What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Japanse SHMUP voor de SNES

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Afgelopen week heb ik mijn Pal SNES eens onderhanden genomen, en er een 50/60 Hz schakelaar en een regio lockout schakelaar in aangebracht. Nu kan ik dus japanse SNES games zonder converter op mijn Pal SNES spelen, en dat in 60Hz. 8) Voor amerikaanse cartridges moet ik de opening wat vergroten, of alsnog een converter gebruiken.

Om daar zoveel mogelijk gebruik van te maken, wil ik wat Japanse (en misschien amerikaanse) hooters (Oeps: ik bedoel shooters) verzamelen. ik sta op het punt om R-Type en Gradius 3 (allebei mint en japans ) te kopen, maar wie kan mij vertellen of dit goede SNES games zijn? en welke zijn nog meer de moeite van het verzamelen waard?
 
je slaat meteen de spijker op z'n kop pooyan 😉
R-type en Gradius zijn zeker de moeite waard.
Ook Axelay,Parodius en UN Squadron zijn zeker de moeite waard.
Niet echt een shmup maar zeker de moeite waard is Turrican 8)

Hier kun je alles terug vinden van goede shmups en op welk platform ze zijn uitgekomen:
http://shmups.classicgaming.gamespy.com/xenocidefiles.html

Maar wil je voor het echte geweld gaan dan ben je beter af met een Dreamcast of een Saturn!
 
Kun je wat meer vertellen over zo'n regio lockout switch?
 
almighty":31ft1pjm said:
Hier kun je alles terug vinden van goede shmups en op welk platform ze zijn uitgekomen:
http://shmups.classicgaming.gamespy.com/xenocidefiles.html

Maar wil je voor het echte geweld gaan dan ben je beter af met een Dreamcast of een Saturn!

Bedankt voor de link. Ik had de site al eens gezien, maar was hem al weer vergeten. Parodius (PAL) en Turrican (US) had ik al.

Ik heb R-Type en Gradius III zojuist gekocht:

r-typeengradius.jpg


Samen voor ongeveer EUR 20 inclusief veilingkosten. Niet gek toch?

Ik heb voor de DC en de Saturn al alle goede shooters, als backup 😉 , maar ik ga ze zeker ook origineel verzamelen.

Ik wil me zo wie zo specialiseren op originele shooter games voor alle consoles die ik heb. Op die manier blijft de hobby tenminste een beetje overzichtelijk. Ik bedoel maar, je kunt wel alles verzamelen wat los en vast zit, maar dan is het einde zoek, ook wat tijdbesteding betreft.
 
ruderudie":3r6z6toh said:
Kun je wat meer vertellen over zo'n regio lockout switch?

Op internet kun je er veel over vinden. Wat ik zelf een hele goede site vind, met duidelijke handleidingen en foto's voor diverse mods, is deze:

http://www.mmmonkey.co.uk/console/index.htm

Met behulp van die site heb ik al mods gedaan op de SNES, de Megadrive, de Saturn, de DC en de NeoGeo CD.

Veel leesplezier :D
 
Turrican en Turrican II is op de Amiga 500/600 de beste versie.
En Turrican II op de Commodore 64 ziet er ook best goed uit.

20 euro voor R-Type + Gradius III voor de Super Famicom is een mooie deal. Zelf betaalde ik verleden jaar Gradius III + Super Aleste voor 45 euro op Ebay.
 
Misschien handig om te weten dat UN Squadron in Japan Area 88 heet.
 
Ik vind persoonlijk Sonic Wings erg cool. Een vertical scrolling shmup.
Volgens mij jap only, maar als ie in US or EUR uit is gekomen zou die Aero Fighters moeten heten. Ik zou zeggen check eventjes een video ervan :D
Er is ook een vette Macross jap only shmup
Area 88 is een must
 
Back
Top