What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Japan ervaringen.

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Op verzoek van Ken dit topic over mijn verbljif in Japan.

Posted: Thu May 17, 2007 12:05 pm

Active Level:



Joined: 08 Dec 2006

Posts: 100
Minna-san, Konnichiwa!

Nihon wa tottemo subarashii!! Minna wa tottemo yasashi.

Ima, Akiba wa iru. Ashita, Nikko ni iku. Sugoi ne..

Tot zover mijn Japanse gebrabbel.

Alles is hier super vet, weinig mensen spreken Engels, maar we redden ons tot nu toe prima in het Japans gelukkig. De games hier zijn echt lekker goedkoop.

Deze ps2 games tot nu toe gekocht;

SF 3 3rdStrike
Guilty Gear XX
Dodonpachi Dai ou jou
Psyvariar 2: Ultimate
Virtua Fighter 4

Ook veel Japanse RPG games zoals de Tales of Serie zijn hier maar 6 euro per stuk, terwijl ik die laatst nog voor 25 euro p/s van iemand gekocht heb )de Japanse versies ).

Club Sega is ook erg gaaf. We hebben de komende anderhalve week een heel druk programma. Alles is tot nu toe geweldig, vooral de service in Winkels en restaurants is geweldig. Echt bizar. Mijn vriendin en ik waren in Shinjuku in een redelijk prijzig warenhuis, mijn vriendin had daar kleren gekocht, nou die service was ook bizar. Maar zelfs bij fastfoodketens is de service geweldig.

Niels nogmaals bedankt voor het appartement, het is echt gewoon perfect.

En verder iedereen nogmaals bedankt voor alle hulp.
 
Vandaag zijn we in Kyoto. We gaan in de avond naar Gion (de oude geisha wijk) dat schijnt erg mooi te zijn.

Verder zijn we naar Nikko geweest, naar Asakusa (er was daar een matsuri), naar Shinjuku, Shibuya, Rikugien Garden (Komagome), Akihabara, Harajuku etc.

We doen elke dag wel 4 of 5 dingen en zijn serieus de hele dag in de weer.

We vinden het in ieder geval geweldig, het lijkt wel het perfecte land qua aardigheid van de mensen, hygiene, vriendelijkheid etc.

We gaan hard sparen om volgend jaar voor veel langere tijd naar Tokyo te kunnen.

We willen ook andere delen van Japan zien, maar Tokyo als thuisbasis is voor ons geweldig omdat we allebei heel erg van winkelen houden. Shinjuku, Shibuya en Harajuku zijn dan de hemel op aarde zo ongeveer. Met de huidige koers is een Lacoste polo bijvoorbeeld hier in de Lacoste winkel ook maar 60 euro in plaats van 75 in Nederland.

Ueno is echt een superrelaxte wijk om een appartement te hebben ook.

Redden in het Japans ging al goed maar het wordt steeds beter, in restaurants en winkels etc. hebben we geen enkel probleem, dus dat is erg leuk.

Wij vinden alles dus echt geweldig, van de mooie tempels en tuinen tot het mega drukke kruispunt van Shibuya.
 
ja ik ben erg benieuwd naar jullie belevenissen, al kan ik me goed voorstellen dat je het te druk hebt Japan te ontdekken. Dat had ik vorig jaar ook, hield een blog bij voor familie en vrienden en achteraf kwam ik erachter hoe weinig ik geplaatst had in de paar uurtjes die ik mezlef toe liet om te internetten. Maar dat kwam gelukkig eenmaal thuis helemaal goed met foto's en de rest van de verhalen :D

Maar cool om te horen hoe jullie het naar je zin hebben, Muzzle. Keep on postin! :D
 
Leuk om te lezen wat eerste keer Japan toeristen allemaal kunnen doen. Keep us posted en veel plezier nog.
 
Gisteren naar Kamakura geweest, naar de Kenchoji tempel en de Daibutsu (grote Buddha). Vooral de Daibutsu was indrukwekkend.

We zijn ook nog savonds naar Tokyo Tower geweest deze week, dat was ook erg leuk.

We zijn het sightsee gebeuren wel wat zat nu, want we zijn best naar een hoop van dat soort plaatsen geweest. We zijn sowieso allebei meer stadsmensen. Waar we toch het meest van genieten is gewoon de sfeer op straat, leuk uiteten etc. Zegmaar het dagelijksleven in Tokyo. Daarom willen we volgend jaar ook echt proberen om 2 maanden naar Tokyo te gaan omdat je dan echt het gevoel kan krijgen dat je er een tijdje leeft zegmaar.
We vinden de toeristen dingen doen dus leuk, maar nog leuker vinden we het om gewoon door de straten te lopen en te winkelen, uit eten te gaan in Japanse restaurants waar ze geen Engels spreken tussen de Japanse zakenmensen etc.

Vandaag gaan we winkelen in Harajuku en Shinjuku voor kleren etc. Morgen gaan we nog naar een tempel dichtbij de Tokyo Tower en savonds gaan we met een Japanse vriendin en nog een vriendin van haar uiteten in Akihabara en daarna naar een leuk maid cafe dat we hebben gevonden voor wat drankjes.

Zondag gaan we alle dingen kopen die we nog wilden kopen en gewoon de laatste dingen afronden en daarna inpakken etc.

Kyoto was ook erg mooi, vooral Gion was heel mooi, met allemaal mooie gebouwen etc.
 
Tip van de dag voor evt. aanschaffen van figurines en games is Nagano.
Paar haltes ten westen van Shinjuku zit dat winkelcentrum met behoorlijk wat shops. Check anders nog even www.mandarake.co.jp voor een routebeschrijving. Ga anders even naar de Mandarake in Shibuya, een must see en ze hebben bovendien aardig wat soundtracks (mocht je em zien, neem dan asjeblieft de Mushihime sama futari soundtrack voor me mee die net uit is hehe).

