What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Interest check: Custom Balltops.

sombetzki

Bullet Dodger
Yo!

Ik had het idee om custom balltops te gaan maken in plastic, hout, bamboe en koper.

Enkele ontwerp ideetjes;
aweballs_zps9hjui5pw.jpg
(vlnr: Cave, Awesome face, Mortal Kombat, Ken, Sega)

Ze zullen gewoon 35 mm worden met schroefdraad onderin zodat je ze gewoon op je standaard Sanwa, Seimitsu joystick kan draaien/schroeven.

Prijs zal € 5 worden per stuk, ex verzendkosten.

Iemand geïnteresseerd? Andere ideeën voor ontwerpjes?
En welk materiaal/kleur heeft de voorkeur?

Ik ben benieuwd of hier interesse voor is, zal sowieso vd week een paar maken om te testen hoe het lijkt/voelt.
 
ik zie dat je al aan me hebt gedacht ;)
wil er wel 3 van die Mortal Kombat,
2 voor de custom sega naomi kast en eentje gewoon voor de collectie :)
 
Dr Doggystyle":z5pqloew said:
ik zie dat je al aan me hebt gedacht ;)
wil er wel 3 van die Mortal Kombat,
2 voor de custom sega naomi kast en eentje gewoon voor de collectie :)

Haha, ik had al zo'n vermoeden dat jij er wel belang bij had ;)
Kleur/materiaal voorkeur?
 
ik heb totaal geen idee welk materiaal en hoe dat eruit zal zien
verras me maar, ze mogen ook allemaal verschillende materiaal zijn, maakt me niet zoveel uit

als wit mogelijk is zou ik dat wel willen als kleur
 
Dr Doggystyle":5pbx6f91 said:
ik heb totaal geen idee welk materiaal en hoe dat eruit zal zien
verras me maar, ze mogen ook allemaal verschillende materiaal zijn, maakt me niet zoveel uit

als wit mogelijk is zou ik dat wel willen als kleur

Wit is zeker mogelijk! Ga ik voor je regelen 8)
 
Ik heb interesse in de hadoken van Ryu.
Zou je ook een kunnen maken met een shoryuken van Ken?
:D
En kleur in glossy wit?
 
Ik heb misschien wel interesse in 2 stuks met Cave, plastic, wit en paars.
Hoe ziet de paars eruit ? Heb je misschien een voorbeeld ?
 
Ben benieuwd naar hoe de Cave balltop eruit gaat zien. Als de kwaliteit goed is ben ik waarschijnlijk wel voor twee te porren...van plastic en in de New Astro kleuren (groen en roze). Anders misschien nog een Cyber Cthulhu?
av-7014.jpg
 
Wow, wat een hoop interesse hiervoor, had ik niet verwacht!
Ik ga vanavond een eerste bal printen zodat ik jullie een voorbeeld kan laten zien van de kwaliteit.
Je zult altijd blijven zien dat het geprint is btw, tenzij je gaat schuren etc, maar dat mag je dan lekker zelf doen ;) Ik vraag er maar € 5,- voor, en ik heb er zo al werk genoeg aan ;) Hoop op een beetje begrip daarvoor

Betreft kleuren, hieronder foto's van de kleuren die ik momenteel heb;

PLA (standaard)

A9775611-3616-447D-B4D7-A9C3B1D81D6D_zpsi5jtlyaa.jpg
680B198E-65E8-4202-82E5-E2BBFFD2970E_zpshxvjstip.jpg

Zwart glanzend;
BFCB03BB-D3DD-462F-B9C3-148151316385_zpss9xhhbvp.jpg

Wit (mat, persoonlijk geen favoriet);
1A99F4A6-F6FB-4434-B020-7066C6011F5D_zpskvgx8h0b.jpg

Rood glanzend;
B619F832-311D-4ABB-AD77-B38AD58737F1_zps1orbsfg6.jpg

Roze heb ik niet meer op voorraad, maar kan ik wel bestellen. Hieronder een voorbeeld vd kleur.
Let niet op de printkwaliteit, dit is een oude print met de toen nog halfgare setup :P

AC517F12-7575-45CE-939A-5A5EC736C865_zpsowyuinms.jpg


Dan de XT materialen (meer glans en wat sterker)
6AFC7B31-58CC-461F-9521-218BDE4FF6E4_zpsqarl6jwh.jpg
4341DBFB-9E92-44E3-B711-B72042C8F066_zpsqlolvpmj.jpg

Special (transparant, glow in the dark, brons, koper, hout en bamboe)
B333E47E-5351-4426-89B1-BC3FCEDA3CA1_zps76or0qj8.jpg

Akuma2000":2vb3hvto said:
Ik heb interesse in de hadoken van Ryu.
Zou je ook een kunnen maken met een shoryuken van Ken?

Lol, zo goed is mijn streetfighter kennis dus :P
Van onderstaande de derde wil je erbij?
(kensrkex).gif


Ga ik fixen!

cthulhu":2vb3hvto said:
Ben benieuwd naar hoe de Cave balltop eruit gaat zien. Als de kwaliteit goed is ben ik waarschijnlijk wel voor twee te porren...van plastic en in de New Astro kleuren (groen en roze). Anders misschien nog een Cyber Cthulhu?
av-7014.jpg

Heb je die afbeelding ook in hogere resolutie?
Moet sowieso wel lukken, maar hogere resolutie afbeelding maakt het wel makkelijker :)

VHS":2vb3hvto said:
Gaaf idee, zou je er ook 1 met PAC MAN willen/kunnen maken? 8)

Geen probleem.

Bedankt voor alle reacties zo ver, hoop snel de eerste balltop te kunnen laten zien hier!
 
Is de afbeelding in relief gedaan en irriteert dat niet? Ben gladde ballen :joke here: gewend.

Anyway voor die 5 euro wil ik het wel proberen, een roze graag, Cave.
 
Dr Doggystyle":2nmr79qq said:
nu ik zo die kleuren zie
zou ik dit willen met die MK logo

-zwart glanzend
-wit (geen mat)
-glow in the dark

Komt goed. Ik zal vanavond beginnen met de zwarte als test, ik heb genoeg zwart op rol om die als test kleur te gebruiken.

ElPancho":2nmr79qq said:
Is de afbeelding in relief gedaan en irriteert dat niet? Ben gladde ballen :joke here: gewend.

Anyway voor die 5 euro wil ik het wel proberen, een roze graag, Cave.

Geen idee, er is nog geen enkele af ;) Het is inderdaad als reliëf gedaan, het logo is er als het ware ingedrukt.

Ik zet je op de lijst voor een roze!
 
Even een vraagje nog... wat is het mooiste qua graden waaronder de balltop gedraaid op de stick zit?
Volgens mij is onder een hoek schuin omhoog wel mooi.

Zie hieronder wat ik bedoel;
graden-ball_zpsqg0lo34c.jpg

Meest linker is schuin omhoog, middelste is opzij gericht, laatste is omhoog gericht.
 
Back
Top