What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

King of Fighters MVS games

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Ben van plan om voor mijn pas gekochte MV-1F moederbore wat MVS fighters te kopen, maar ik heb daar weinig verstand van.

Ik kan nu KOF '97, KOF '98 en KOF 2001 kopen voor totaal EUR 40. Het zijn geen bootlegs, en er zit gedeeltelijk art bij. Is dit aan te raden?
 
Na mijn idee geen vekeerde prijs mitz het geen bootlegs zijn.
 
Maar zijn de games ook de moeite waard? Ik heb niet zo veel verstand van fighter games.
 
KOF 98 is de beste KOF game, geen uberslechte deal hoor ik zou het doen.
 
Een game die zeker niet mag missen is ''Garou mark of the Wolves''.
 
almighty":1bo2pmoc said:
Een game die zeker niet mag missen is ''Garou mark of the Wolves''.
klopt. die game is wel 60+ eur, maar het zeker waard.
Ik zou inderdaad eerder Garou nemen dan een kof.
 
d":1m27urnd said:
almighty":1m27urnd said:
Een game die zeker niet mag missen is ''Garou mark of the Wolves''.
klopt. die game is wel 60+ eur, maar het zeker waard.
Ik zou inderdaad eerder Garou nemen dan een kof.

OK, ga ik naar op zoek.
 
SVC Chaos SNK vs Capcom is ook erg cool.
 
svc chaos is thoch mad broken ? wel mooie sprites alsnog.

Die prijs voor die KOF's is zeker nice en 98 is zeker de beste.

KOF 2002 is ook wel nice.

Garou Mark of the Wolves is een topper.

Zelf vind ik Last Blade 1 en 2 ook erg nice en vergeet zeker niet de samurai shodowns.
 
Ook de Fatal Fury Real Bout serie is zeer de moeite waard!
 
Bedankt voor jullie reactie, ik koop in ieder geval die KOF games en ga ook op zoek naar Garou en misschien SVC chaos.

Ik wil een beetje een uitgebalanceerde colectie MVS games verzamelen, dus ook wat shooters, een paar Metal Slug Games, 1 of 2 puzzle games en nog een paar leuke games. Geen sport games, is niet mijn ding.

Nog een vraagje: ik heb dus een MV-1F board. Maakt het nog uit uit welke regio de games komen, of kan ik alles spelen?
 
MVS is 'regiovrij' voor zover je dat kunt zeggen. Het hangt van je moederboard af welke taal op je beeld komt. Dus heb je een Europese MVS moederboard krijg je ook bij Japanse titels Engelse tekst. Sommigen willen een unibios, zodat je zelf de regio kunt instellen.
 
We hebben het hier wel allemaal over fighters maar vergeet ook niet de shmups pooyan 😉
Blazing Star en Pulstar 8)
 
Pooyan,

Wat je het beste kunt doen is je originele bios vervangen door de unibios van Razoola. Check deze site http://unibios.free.fr/

Het handige hieraan is dat je kunt switchen tussen regio (EUR-USA-JAP) en tevens kunt kiezen of je MVS of NGH mode speelt. Ook is er een volledig cheat-menu beschikbaar voor het geval je nog eens aan art of fighting 2 oid wilt beginnen.

Voor mij is het grote voordeel ook dat je je game kunt pauzeren, dit mis ik toch vaak bij andere arcade games.

Als ze de bios niet via de site verkopen kan ik hem ook wel krijgen voor je, de prijs zou ik na moeten vragen.
 
almighty":3lpq1h04 said:
We hebben het hier wel allemaal over fighters maar vergeet ook niet de shmups pooyan 😉
Blazing Star en Pulstar 8)

Dat doe ik zeker niet, deze twee games speel ik al vaak via Mame, maar die ga ik zeker ook als originele MVS game kopen. En bijvoorbeeld ook Twinkle Star Sprites; geen echte schmup, maar toch wele een leuke cute 'm up

@ruderudie: wat is NGH mode? en hoe herken je de regio van een moederbord. Mijn MVh-1F heeft engelstalige waarschuwings stickers. Betekent dit dat het board in ieder geval niet voor de Japanse regio is?

