What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Marketplace hidden

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Misschien ideetje om de marketplace pas open te gooien na iets van 25 of 50 posts? Het begint hier af en toe wel op een veilinghuis te lijken imho
 
Dat lijkt mij soms ook, alleen in de huidige buy & sell staat eigenlijk maar 1 topic van iemand met minder dan 30 posts op z'n naam. Het is en blijft nou eenmaal altijd een populair onderdeel van het forum en kan me er (nog) niet echt aan ergeren.
 
Tja, alleen zie je dat nu niet meer aangezien de postcount de huidige postcount is en niet de postcount ten tijde van het plaatsen van het topic :)
 
Als mensen na het posten van een buy & sell topic vervolgens blijven hangen is er toch niet enorm veel mis mee...?
 
Aan de ene kant is het wel een leden-trekker, er zijn al een aantal leden geweest die als eerste wat gepost hebben in buy/sell om wat te kopen/verkopen, maar daarna toch wel actief zijn geworden.

Aan de andere kant denk ik dat ne0 zich irriteert aan mensen die hier alleen komen om spul te slijten of koopjes te jagen en verder helemaal niks bijdragen aan het forum, en die mening deel ik eignelijk wel, dat is bloedirritant ^^
Misschien meoten we het zoeken in strakker sturen op 'eerst voorstellen en houden aan de verkoopregels' en gewoon keihard dat soort posts verwijderen met een pb erachteraan waarom?
 
Ik ben het wel met jiggy eens

Is ook een idee. Zet duidelijk wat regels in een welkoms mail. geen ellelange verhalen want dan wordt het niet gelezen.

Eerst voorstellen, dan posten. Doen ze dit niet, kun je ze alsnog erop wijzen via PM. Niet meteen publiekelijk afknallen. Daarna kun je ze alsnog verwijderen oid.
 
Altijd goed om te wijzen op het voorstel topic, ik wil het echter wel een beetje losjes houden allemaal. Al die fora met hun duizend regels, ik ben daar snel weg altijd...
 
Gulden middenweg: we zorgen voor een simpel welkomstmailtje als iemand zich heeft aangemeld waarin we gewoon vragen je even voor te stellen (met een link naar het topic)?
 
kan je niet zoiets als wat AO nu heeft instellen? dat je pas in de marketplace kan als je in offtopic hebt gepost? dat zullen de meeste members vast al eens gedaan hebben.
edit: dan zou het nog steeds verborgen zijn in het begin. dit lijkt me geen probleem want dat voorkomt meteen dat mensen alleen registreren voor het kopen/verkopen. zolang je maar noemt dat er een marketplace is.
 
Wat relatief eenvoudig kan is mensen weerhouden van een subforum totdat ze een aantal posts hebben gedaan (bv: pas na 20 posts zie je het buy, sell &trade forum); Zoals Ne0 al aangaf. Specifiek instellen dat iemand alleen naar de marketplace kan als je eerst in een ander topic hebt gepost gaat niet standaard; hebben ze waarschijnlijk met een phpBB mod gedaan.
 
Is het misschien ook een idee om de marketplace op te splitsen in arcade en overig?
totaal offtopic, I know, maar zou het overzicht ook wel wat cleaner houden denk ik
 
Back
Top