What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Mame Project.

Baris

Regular Player
Ik wist niet waar ik het het beste kon plaatsen dus dump ik het maar hier neer :)

Ik ben samen met een vriend die handig is met zijn handjes bezig met het maken van een compleet nieuwe soort mame kast :) de inklapbare mobiele mamekast :)

Foto's en Info:
http://mrdummy.net/mame/

En een vorig projectje: de opvouwbare DDR mat :)
http://mrdummy.net/ddrmat/


De kast word uit het niks opgebouwd uit een zelf verzonnen ontwerp en zal in de toekomst mogelijk meerdere control panels bevatten (ondermeer eentje met spinners en een trackball) op deze manier kan je wel alle spellen spelen maar heb je niet 400 knoppen op je control panel die je niet gebruikt en maar in de weg zitten :).

De kast gaat draaien op de Maximus Arcade frontend met Mame roms en ondermeer een SNES emulator met de snes beatemups en shmups. En waarschijnlijk ook de pc versie van SF4 (uiteraard legaal :) ).

Er komt later mischien zelfs de optie om de DDR matten erop aan te sluiten in combinatie met Stepmania.


Mocht iemand tips of opmerkingen hebben dan horen wij deze uiteraard graag :)
 
Hehe oke :) Zal morgen eens aandachtig lezen. Had je pagina geopend en zag een hele hoop tekst enzo, lees ik ff als ik wat helderder ben :)
 
ne0":7bdu1b9q said:
Hehe oke :) Zal morgen eens aandachtig lezen. Had je pagina geopend en zag een hele hoop tekst enzo, lees ik ff als ik wat helderder ben :)

Wel een leuke site ben hem net even rond geweest, er zitten echt enge dingen bij XD

En ik beheer de website niet dat doet "mrdummy" :)
 
Baris":ctwr133o said:
...... met Mame roms en ondermeer een SNES emulator met de snes beatemups en shmups. En waarschijnlijk ook de pc versie van SF4 (uiteraard legaal :)

Bedoel je dat alle mame roms die je gebruikt legaal zijn? :lol: En de SNES roms? :lol:

En wel een beetje dummy van mrdummy dat hij zoveel spelfouten op de site laat staan.

Verder wens ik je veel succes met de kast, het ziet er interessant uit. Zorg er wel voor dat het paneel gedeelte van player 3 en player 4 een zeer solide aansluiting krijgt op de kast, er is niets zo vervelend als een paneel met joystick en buttons dat met je (woeste) bewegingen mee beweegt.

Ben wel benieuwd hoe alles er uit ziet als het klaar is.
 
Mjah Mrdummy is zo goed als doof en is dus niet echt goed in Nederlands :)

En die mame roms bezit ik idd niet legaal (beetje duur om al die kasten te bezitten :P ) Maar de meeste SNES games gelukkig wel :)

En player 3/4 worden verbonden met flatcables (zoals je HDD in je pc zeg maar ) Simpel, stevig en effectief :)
 
Baris":1gnwr2be said:
En player 3/4 worden verbonden met flatcables (zoals je HDD in je pc zeg maar ) Simpel, stevig en effectief :)

Dat bedoel ik niet. De 3/4 player paneeltjes moeten onwrikbaar vast zitten, niet kunnen bewegen. Anders is het vervelend gamen.
 
Dat is waar :) ze moeten niet opeens eraf donderen als iemand zijn stick wilt naar links of rechts tikt :P maar deze worden wss verbonden met koffer klemmen dus dat komt wel goed.
 
Back
Top