What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

[Live from Hong Kong] Analfabeten in Hong Kong

Mildoe

Puzzle Mastermind
Joined
Aug 9, 2005
Messages
446
Reaction score
0
Location
Rotterdam
Japan, land van de rijzende zon. Aan de andere kant van de zee zit Hong Kong. Waar ze in Japan fervent met zijn allen achter de consoles zitten, doen ze in Hong Kong lekker mee.

Hier in Hong Kong komen niet zoveel titels uit in het Chinees. Meestal zijn het gewoon Japanse titels die hierheen komen, zonder enige vorm van vertaling. Nu zal je misschien denken, kunnen die Chinezen dan ook Japans?

Nee, helemaal niet. Sommige karakters kunnen zij wel lezen, maar over het algemeen spelen ze gewoon de game. Ook al is het een RPG met lappen tekst. Ze huppelen vrolijk door de virtuele wereld als een analfabeet en proberen alles uit.

Natuurlijk verschijnen er de games ook wel in het Chinees, maar die komen altijd een stuk later dan de Japanse versie. Zoals elke ongeduldige Nederlandse gamer, kopen zij de Japanse versies. Het enige verschil tussen ons nederig waterlandje en Hong Kong is dat hier in Hong Kong het veel makkelijker te verkrijgen is. En waarschijnlijk ook nog eens goedkoper.
 
Mildoe":3bn1dlfa said:
Japan, land van de rijzende zon. Aan de andere kant van de zee zit Hong Kong.
Dude wij gaan Sinterklaas vieren dit jaar met gedichten...
 
Back
Top