Een discussie zou een discussie niet zijn als ik me er niet mee zou bemoeien, dus bij deze ook mijn ongezouten mening. Ik vind dus ook dat de laatste tijd het gezeik over wat de beste hardware is en hoe puur alles moet zijn wel een beetje wanstaltige proporties begint aan te nemen. Ik noem geen namen, maar het begint met een een G en eindigt op oatboy en het begint met een A en eindigt op lmighty. Die zich ineens hebben getransformeerd tot de Cave en arcade goeroes van ons forum. Wow wat een openbaring om deze arcadegoden in ons midden te hebben.
Ik heb ondertussen nog nooit mensen in een (bewogen) jaar zo vaak van mening zien veranderen en elke keer hun hebben en houden zien verpatsen voor wat nu weer hot was.
Eindigend bij de Cave ziekte waarin ze beiden dus de ultieme rust hebben gevonden en met zoveel mogelijk te betalen zich het meeste recht verwerven om te bepalen what's hot and what's not.
Toen jullie zelf aan het experimenteren waren met alles en nog wat, werden julllie ook met respect behandeld en was er niemand die een waardeoordeel over jullie had, sterker nog, jullie werden gesteund en toegejuicht in hetgeen jullie deden, maakt niet uit wat. Dat is ook waar dit forum nog steeds achter staat, doen wat je leuk vind en respect voor elkaars keuzes. Tuurllijk kan daar kritiek bij zitten, maar alles in een kader van respect.
Toen Marc met zijn gele tulp kabeltje op zijn getate JVC bezig was werd ie ook niet afgezeken, maar geholpen met een RGB scart. Of het feit dat hij al zijn retro spul heeft aangesloten op een breedbeeld scherm (15kHz weliswaar) daar hoor je ook niemand over. Dat is gewoon not done, maar toch komt hij er mee weg. Anyway er zijn een heleboel gasten die way back gaan en nog 10 keer meer purist zijn dan een aantal onder ons, maar Cave boarden verzamelen is geen shortcut om ultieme Arcade of game oracle van Nederland te worden.
Benoem het zoals het is en als je het gewoon geil vind om het board of de art te hebben, of je een harde krijgt van het insert coin tekstje is daar niets mis mee. De port is gewoon superieur t.o.v. alleen de arcade versie op een board. Ik heb ook genoeg hardware en software liggen die ik op PCB wilde hebben, puur voor de verzameling en daar is ook niets mis mee, maar laten we aub niet met modder gooien naar elkaar. Een verhitte discussie is natuurlijk nooit weg hehehe.....
Het allerbelangrijkste is dat je doet wat je leuk vind om te doen en dat kan delen met de rest, zonder dat iedereen daar gelijk een waardeoordeel aan hangt. Een mening geven kan altijd, maar je moet nooit vergeten waar je zelf begonnen bent
