Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.
Ik zie in diverse fora ook melding over deze 'error', met een referentie naar 0.142. Ik neem aan dat je 0.143 gebruikt?
Probeer dit eens met een lege mame installatie? Gewoon de uitgepakte mame executables, 1 simpele rom in de roms dir, en dan de shortcut naar deze mame set verwijzen?
Als Mame je roms niet kan vinden zou je eens kunnen checken of 'mame.ini' verwijst naar de juiste romdirectory. Ergens zouden de volgende regels moeten staan:
#
# CORE SEARCH PATH OPTIONS
#
rompath "harddisk letter:\map van mame\roms"
Verander wat er achter rompath tussen de aanhalingstekens staat.
<edit> Moet er wellicht bij vermelden dat ik Mame64UI gebruik. Kan zijn dat het wat afwijkt bij de normale Mame64 versie.
Zou het trouwens kunnen dat de normale Mame64 versie niet automatisch wilt opstarten omdat die versie gebruikt maakt van de Dos commando structuur?
Wat ik me herinner van de Dos versie van Mame is dat je altijd eerst Mame(.exe) en vervolgens de naam van het spel moest invoeren voordat het programma daadwerkelijk ging opstarten en een spel zou tonen. Als je alleen de Mame.exe invoerde dan kreeg je, meen ik help te zien, en gebeurde er verder niets.
Als je onder Windows 7 een Dos programma aan een snelkoppeling koppelt en deze wordt beeindigd, dan wordt ook het dos scherm meteen gesloten. Kan zijn dat dat verklaart waarom het programma meteen afsluit.