaal weinig van. maar als hij het zegt geloof ik dat meteen (Ronnie is betrouwbaar genoeg).
En ik heb prachtig beeld.

P.s. Splatterhouse is niet orgineel, was het maar zo. Erg leuk. Ben ook benieuwd naar de oplvolger op de ps3
 
De monitor heeft een cap-kit beurt gehad :) Nieuwe condensatoren erop dus weer superstrak beeld. Netjes! :)

Mijn speakergrill moet ik nog eens overspuiten. De plastic coin entry was knalgeel, heb ik wit gespoten. Maar ga toch nog eens nieuwe witte kopen.
 
De monitor heeft een cap-kit beurt gehad Nieuwe condensatoren erop dus weer superstrak beeld. Netjes!

Dat bedoelde ik.

Ik rook niet, dus een vergeelde cab had ik dan ook niet gekocht.
Had ik op een nieuwe lading gewacht, en dan er 1 uitgezocht.

OFFTOPIC: Die Blast City's zijn nieuwer, zijn die dan veel duurder dan de NAC? En qua kwaliteit beter gelijk of minder?
 
Da Dude":3i1jlhg4 said:
Dat bedoelde ik.

Ik rook niet, dus een vergeelde cab had ik dan ook niet gekocht.
Had ik op een nieuwe lading gewacht, en dan er 1 uitgezocht.

:lol: Een witte NAC speakbehuizing is bijna altijd overgespoten. Je hebt mazzel gehad. 😉

Een Blast is niet beter maar heeft meer mogelijkheden. Nogmaals, NAC JAMMA 15K is 'the way to go'. Een Blast is niet beter voor oldschool boards.
 
Coole cab, ziet er nog mooi uit en een NAC is alles wat je nodig hebt. Wat ben je nog van plan voor hardware te aanschaffen cq welke periode games trekt je het meeste?
 
Dank je.

Ik heb er nu een Game Family in zitten. Kan ik vast vooruit.
Maar wil nog wel een aantal orginele PCB's

Mijn intresse ligt vooral bij Neo Geo (Metal Slug, KOF) en Street Fighter. En ik ben groot Ult. MK 3 fan. Jaren geleden bijna een dedicade Cab gekocht voor 600 Euro. Toen niet gedaan. (ipv auto verkopen voor een Cab, heb ik het niet gedaan wegens een aanschaf van een auto http://www.nozomi.nl/forum/viewtopic.ph ... c&start=50 😉 )

Nee geintje, ik weet niet waarom ik het toen niet gedaan heb.

Hoog op mijn verlanglijsteje staat wel Mortal Kombat 4, en Tekken Tag oid.
Verder ben ik beniewd wat Zo'n Naomi GD Rom kost. De Schmups zijn daar erg mooi op. Die oude liefde is ook weer helemaal terug.

Maar ik ben echt een beginner op arcade gebied. Ik weet geeneens of je ombeperkt jamma boards kan wisselen, en of die kabels allemaal makkelijk te vervangen zijn indien nodig. Kick harnes. Heb je die vaker nodig als je switcht van PCB en ga zo maar door. Daar moet ik nog verder induiken. Ik ben ICTér geen electicien.

Ik heb nog gekeken naar die die Hyper Neo Geo 64 boarden.
Die kosten echt helemaal niks in de UK. Alleen loodzwaar waardoor verzenden weer belachelijk duur wordt.

Heb me voorgenomen eerst maar is een half jaartje gewoon te genieten van wat ik heb, en http://www.system16.com/ is rustig door te lezen.
Ik ben een aardige game-encyclopedie, maar heel veel japanse games ken ik nog niet.
Kijken wat alles kost en kan voordat ik hals over kop vanalles aanschaf.
 
Ken":2jey3a38 said:
Er staat een Hyper Neo op marktplaats, ik zou zeggen check het even.

ja die gast haalt ze hoogswaarschijnlijk uit ebay en verkoopt ze mad duur door op marktplaats (niet dat hetm lukt). Doe maar niet zou ik zeggen.

beste lui met pcb's zitten toch hier op nozomi ;P
 
ZiEk":1cznj7k1 said:
Ken":1cznj7k1 said:
Er staat een Hyper Neo op marktplaats, ik zou zeggen check het even.

ja die gast haalt ze hoogswaarschijnlijk uit ebay en verkoopt ze mad duur door op marktplaats (niet dat hetm lukt). Doe maar niet zou ik zeggen.

beste lui met pcb's zitten toch hier op nozomi ;P

Helemaal correct! En Hyper Neo is echt cheap as hell.
 
Wie heeft ze die er vanaf wil?
ik heb wel intresse,

Die Man op marktplaats vraagt teveel. Ik heb toen geboden maar was te weinig volgens hem.
 
Back
Top