What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Interest check: Custom Balltops.

De paars is een mooie kleur ja.
Schuin omhoog lijkt me ook het mooiste.

Is het een 3D print project ?
Zijn ze dan wel goed bestand tegen heftige game sessies ?
Ook al zijn ze voor de sier wil ik nog steeds die 2 :)
 
Michaelm":1ckr8efm said:
De paars is een mooie kleur ja.
Schuin omhoog lijkt me ook het mooiste.

Is het een 3D print project ?
Zijn ze dan wel goed bestand tegen heftige game sessies ?
Ook al zijn ze voor de sier wil ik nog steeds die 2 :)

Yes, 3D print object. Ze zijn dermate sterk dat je echt wel je best moet doen wil je deze tijdens het gamen slopen. Ik heb gisteravond de eerste test klaar gemaakt en ik ben zelf erg tevreden moet ik zeggen;

EE00F841-B9D2-410B-A850-2C74BF8867C5_zpstuzmhurp.jpg

94B86491-069F-44D3-A1A7-18FD250A3E6F_zpsumluygqf.jpg

654D8647-837F-4F26-ABAC-EBB1A87392B8_zpsene39497.jpg

Het schroefdraad kan nog wat mooier in de onderkant, daar ben ik nog niet helemaal tevreden over en er zijn nog enkele minimale verbeterpuntjes, maar voor een eerste versie vind ik hem goed gelukt!

Het reliëf is maar 1 mm diep, waardoor het niet irriteert aan je handen tijdens het gamen en je er weinig van merkt, maar het wel kunt zien.

Je ziet wel dat het een 3D print is, en daar kan ik eerlijk gezegd weinig aan doen. Dit is wel wat je kan verwachten. Mocht je dit niet mooi vinden, zeg het dan gewoon eerlijk, heb er niks aan als ik balltops ga maken voor mensen die hem achteraf toch niet tof vinden 😉
 
Schuin omhoog ook voor mij.

De lichtgroene dan, en als wit mat niet mooi is, dan glow in the dark klinkt goed!?
 
waiwainl":1puq2y0j said:
Schuin omhoog ook voor mij.

De lichtgroene dan, en als wit mat niet mooi is, dan glow in the dark klinkt goed!?

Ik heb ook glans wit, die is wel mooi :) Maar glow in the dark kan ook hoor!
 
Ziet er goed uit. De draak is scherp :D

Kan het geschuurd worden zodat het wat gladder word?

Je zou het ook altijd nog kunnen nabewerken

met bijvoorbeeld transparante epoxy om de gaten te vullen.

Of twee kleurig printen, bijvoorbeeld bal zwart, draak rood.

1mm is ergonomisch gezien wel irritant na een paar uur.
 
ZiEk":82t8ddwv said:
Ziet er goed uit. De draak is scherp :D

Kan het geschuurd worden zodat het wat gladder word?

Je zou het ook altijd nog kunnen nabewerken

met bijvoorbeeld transparante epoxy om de gaten te vullen.

Of twee kleurig printen, bijvoorbeeld bal zwart, draak rood.

1mm is ergonomisch gezien wel irritant na een paar uur.

Thanks! Zou inderdaad 2 kleurig kunnen printen, mits je printer dat ondersteund ;)
De mijne doet dat niet, dus dan moeten het 2 losse delen worden die je achteraf aan elkaar lijmt.

schuren kan, mits met fijne waterproof volgens mij. Epoxy zou je sowieso kunnen gebruiken om hem glad te maken. Zoals ik al eerder aangaf, ik begin hier zelf niet aan. Voor die € 5,- die ik ervoor vraag kan dat echt niet. Het kan nu al niet/amper uit als je kijkt naar stroom verbruik, tijd die ik erin steek en materiaalverbruik. Maar ik vind het leuk om te doen en bied het dan als service aan :)

Denk dat die irritatie na een paar uur reuze mee valt!
 
flay":gic50503 said:
sombetzki":gic50503 said:
schuren kan, mits met fijne waterproof volgens mij. Epoxy zou je sowieso kunnen gebruiken om hem glad te maken.

Schuren met een Scotch Brite (merk: 3M) moet ook lukken denk ik. Afwerken kan je ook met een vernis voor pvc.
http://www.lodan.be/nederlands/clearvarnish.htm

Hmm, is wel een idee. Aangezien het een balltop is, kun je hem natuurijk ook met een losse shaft voorin een boormachine zetten en dan laten ronddraaien op een scotch brite voor een gelijkmatige finish.

epoxy harsen en dan schuren kan ook. Zijn genoeg opties.
 
thanx voor antwoord en extra info :)

2 delig is ook echt een goed idee voor 2 kleuren.

en true al het werk wat je doet is al meer dan 5 euro per stuk waard.
 
sombetzki":nkjh5mle said:
waiwainl":nkjh5mle said:
Schuin omhoog ook voor mij.

De lichtgroene dan, en als wit mat niet mooi is, dan glow in the dark klinkt goed!?

Ik heb ook glans wit, die is wel mooi :) Maar glow in the dark kan ook hoor!

Dan ga ik voor lichtgroen en glans wit.
Ik denk niet dat het logo mooi/zichtbaar wordt met glow-in-the-dark. 8)
 
ruderudie":3lsxkxil said:
Cool man! Kun je ook zoiets op een balltop printen?

Afbeelding van http://www.supergraphictees.com/wp-cont ... -Black.jpg.

Zo ja dan wil ik er wel 2 in bamboe kleur, als je toch verder nog open staat voor request zoek ik nog even naar iets cools. Als je daar exht geen zin in hebt, snap ik het ook wel

Yes, 2 bamboo Akuma logo's. Komt goed.

ZiEk":3lsxkxil said:
thanx voor antwoord en extra info :)

2 delig is ook echt een goed idee voor 2 kleuren.

en true al het werk wat je doet is al meer dan 5 euro per stuk waard.

twee-delig ga ik eerst niet aan beginnen. Heb hier mijn handen al vol aan, en tweedelig is nog meer werk, qua 3d model, printen en goed passend krijgen. Misschien in de toekomst, nu niet.

Het kan btw wel ff duren allemaal, t is nogal wat werk wat ik allemaal naast werk en de kleine moet doen ;)
Houd jullie op de hoogte van de voortgang!
 
Het resultaat is best goed, maar niet helemaal iets voor mij...nog net re ruw en teveel werk om ze glad te maken.
 
Back
Top