What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Laatst gespeelde Retro titel?

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
TMNT, Adventure island en nights speel je samen denk ik wel binnen 3 uurtjes uit. Je moet er echter zin in hebben :)
 
ik heb momenteel best veel vrijetijd(probeer zoveel mogelijk uit te krijgen (enjoy while i can)

hier is weer een update:

n64:

carmageddon 64
donkey kong 64 101%
1080 snowboarding (normal,hard,expert)

ps2 :

prince of persia sands of time +originail
metal gear solid 3 subsitence(+ metal gear solid 2 msx+ snake vs ape)
klonoa 2 (alle dolls elk level alle diamanten 100 %)

alle sega pico softwar afgelopen tijd tekoop gezet heb

mischien ben een en ander vergeten

ben nu met ffx bezig

Vandaag memorycard ps1 binnengekregen ga nu waarschijndelijk eerst metal gear solid uitspelen daarna klonoa
 
Vandaag dan eindelijk een eind gebracht aan resident evil 4 (cube) en wat is die game gruwlijk gaaf!
Eigelijk nooit begrepen waarom ik niet aan die game begonnen was...
 
Na 22 jaar ellende eindelijk Green Beret uitgespeeld op de Commodore 64.

Het val me op dat de spellen van de Commodore 64 behoorlijk moeilijk en erg irritant zijn.
 
Grimlock":15nei2r2 said:
Na 22 jaar ellende eindelijk Green Beret uitgespeeld op de Commodore 64.

Het val me op dat de spellen van de Commodore 64 behoorlijk moeilijk en erg irritant zijn.

mooie herinneringen aan aztek challenge, buck rogers, BRUCE LEE en nog vele andere games.
 
DNL":1r55f37i said:
Grimlock":1r55f37i said:
Na 22 jaar ellende eindelijk Green Beret uitgespeeld op de Commodore 64.

Het val me op dat de spellen van de Commodore 64 behoorlijk moeilijk en erg irritant zijn.

mooie herinneringen aan aztek challenge, buck rogers, BRUCE LEE en nog vele andere games.

Bruce Lee heb ik nog steeds nachtmerries ervan over gehouden.

The Last Ninja 1 en 2 , Bubble Bobble , Buggy Boy , Ghosts 'N Goblins , Impossible Mission , Maniac Mansion , Montezuma's Revenge , The Neazealand Story, Pool of Radiance , Project Firestart , Rainbow Island , Turrican II , Ultima IV en V , Winter Games , Wizard of Wor en Zak McKracken and the Alien Mindbenders.

Zijn tevens de spellen die ik met veel moeite heb uitgespeeld in de loop van de jaren.
 
hoezo is bruce lee moeilijk dan? ik kan me herinneren dat het vrij makkelijk was...kan natuurlijk komen doordat ik het dagelijks met een vriend speelde haha. Zo konden we double dragon 2 op de nes met 1 leven uitspelen allebei...meesterlijk!
 
Zit nu te genieten van Castlevania: Synphoni of the night. Damn wat is dit een leuk spel, denk dat ik er meer plezier van beleef dan MGS4. De gameplay is echt konami style, de rpg elementen zijn ook vermakkelijk, de geluiden zijn echt goed en grappig, vet verhaal en naturlijk dikke soundtrack.

Welke is de volgende vette castlevania ? ik it te denken om Chronicles te boeken.
 
ZiEk":jbb2wswz said:
Zit nu te genieten van Castlevania: Synphoni of the night. Damn wat is dit een leuk spel, denk dat ik er meer plezier van beleef dan MGS4. De gameplay is echt konami style, de rpg elementen zijn ook vermakkelijk, de geluiden zijn echt goed en grappig, vet verhaal en naturlijk dikke soundtrack.

Welke is de volgende vette castlevania ? ik it te denken om Chronicles te boeken.

man I wish I was in your shoes right now. Symphony of the night is 1 van de vetste games ooit. Speelde em eerst op psx import (kon niet wachten tot ie uit was in de usa of hier, de previews in GAMEFAN waren om te smullen!!) toen de saturn versie gekocht, heeft extra levels.

wat een game...ultra vette graphics ook. super veel wapens (wacht maar tot je het runesword of de crissaegrim krijgt!!) en VEEL "levels".

De gba castlevanias lijken er nog het meest op, chronicles is ouderwets goeie stuff.
 
ajh zeker vette game, zit nu wel een beetje vast in backtracken en zow :/

hoorde al dat die saturn versie anders is, is het nou veel beter ?

anyways sotn bljift vet tot de laate uurtjes...
 
er zijn 2 nieuwe levels, niet heel groot, maar voor mij de moeite waard. je kunt ook spelen als richter en maria in de saturn versie, maakt t wel veel moeilijker.
 
Ik vind de SNES versie van Castlevania IV de beste van de serie.
Heb het spel minstens 23 keer uitgespeeld en wil het morgen weer uitspelen.

Castlevania III voor de NES is ook een geweldige spel om meerdere malen uit te spelen. Was trouwens mijn eerste Castlevania ervaring.

De PC Engine ziet er ook aardig uit en vind het mooier dan de Saturn en de Playstation versies. Die 3 versies heb ik niet zoveel uitgespeeld maar Castlevania IV vind ik altijd leuk om te spelen.