Overigens heb ik de bios chip even uit de socket gehaald, dat gaat makkelijk. dus een unibios er in zetten is a piece of cake :lol:
 
Ken":u7zhx59a said:
SVC Chaos SNK vs Capcom is ook erg cool.
Heb van de week de ps2 versie binnen gekregen. De game heeft 480p, dus wel scherp beeld, maar de characters zien er vreemd een super blokkerig uit. Vooral Earthquake lijkt als of de game op de helft va de resolutie draait.
320X240 / 2
160X120
Earthquake bestaat echt uit grove blokken.
Moet hem nog serieus gaan spelen. Het speelde wel goed!
En die broken shit; guys dit is alleen belangrijk voor competitie en ik vraag me af hoeveel van jullie competitief en uberhaupt tegen anderen spelen.
Dus als een game broken is, dan kan de game in 1p nog steeds heel vet zijn. Ook in 2p mode tenzij je allebei echt supergoed bent en er maar een paar characters zijn die je uberhaupt kan gebruiken.
 
pooyan":3spjwp2r said:
Ben van plan om voor mijn pas gekochte MV-1F moederbore wat MVS fighters te kopen, maar ik heb daar weinig verstand van.

Ik kan nu KOF '97, KOF '98 en KOF 2001 kopen voor totaal EUR 40. Het zijn geen bootlegs, en er zit gedeeltelijk art bij. Is dit aan te raden?

OK, ik heb ze gekocht. Omgerekend heb ik ongeveer 22 euro betaald + bemiddelingskosten. Zal wel ongeveer totaal op 35 euro uitkomen. Ik heb geen extra verzendkosten, want ze kunnen mooi in de doos met PCB's die ik onlangs heb gekocht.
 
Pooyan,

NGH is een andere naam voor wat veel mensen AES noemen. Dit is de console versie van de neo geo. Wanneer je je MV-1F op deze modus zet, kun je dus in menu's, waar je moeilijkheidsgraad ed. kunt veranderen. De regio herkennen van een MVS board is zover ik weet onmogelijk zonder dat je er een game in hebt gestoken.

De BIOS is meestal inderdaad socketet, dus die heb je er zo in en uit. Ik kan het in ieder geval van harte aanbevelen om een unibios te nemen, brengt enorm veel extras mee die erg handig zijn.

Voor wat betreft de carts, prima aankoop lijkt me. Ik hoor graag een keer van je of die bemiddelingskopen via Yahoo JAP (neem ik aan?) goed werken, zit er zelf ook vaak aan te denken.
 
ruderudie":3dnc9wbs said:
Pooyan,

De BIOS is meestal inderdaad socketet, dus die heb je er zo in en uit. Ik kan het in ieder geval van harte aanbevelen om een unibios te nemen, brengt enorm veel extras mee die erg handig zijn.


Voor wat betreft de carts, prima aankoop lijkt me. Ik hoor graag een keer van je of die bemiddelingskopen via Yahoo JAP (neem ik aan?) goed werken, zit er zelf ook vaak aan te denken.

De unibios heb ik zojuist besteld op de site die je me hebt gegeven. Bedankt daarvoor.

MVS carts inderdaad via Yahoo Japan gekocht. ik heb daar ook nog een paar PCB's en wat Hucards gekocht. Als ik de spullen in huis heb zal ik mijn ervaringen met Yahoo Japan vertellen.
 
KoF 98 vind ik zelf inderdaad het beste deel, zoals al eerder genoemd door andere mensen. Zelf vind ik 2000, 2002 en 2003 ook wel de moeite waard. Maar daar verschillen de meningen over.

Garou Mark of The Wolves is ook zeker een goede 2d fighter.
 
Back
Top