What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

je arcade stick rotsvast zetten

ruderudie

Bullet Dodger
Joined
May 19, 2006
Messages
1,581
Reaction score
0
Ik zit al een tijdje te denken hoe ik mijn neo stick solide kan plaatsen zonder dat hij kan gaan schuiven. Op het moment leg ik aan iedere kant van de stick een schijf van 10 kilo maar er moet een andere oplossing zijn. Hoe doen jullie dat? zuignappen?
 
mischien losschroeven en vastdraaien op een zware plank?
dit kwam eigelijk als eerste bij me op 😉
 
je hebt zuignappen die aan 2 kanten zuigen.
Misschien is dat wat? anders wordt het schroeven en dat lijkt me ook zonde.

61900.jpg
 
Ok die zuignappen ga ik zeker halen, goed idee. Ik heb ook wat gelezen over vinyl noppen onder de stick dus daar zoek ik ook nog wat verder naar. Schroeven gaan we natuurlijk niet aan beginnen, er zijn zoveel materialen die anti-slip zijn dat er wel een oplossing voor bestaat
 
Het is grappig dat je hier over begint.
Het is de reden waarom ik nooit behoefte heb gehad voor een joystick.
-a) je moet aan een tafek zitten
-b) je moet die stick ook neg zelf in bedwang houden.
Klinkt een beetje negatief, maar heb je wel eens gedacht aan een kast?
Dan zit 'ie sowieso rotsvast.

Mischien is het inderdaad een idee om een heel zwaar gewicht aan de binnenkant van de joy te klemmen zodat hij veel zwaarder is. Dan i.c.m. die zuignappen zit je misschien ook wel goed :)
 
Ik speel al jaren met sticks en die staan gewoon op mijn schoot en ik heb nergens last van. Ram je er misschien niet wat hard op?
 
Ik heb een cab gehad, dat ging inderdaad beter. Op mijn schoot met een stick vind ik niet lekker spelen, maar ik ga nog even uitvogelen wat het best werkt. Ik heb ook wat andere materialen gezien die zeggen niet te schuiven dus die moeten we maar even uitproberen.
Het is niet zo dat ik hard ram, maar ik speel graag een beetje door snap je, ik heb geen zin om die stick met een fluwelen handje te bedienen. In het heetst van de strijd kan het er nogal eens rau aan toe gaan 😉
 
ik heb ooit eens een stick van echte cab onderdelen gemaakt, daar kan je dan onder doen wat je wilt, misschien een klein houten ombouw alleen om de zij en onderkant heen. dat ie dus in een soort dun houten bakje zit waar je vanalles natuurlijk onder kan doen.
 
ruderudie":3n0dvzy8 said:
Ik heb een cab gehad, dat ging inderdaad beter. Op mijn schoot met een stick vind ik niet lekker spelen, maar ik ga nog even uitvogelen wat het best werkt. Ik heb ook wat andere materialen gezien die zeggen niet te schuiven dus die moeten we maar even uitproberen.
Het is niet zo dat ik hard ram, maar ik speel graag een beetje door snap je, ik heb geen zin om die stick met een fluwelen handje te bedienen. In het heetst van de strijd kan het er nogal eens rau aan toe gaan 😉

mss toch met een meer fluwelen touch spelen, dan heb je gelijk ook meer controle over de stick.

Er zitten trwouens toch ook van die ronde rubbertjes onder die stick, die zouden de stick op de plaats moeten houden.
 
Hier bij de Action (goedkope spullen winkel) hadden ze een tijd terug van die werkbankjes voor 12 of 13 euro. Zoiets als een workmate.
Poten beetje bijgezaagd voor de goede hoogte.
En dan kan je je arcade stick mooi ertussen klemmen met die noppen.
Af en toe wiebelt het wel een beetje maar de stick blijft verder op zijn plek.
Alleen heb ik zo'n kleine neo geo arcade stick en net die blijft niet zo goed tussen die noppen zitten :(
Maar voor al me andere sticks werkt het best fijn.
En je kan de workmate ook makkelijk aan de kant zetten door 'm in te klappen. Maar je moet er dus wel ruimte voor hebben of maken.
 
Ik heb de Neo stick ook gewoon op mijn schoot (soms op 1 knie) en speel toch vrij behoorlijk. Ok, soms gaat het ietwat scheef maar dan corrigeer ik het snel weer.
 
Je schoot is inderdaad de beste plek voor een arcade stick als je niet aan een cab zit. :P
 
Eigenlijk moet je miosschien zon'soort breakfast in bed dienblad hebben dat dan gewoon op je bank rust met poten ofzo. Dat zou super zijn. Je zit op de bank en je speelt met stick die vast zit aan een groter geheel dat niet op je schoot rust.

En dan komt je familie binnen............
 
Vroeger toen ik een Amiga 1200 had, had ik een stuk afgezaagde plank op mijn schoot en daar speelde ik met de muis op. Hij stond namelijk gewoon op zolder op een TV aangesloten (Amiga setup is behoorlijk anders dan PC). Speelde best lekker tijdens Cannon Fodder.

Dat kwam weer een beetje naar boven toen ik bovenstaande post las :)
 
Back
Top