What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

[Live from Hong Kong] Thuis zitten is wel fijn...soms

Mildoe

Puzzle Mastermind
Joined
Aug 9, 2005
Messages
446
Reaction score
0
Location
Rotterdam
Nu ik hier een weekje in Hong Kong zit en niet de mogelijkheid heb om Nozomi te updaten met artikelen, zal ik wat stukjes schrijven over de cultuur hier en alle andere dingen.

Nederlanders. Ze zitten 's avonds meestal thuis voor de buis. Ze kijken de dagelijkse soaps, spelprogramma's, series of kijken een dvd'tje thuis. Thuis. Het is een begrip waar de Nederlanders zitten wanneer ze klaar zijn met werken.

Hier in Hong Kong is dat wel een stuk anders. Het nachtleven is hier bruisend. De winkels zijn tot laat open. Je kunt hier eten op elk tijdstip van de dag. Waarom zitten ze bijna nooit thuis? Is het thuis dan zo saai?

Het is niet zo dat het thuis saai is. Het is er klein. En met klein, dan bedoel ik ook echt klein. De meeste mensen hier wonen in flats. En dan is het niet zo ruim. Hong Kong staat bekend als een van de dichtsbevolkste landen ter wereld. In een paar flats wonen net zoveel mensen als in een klein dorp in Nederland.

Als je erover nadenkt, dan is dat echt bizar. Al die mensen worden gehuisvest in een kleine ruimte ergens op de zoveelste verdieping. Erg knus is het niet. Vandaar dat je hier op elk tijdstip van de dag mensen op straat zult vinden.

Volgende keer zal ik andere aspecten van Hong Kong en de mensen bespreken. Voor nu...ik ga lekker het nachtleven in.

Mildoe
 
Tof man Hong Kong... Ik ben benieuwd hoe het nachtleven er dan uitziet ;)

Op dit moment stel ik me alleen van die foute hoerekasten voor :)

Ben iig benieuwd naar je impressies en eventuele game shopping verhalen
 
Sweet, Hong Kong is echt tof. Ik heb er veel family wonen, maar de laaste keer dat ik er was, was alweer zo's 7 jaar geleden. Het is denk ik vooral mooi om het traditionele en de hypermoderne cultuur te zien, lijkt daarin wel een beetje op Japan denk ik.

plus dat je in Hong Kong enorm goed kan shoppen, vooral kleding (immitatie). Waar In Hong Kong zit je btw?
 
Ik zit in Sheung Shui. Dat is net buiten Hong Kong. Ongeveer 30 a 40 minuten met de trein. Je kunt hier inderdaad veel imitatiekleding kopen, maar van mij hoeft het eigenlijk niet. Als het zit, dan is het wel ok voor mij.

Zal van de week eens wat leuks schrijven over gameshoppen hier. Waarschijnlijk komt er eerst een artikel op gamez.nl komen over gaming hier. Kheb al een paar leuke dingen om over te schrijven....

Hier even wat eerste pics.

DSC06868.jpg
DSC06874.jpg
DSC06962.jpg
 
Back
Top