Trouwens ik speel de laatste tijd steeds vaker op mijn trouwe SNES i.p.v. de Xbox 360, PS3 en de Wii. Zal wel in een retro fase verkeren want er komt de laatste tijd haast geen goede spellen meer uit.
 
DNL":tpsxrx3w said:
hoezo is bruce lee moeilijk dan? ik kan me herinneren dat het vrij makkelijk was...kan natuurlijk komen doordat ik het dagelijks met een vriend speelde haha. Zo konden we double dragon 2 op de nes met 1 leven uitspelen allebei...meesterlijk!

Mijn vrienden hadden in die tijd geen Commodore 64 maar een MSX. Ze vonden de C64 maar niks en moest zelf in mijn eentje ermee spelen. Ondanks alles heb ik behoorlijk veel plezier ermee gehad. En ik heb al die C64 spellen netjes bewaard.
 
Ik het wat aankopen gedaan op de Japanse Playstation 3 store, en dat zijn niet de minste games:

R-Type Delta
Einhander
Tekken 2

Kan nog 2 aanschaffen doen, zit te denken aan RayStorm en Biohazard 2.

Maar goed, ik begin Delta dus te spelen en ik verwacht lelijke poly's enzo... maar de game ziet er nog vrij geweldig uit! Wat een fucking vette hori shooter! Niet eens slowdown, Final op de Ps2 is hier echt niets bij.

Einhander, heb ik onlangs nog origineel gehad. Gewoon een gruwelijke shmup van Square nog wel.

Tekken 2, Gekocht voor de nostalgie. Was mijn eerste PSX game. Vond het vroeger altijd de beste.

Voor zo'n 4 euro per stuk zeg ik koopjes, kan lekker die imports vanaf de HDD draaien :)
 
R-Type":1k4vurbe said:
Ik het wat aankopen gedaan op de Japanse Playstation 3 store, en dat zijn niet de minste games:

R-Type Delta
Einhander
Tekken 2

Kan nog 2 aanschaffen doen, zit te denken aan RayStorm en Biohazard 2.

Maar goed, ik begin Delta dus te spelen en ik verwacht lelijke poly's enzo... maar de game ziet er nog vrij geweldig uit! Wat een fucking vette hori shooter! Niet eens slowdown, Final op de Ps2 is hier echt niets bij.

Einhander, heb ik onlangs nog origineel gehad. Gewoon een gruwelijke shmup van Square nog wel.

Tekken 2, Gekocht voor de nostalgie. Was mijn eerste PSX game. Vond het vroeger altijd de beste.

Voor zo'n 4 euro per stuk zeg ik koopjes, kan lekker die imports vanaf de HDD draaien :)
Ik heb gehoord dat gedownloade ps1 games altijd de blurry filter hebben aanstaan. Is dit zo of kan je het aan en uitzetten zoals bij ps1 discs?
 
Ze zien er geweldig uit op mijn HDTV, en nauwelijks (niet) blurry. Manuals zijn ook ingebrepen (in het PS button menu kun je ze opvragen). Ik heb dat menu even verder doorgekeken en de Smoothing kan daar ook uitgezet worden bij Other Settings. De software ziet er hoe dan ook goddelijk uit voor PSX begrippen. Mooier dan mijn PSX en Ps2 op RGB.

Kleurgebruik is gewoon geweldig, echt niets is washed out. Ik denk dankzij het digitale HDMI.

Heb Ray Storm er ook maar bijgenomen. Heb nog yen over voor 1 game :)

Maar toch, ca 16 euro voor Einhander, Raystorm, R-Type Delta en Tekken 2 is niet veel :)
 
OK, ben ik weer eens voorgelogen.
ps1 games zien er op mijn ps3 goddelijk uit. retestrakke upscaling.
jammer dat dual shock (analoog sturen) niet altijd gesupport is.
Wat is nou een makkelijke manier om online te kopen als je geen credit card hebt? Hoe werkt dit, je kan zo'n psn card kopen toch? is dit lastig? is er ergens een online faq hoe je dit het beste kan doen? sorry voor de zoveelste thread hijack.
 
Ik heb wel een creditcard, maar daarmee kan ik alleen maar games uit de EU store kopen. Voor Japanse store helpt dit ook niet.

Wat ik doe is PSN network kaartjes op het net kopen (ik had er nu 1 van 3000yen, kost zo'n 25 euro), je krijgt die code dan vaak dezelfde dag nog doorgemaild. Je moet wel uitkijken voor scammers. Maar toch koop ik ze op ebay, van stores met goede feedback.

Als je de code hebt gekregen moet je naar de Account Management van je Japanse account gaan, en dan 2maal de tweede optie kiezen. Dan krijg je dat scherm waar je de 12 getallen kunt invoeren. invoeren en dan gewoon de rechteroptie om het bedrag aan je portomonnee toe te voegen. Vanaf nu kun je gewoon alles downloaden vanuit de J-store, maar ik zou geen content en online games doen... dat is vaak niet compatible. Ps1 games zijn 600yen p/s.

Deze sellers zijn 100% betrouwbaar, die gasten zitten op NTSC-uk forum:

https://www.gamepointsnow.com/

Kan via paypal.
 
Back
Top