Als je toch in Ueno zit, ga dan zeker even naar Ueno Zoo. Kost geen drol en al ga je alleen maar even naar binnen om de panda's te zien...Om te shoppen voor kleren is Harajuku kansloos, misschien op een paar grotere winkels zoals GAP na dan. Misschien handig om even in Ikebukuro in Sunshine City te gaan kijken. Mooi uitzicht en aardig wat interessantere winkels. Hetzelfde geldt voor Ginza, leuk allemaal maar je hebt er weinig aan.
 
Yo ken... NaKano...
Nagano is een paar haltes met de Shinkansen :)
En daar heb je maar 1 Used shop.
 
Ik haal ze altijd door elkaar, of je moet een potje gaan schaatsen natuurlijk..
 
Ken":2jbbtxin said:
Tip van de dag voor evt. aanschaffen van figurines en games is Nagano.
Paar haltes ten westen van Shinjuku zit dat winkelcentrum met behoorlijk wat shops. Check anders nog even www.mandarake.co.jp voor een routebeschrijving. Ga anders even naar de Mandarake in Shibuya, een must see en ze hebben bovendien aardig wat soundtracks (mocht je em zien, neem dan asjeblieft de Mushihime sama futari soundtrack voor me mee die net uit is hehe).

Als je toch in Ueno zit, ga dan zeker even naar Ueno Zoo. Kost geen drol en al ga je alleen maar even naar binnen om de panda's te zien...Om te shoppen voor kleren is Harajuku kansloos, misschien op een paar grotere winkels zoals GAP na dan. Misschien handig om even in Ikebukuro in Sunshine City te gaan kijken. Mooi uitzicht en aardig wat interessantere winkels. Hetzelfde geldt voor Ginza, leuk allemaal maar je hebt er weinig aan.

Je hebt in Harajuku wel een Lacoste winkel plus een winkel centrum met officiele winkels van Dolce & Gabbana etc. Zo kansloos vind ik dat niet ;-). Maar er zitten ook een hoop stomme winkels. Maar zeker niet kansloos. Maar Shinjuku vind ik wel leuker om kleding te kopen.

Ik kon me niet inhouden en heb gister een nieuwe DS Lite gekocht met 3 games. Het was vond ik zelf erg voordelig:

Witte DS Lite
Jump Ultimate Stars
Starfox Command
Tales of The Tempest

Games shoppen is echt leuk hier. Lekker voordelig. In Nederland had dit zeker het dubbele gekost. Ik koop Japanse RPGs trouwens ook niet om in de kast te zetten (zoals veel mensen wel doen denk ik). Ik speel ze gewoon, met woordenboek etc. kom ik er redelijk uit. Als ik zo door ga kan ik ze hopelijk over 1 of 2 jaar zonder woordenboek spelen :-).

We zullen straks even naar Ueno Zoo gaan :-). Ik heb helaas geen tijd meer om die soundtrack voor je mee te nemen, we gaan vanavond uiteten etc. met een vriendin en morgen is ook al volgepland. Sorry.

De games die ik tot nu toe in de arcade heb gespeeld zijn ongeveer:

Virtua Fighter 5
Virtua Tennis 3 (VEEL beter dan de 360 versie vind ik)
SF 3 3rd Strike
SF Anniversary Edition
Hokuto No Ken
Virtua Striker 4
House of The Dead 4
Initial D
Tekken Dark Resurrection
Capcom vs. SNK 2

En nog wel wat.

Valt op dat arcade games makkelijk ingesteld staan. Ik heb Capcom vs SNK 2, Virtua Fighter 5, Tekken etc. allemaal met 1 continue uitgespeeld. Thuis speel ik vechtgames altijd op ultra hard of 8 sterren en dan heb ik meestal wel 1 continue nodig. Dus hier zal het niet op het moeilijkst staan schat ik zo.

Tot zover deze update. Deze update is denk ik tevens de laatste want we gaan al weer bijna terug, kan niet wachten tot volgend jaar...
 
Arcade games staan inderdaad vaak op een makkelijke setting, zodat mensen hun skills wat makkelijker kunnen oefenen tegen de computer en bovendien er vaak genoeg dan iemand achter zit om te kunnen uitdagen.

Dat van die soundtrack was een geintje dude, hij is niet makkelijk te vinden en als ik wat had willen hebben had ik dat van te voren moeten zeggen en van tevoren geld moeten geven.

Virtua Tennis 3 is inderdaad veel beter op de Lindbergh.
 
He Muzzle waar blijft het eind verslag en de foto's?!?!?

Ik geef je echt de tip het te gaan schrijven want je vergeet de helft weer.
 
Ik zal binnenkort even een verslag typen van wat we gedaan hebben. Na alle hulp die ik heb ontvangen van de forummembers hier ben ik dat wel verplicht ;-). Ik zal het deze week even proberen te doen.

Of ik er ook foto's bij doe weet ik nog niet eigenlijk. Ik hou er niet van om met mijn hoofd openbaar op internet te staan (paranoide haha ;-)). Maar ik kan wel gewoon foto's posten van dingen die we hebben gezien eventueel.
 
dat is iig wel leuk, hoef je zelf niet persé op te staan..... Al is het maar om je verhalen wat meer te iluustreren. :D
 
Ik heb die dierentuin op Ueno en de markt niet kunnen vinden.
is dat nog bij een speciale uitgang?
 
zit daar ook de markt in de buurt ken? Ik ken het van foto's alleen en is die markt dagelijks?
 
De markt is de central exit maar je kunt van de park exit naar beneden lopen langs het spoor.
 
Back
Top