What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

japanse games op europese ps2

ruderudie

Bullet Dodger
Joined
May 19, 2006
Messages
1,581
Reaction score
0
Als ik japanse games wil afspelen op een europese ps2, moet hij dan per se worden omgebouwd of heb je hier iets voor?
 
Zelf heb ik mijn PS2 een fliptopcover gegeven en gebruik ik Swapmagic discs.

In plaats van een fliptopcover kan je ook een slidecard gebruiken met Swapmagic.

Het is minder fijn in gebruik dan ombouwen, maar wel wat goedkoper en het werkt prima in principe.

Wat je dan doet is het volgende: je geef je PS2 een nieuwe cover zodat je hem via een cdklep open kan doen ipv de CDlade. Je doet eerst de Swapmagic CD erin, dan verwissel je die cd met de game die je wil spelen en dan druk je op de X knop. Normaal als je een disc verwisselt via de CDlade checkt de console weer de regio etc. maar omdat je de CDlade nu niet opent, doet de console dit niet en kan hij dus wel werken met deze methode.
Swapmagic is dus gewoon een soort bootdisc.

Je moet de fliptopcover er ook zelf opzetten en in dit proces bestaat het gevaar dat je iets kapot maakt. Ik heb het zelf ook gedaan en ik ben zo ongeveer de meest a-technische persoon die je zal tegenkomen ;-). Maargoed het is me gelukt (na een paar uur kloten dat wel :-)). Maar als je iets sloopt in het proces, tsja dan heb je geen PS2 meer.

Mijn fliptopcover heb ik volgens mij gekocht op www.gbashop.nl dacht ik (kijk eerst goed welke versie je nodig hebt!!!!!).

Waar ik de Swapmagic disc gekocht heb weet ik niet precies meer.

Kosten:

Fliptopcover - ongeveer 20 euro
Swapmagic discs - ongeveer 30 euro
RGB Kabel (als je die niet al hebt) - ongeveer 8 euro

Ohja, op deze manier speelt hij alleen import en gekopieerde (ik gebruik het niet voor gekopieerde games, alleen voor import) PS2 games en geen PS1 games die import of gekopieerd zijn.
 
Ik zou gewoon een nette JPN PS2 kopen.. zo duur zijn die ook weer niet.
 
Ja ok Muzzle, zover ik je verhaal kan volgen is dit hetzelfde systeem als wat je vroeger bij de saturn en Dc moest doen, discs swappen. Ik heb zo'n slimline ps2, die heeft al een klep, dan moet het lukken toch? Waarom zijn die discs zo duur joh, 30 euro? geef mij maar een kopietje dan 😉 .

Ja ik wil graag Hokuto no Ken aanschaffen, helaas heb ik geen geld voor een atomiswave en zover ik weet is hij enkel nog in Japan uitgebracht??? Let me know!!
 
De Swapmagicdiscs zijn niet te kopieren voor zover ik weet. Die zijn daar zeer goed tegen beveiligd, dus helaas.

En ik weet niet hoe het met de slimline werkt, als je zoekt op Google moet daar vast wat over te vinden zijn.
 
Gewoon ombouwen, geen gezeik iedereen rijk.
 
Ja als dat swappen het enige alternatief is laat ik hem gewoon ombouwen. Ken zelf gelukkig iemand die het doet dus betaal ik alleen voor de chip. Maar Ken, Fist of the northstar blijft zeker beperkt tot de japanse release?
 
Vooralsnog alleen voor de Japanse aangekondigd inderdaad.
 
Ok dan maar de Japanse halen. Zat al een tijdje over een AW te denken maar die recente games zijn zo sick duur dat de ps2 nu het enige alternatief is om AW te spelen. Schade, maar het zij zo. In de toekomst nog wel een keer een AW aanschaffen als hokuto no ken minder dan 600 dollar kost :P .
 
Ik zit er ook over na te denken om een Japanse PS2 te kopen, of gewoon een europese om te laten bouwen. Ben er nog niet helemaal over uit.

Naast Fist of the Northstar lijkt Rumble Fish mij ook wel tof.
Ik heb Rumble Fish wel eens gespeeld in een Center Parcs 2 jaar geleden ofzo, op arcade (weet niet veel van arcade, dus ook niet wat voor).

Characterdesigns vond ik wel tof, alleen van de gameplay weet ik niet meer zoveel, en ik lees ook verschillende dingen over het spel. Ik ga er ook vanuit dat 'ie alleen voor de Japanse PS2 blijft.
 
*speelt nog een rondje fist of the northstar*

ombouwen? been there done that :lol:
 
ja 10.000 fists op de PAL dan toch 😉 want dat ga ik zeker niet betalen voor een ps2
 
ruderudie":3gcexg8n said:
ja 10.000 fists op de PAL dan toch 😉 want dat ga ik zeker niet betalen voor een ps2

pal zal de game nooit uitkomen.
 
doer er wat aan want de game is ZEER vet!
 
Gewoon ombouwen als je de mogelijkheid hebt. Sony consoles zijn heel modchip friendly. Mijn PSX is ook zo'n kleine 10 jaar geleden omgebouwd, speelt alles zonder ouwehoeren af. Met de Ps2 is dit hetzelfde geval.

De hz output wordt ook softwarematig geregeld bij PS consoles, dus een JP import zal gewoon 60hz draaien op een PAL console.
 
Back
Top