What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Klein mame vraagje

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Heb mijn mame kast bijna klaar op een kleinigheid na

1 als ik mame automatisch laat starten dan vergeet hij de locatie van zijn roms en dan krijg ik een foutmelding

wie weet de oplossing..?

verder werkt de kast uitstekend
 
Jeez, dat is wel een hele algemene vraag. Je moet echt wat specifieker zijn, want er zijn natuurlijk zoveel verschillende setups dat deze vraag onmogelijk te beantwoorden is.
Gebruik je bijvoorbeeld een frontend? Werk je in een DOS omgeving of Windows etc. etc.??

Wees wat specifieker en wie weet kunnen we je helpen?
 
Windows 7 64 bit
mame 64 van de ofiiciele mame site
en nog geen front end omdat ik eerst mame wil doorgronden
 
Misschien dat het mame forum je anders kan helpen.

Ik persoonlijk gebruik de UI versie van MAME en dat werkt voor mij beter. check mameUI maar is.
 
legztec":2i55hox3 said:
heb je de map roms in de zelfde map staan als mame.exe?

nee de rom staan in de standaart roms map

mame zelf herkent de roms direct speelt ze ook goed af mits ik mame handmatig met de muis start

laat ik mame automatisch starten dan vind hij de roms niet meer en sluit af
 
ja windows knop+e dan mapje opstarten zoeken die open laten staan
dan de exe mame erin
 
Precies. En als dat niet in één keer werkt, zet dan het pad naar mame.exe bij 'uitvoeren in', of 'start in' (afhankelijk van welke taal je OS is :-)) in de snelkoppeling.
 
resulteert weer in een andere foutmelding

driver not loaded

maar we komen iets verder

(computers blijven leuk)
 
ook als je 'uitvoeren in' goed invult? (pad naar mame executable. voorbeeldje, als mame in C:\mame\mame.exe staat, dan is het pad dus C:\mame).

Computers zijn zeker leuk, je moet er alleen wel verstand van hebben als je met Mame aan de gang gaat. En dan hebben we het nog niet over Hyperspin gehad. Heheheheh :mrgreen: ;-)
 
computers gaan me al vanaf de zx 81 erg goed af

hyperspin of Maximus Arcade zie ik later wel
eerst moet mame maar eens goed draaien zonder toetsenbord

dus autostartiing
 
retrogamertje":29cquv76 said:
computers gaan me al vanaf de zx 81 erg goed af
8)

Post anders even wat plaatjes van je shortcut configuratie en de foutmelding. Dat kijkt wat makkelijker mee.
 






kostte even wat tijd de mame kast zit nog niet op het netwerk dus moest een kaart lezertje zoeken
 
Aha :-) Twee vraagjes:

- probeer ook een plaatje te posten van de eigenschappen van de snelkoppeling.
- Kun je het window van de foutmelding maximaliseren/openen? Of is het beperkt tot de display in de taakbalk?
 
de foutmelding is wat je ziet
bij het klikken op de melding klikt hij weg en blijft er niets meer over van het scherm
 
Ok..

Als je in Windows zit, en mame met de snelkoppeling opstart, doet alles het dan gewoon? Ook als je een game selecteert?

Kan zelf ff niet testen. Ik heb geen up-to-date MAME roms.. mijn huidige roms willen niet starten met de laatste versie van mame. zucht..
 
Back
Top