What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

mame arcade

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Hallo,

Ik ben Michael en ben in het beginstadium van een mame arcade kast. (ik ben nog volop bezig met de software)

Dit had ik voor pc setup in gedachte http://www.benl.ebay.be/itm/AMD-FX-BULL ... 20ce38bc52

Na een tip van flay zullen het sanwa buttons en joystick worden met een ipac 2 usb.
Iemand nog een tip of ik de 30 of 24 moet nemen van buttons?

groeten.
 
30 mm zijn de actieknoppen, 24 mm de start 1P 2P game.
 
Bedankt voor de tip :D

Hoeveel buttons heb je zo nodig voor een 2p setup?
De pc setup zal voldoen zeker een tip is altijd welkom heb nog niets gekocht.

Groeten.
 
dorito":gbqhanwn said:
Bedankt voor de tip :D

Hoeveel buttons heb je zo nodig voor een 2p setup?
De pc setup zal voldoen zeker een tip is altijd welkom heb nog niets gekocht.

Groeten.

15 knoppen voor de linkerspeler, 13 voor de rechterspeler, 3 startknoppen en 2 coin knoppen. Dus 3 kleine en 30 grote. En dan zou ik nog een paar reserveknoppen inbouwen, je weet nooit.

Je kunt natuurlijk ook zelf even googlen, plaatjes en info zat op het www. :D
 
Ik zou 2 joysticks doen ieder zes knoppen twee start knoppen en dan met autohotkey toetsen combinaties doen voor andere functies. Is minimalistisch en uiteindelijk mooier
 
ckong":x6306hq3 said:
dorito":x6306hq3 said:
Bedankt voor de tip :D

Hoeveel buttons heb je zo nodig voor een 2p setup?
De pc setup zal voldoen zeker een tip is altijd welkom heb nog niets gekocht.

Groeten.

15 knoppen voor de linkerspeler, 13 voor de rechterspeler, 3 startknoppen en 2 coin knoppen. Dus 3 kleine en 30 grote. En dan zou ik nog een paar reserveknoppen inbouwen, je weet nooit.

Je kunt natuurlijk ook zelf even googlen, plaatjes en info zat op het www. :D

Iets in deze stijl dus 😉 :mrgreen: MameContolPanel.jpg
 
P-Nut":2c0lzsn3 said:
Ik zou 2 joysticks doen ieder zes knoppen twee start knoppen en dan met autohotkey toetsen combinaties doen voor andere functies. Is minimalistisch en uiteindelijk mooier

Bedankt ik wist niet dat je met combinaties kon werken.
 
Kijk naar de schema's van studentzki :) Persoonlijk zou ik voor 8 gaan, 6 is te weinig.

8 buttons is altijd handig met bijvoorbeeld een xbox of ps3, of Street Fighter IV.
 
hey

welke emulatoren wil je allemaal draaien?
Als je xbox360 ps3 gamecube etc wil draaien kan ik je zoiezo aanraden om er een losse videokaart bij te kopen.
Omdat een onboard videokaart dan gewoon niet goed genoeg is.
Voor mame is het setje meer dan ideaal dan kan je zonder enkel probleem elk spel spelen.

Ik heb zelf voor elke speler 1 joystick en 6 buttons dan 1 coin button en 1 start button.
Meer dan zat als je mame gebruikt en sega megadrive.
Wil je n64 xbox360 etc dan is minimaal 8 knoppen nodig en dan nog een start en coin button.
 
Lol was er maar een ps3/360 emu :) Voor een PS2 emu heb je trouwens wel een dikke i7 nodig dacht ik :)
 
@handsome1987; ff oppassen met wat je post.... heb geen zin om mensen van shit af te helpen!

Dus mensen niet die link aanklikken, is gewoon bullshit natuurlijk!
 
Emu's van current gen consoles waarvan de originele hardware voor een habbekrats nog gewoon verkrijgbaar is in de winkels sowieso min veel.

Aangezien de posts op Nozomi lijken te veranderen van arcade naar mame, is het niet handig dat daar een subforum voor komt (en die ik dan met de persoonlijke instellingen onzichtbaar kan maken ;-) )
 
ElPancho":1rw0lyrp said:
Emu's van current gen consoles waarvan de originele hardware voor een habbekrats nog gewoon verkrijgbaar is in de winkels sowieso min veel.

Aangezien de posts op Nozomi lijken te veranderen van arcade naar mame, is het niet handig dat daar een subforum voor komt (en die ik dan met de persoonlijke instellingen onzichtbaar kan maken ;-) )
`

Goed idee Onno, Arjan zal dat waarschijnlijk wel oppikken. Dus een apart subforum voor emulatie! Top!
 
Hoewel ik veel modereer en een boel admin doe is Ken nog altijd de 'godfather' van deze site; Ken? ;-)
 
Back
Top