What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

legaliteit van multi card's?

Jinxz

Pattern Reader
Ik vraag me al een tijdje af hoe het zit met de legaliteit van de 60-1, 121-1 ofwel multi cardridges. Ze worden door veel partijen/winkeliers openlijk verkocht en ik zie ze ook wel eens voorbij komen met SNK logo's etc. erop...
Ik vermoed dat ze 'illegaal' zijn maar is dat nu zo?
 
Er zal geen geld worden afgedragen aan de rechthebbende partij, en dus een copy zonder toestemming.
De meeste bedrijven hebben hun geld al lang terug verdiend en sommige bedrijven bestaan niet eens meer.
Zolang de rechthebbenden niet klagen zal dit niet echt aandacht krijgen.
De focus ligt meer op de WiiU -PS3 etc.
 
Voor zover ik weet is het illegaal. Denk inderdaad dat andere platformen prio hebben, en ik denk dat ze ook leuk verdienen aan oude titels op compilations en DLC.
 
Ik denk dat het net zo illegaal is als dat je de naam Shadaloo gebruikt met bijpassend logo, maar daar hoor je toch ook niemand over?
 
Zeker illegaal, maar probeer maar eens een chinees te dagvaarden in China....Daar valt simpelweg niets te halen met het rechtssysteem (lees: corrupt as a mofo) wat daar gehanteerd wordt en autonome status van het land.

Daarnaast is er geen directe schade voor de gedupeerde bedrijven omdat het oude meuk is waar toch al niets meer aan wordt verdiend, dus dan zijn kostbare procedures/rechtzaken ook niet te verantwoorden. Zeker niet bij SNK, daar gaat het toch al zo fantastisch :).....

Ik denk overigens dat Shadaloo wel een naam is die je vrij kunt gebruiken en waar geen rechten aan verbonden zijn, maar om de images en lettertypes van de games legaal te hanteren voor je eigen onderneming moet je zeker wel even een briefje naar Capcom tikken als je het volgens het boekje wilt doen.
 
ruderudie":13hzumey said:
Ik denk overigens dat Shadaloo wel een naam is die je vrij kunt gebruiken en waar geen rechten aan verbonden zijn, maar om de images en lettertypes van de games legaal te hanteren voor je eigen onderneming moet je zeker wel even een briefje naar Capcom tikken als je het volgens het boekje wilt doen.

Ja dan weten ze waar de factuur naartoe moet :-)
 
Een patent is maximaal 20 jaar geldig in de meeste landen. Software valt onder auteursrecht, dat een speciaal patent is met een geldigheid van 70 jaar. :lol:
 
Back
Top