What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

ideale Wii setup?

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Na net gelezen te hebben dat je met Zelda ook "echt" met je zwaard moet slaan
(op E3 ging dat nog met de B-button, wat ik uitermate lomp vond <daar koop je toch geen Wii voor?>) wil ik dat spel toch wel graag hebben.

Ik heb thuis op zolder een leegstaande kamer dus genoeg ruimte. Nou is mijn probleem, hoe hoog moet ik mijn scherm hangen?? Heeft Nintendo daar al richtlijnen voor gegeven wat de ideale setup is?

naamloosom5.png

Ik dacht er zelf aan om zoals bijgevoegd plaatje op te hangen dat je wapen op het scherm zoals bij firstperson spellen als Red Steel op gelijke hoogte is met de Wii-Mote in je rechterhand. De enige games die ik dan volgens mij uitsluit zijn de Virtual Console games, Wii Sport & Zelda lijken me ook ideaal zo. Voor de VC heb ik dan een barkruk ofzo nodig, want daar ga ik niet bij staan :P

Maar voordat ik gaten in de muur maak, zou ik toch graag weten hoe jullie Wii-setup eruit gaat zien? Ik wil wel dat mijn TV perfect hangt :D

(Tot die tijd wil ik Samba de Amigo erop aan sluiten voor 2 maandjes, vandaar dat ik de boel nu al klaar wil maken).
 
Ik zie mezelf niet met een controller door de lucht zwaaien. Een vishengel of gun kan ik de lol nog van inzien, maar dit slaat nergens op. Het heeft niks met mijn visie van videogames te maken, gewoon met een controller op de bank en een biertje in me knuisten. Als iedereen zo graag eerder dit soort fratsen had willen uithalen, had dan lekker het Onimusha zwaard in huis gehaald.

Echt de Wii interesseert me niks, als ik voor de tv wil bewegen koop ik wel de DVD van Billy Blanks.
 
dat Onimusha ding was heel limited en duur, speciaal voor Onimusha fans dus kan je moeilijk mee vergelijken.

maar intresseren spellen als Gears Of War, Oblivion, Ghost Recon Advanced Warfight etc. je wel dan? xbox 360 is nml. helemaal niks voor mij.

Ik ga gewoon die Wii proberen, is het niks dan is dat pech en ga ik weer oude zooi spelen.
 
Maar hoe lang denk je dit vol te gaan houden? Dagje op een E3 met de Wii - oke. Maar thuis voor zolang je de console hebt stáán voor de tv? Sorry, maar dat gaat mij wat ver. Als ik jou was zou ik gewoon een redelijk goede bank neerzette, tafeltje ervoor voor de drank/bites en gewoon een lekker tv'tje op een meubel. Probeer je maar eens voor de stellen dat je misschien jarenlang moet staan terwijl je gamed... Niet ideaal toch? Maar dat is puur mijn mening, mij lijkt het niet bepaald lekker. Anyway, als je hier mee door wilt gaan zul je gewoon door trial and error het scherm moeten plaatsen. Koop een LCD/plasme oid en hang met 1/2 vrienden alles netjes op :) Succes ermee!
 
Ghost Recon AW heb ik na tien minuten uitgegooid, vond er geen reet aan.
Oblivion is niet mijn type spel, ik hou niet van suffe rpg's in een wereld die gemaakt is voor gasten die iets missen in hun eigen wereld. Maar de Wii is gewoon niks voor mij.

Een Gamecube met een zwaard, en waar is de Zelda voor de Gamecube? Dat spel had al drie jaar geleden af kunnen zijn.

Nintendo fans worden voor massaal in hun kont genomen, maar ze pikken het allemaal weer. Mogen we misschien iets meer verwachten anno 2006 dan een apparaat voor een veel te breed publiek? Het zal ongetwijfeld als een tiet gaan verkopen, maar van mij hoeft het allemaal niet.

Anyway, het ging over je set up? ;)
 
Je hoeft niet op gelijke hoogte met je tv te zijn ofzo hoor. De Wii is ''slim'' qua begrijpen waar je bent, dus je kan ook zittend je zwaardje slaan geloof ik.

Mijn setup: Een bank, een 32'' Sony HDTV, en binnenkort dus een Wii. Genoeg ^_^.
 
Gungrave":1wahh5yh said:
Maar hoe lang denk je dit vol te gaan houden?
ik speel denk ik een uur per dag als ik 'm heb en dit wordt ook niet mijn enige setup (retro is voor de woonkamer), dus ik houd dat wel uit denk ik.

Ken":1wahh5yh said:
Ghost Recon AW heb ik na tien minuten uitgegooid, vond er geen reet aan.
Oblivion is niet mijn type spel, ik hou niet van suffe rpg's in een wereld die gemaakt is voor gasten die iets missen in hun eigen wereld.
serieus, dat stuk had ik kunnen typen. Zelfde mening Oblivion en Ghost Recon AW heb ik net de training afgemaakt en toen gestopt (waarschijnlijk heb ik het iets langer uit gehouden dan jij).


Giel":1wahh5yh said:
Mijn setup: Een bank, een 32'' Sony HDTV, en binnenkort dus een Wii. Genoeg ^_^.
Weet je dat zeker een bank?... ik weet dat het vanaf een bank kan, maar:

sommige spellen zijn onmogelijk met een bank, met name Wii Sports, Swing Golf Panya en Wario Ware schieten me nu even te binnen als voorbeelden.

En first person spellen lijken me vrij onnatuurlijk als je dat vanaf de bank doet. Zelda lijkt mij staant ook leuker.

maar ja, andere spellen zijn weer niet voor staant geschikt (Fire Emblem, Race spellen, Metal Slug etc) dus blijft vrij lastig.
Ik denk er nog even over na, maar denk wel dat ik 'm gewoon op ga hangen.... als AV met online F-Zero GX 2 komt haal ik het scherm weer naar beneden :P

Trouwens wel grappig, ik ben na lang zoeken ook voor een Sony 32" LCD gegaan (nieuwe S-serie), mooi schermpie.
 
Staant gamen is voor DDR en Samba de Amigo voor de rest moet je met je lazy gamers ass op een bank hangen. Chips en (ba)cola erbij en gaan ;) Ik ga zeker ook een Wii halen maar zal zelda gewoon zittend op mijn bank en voeten op tafel gaan spelen. Ik game om te relaxen niet om me al staand en zwaaiend met een controller druk te gaan maken.
 
Wat gaat dat ding een hoop mooie hidden camera filmpjes op youtube opleveren...
 
ik heb me tv lekker hoog hangen, zwaar relaxed met time crisis als ik een gun had besteld. /me rent meteen even naar de internet gun winkel.

dus je kan hem makkelijk hoog ophangen en dat is ook relaxed . De bovenkant van me tv hangt op 1.90 ongeveer wat op de bank hangen met een biertje en een controller in je knuisten zoals iedereen wel wil gamen erg aangenaam maakt.... slaapverwekkend soms :lol:
 
En waarom zou je trouwens een hdtv voor de wii aanschaffen? Dat kreng ondersteund die shit niet eens....
 
Baki":3iryys6a said:
En waarom zou je trouwens een hdtv voor de wii aanschaffen? Dat kreng ondersteund die shit niet eens....

Idd. Hoogste resolutie is 480p :lol: Nintendo moet toch op hun bek gaan. Die Wii lijkt mij een gimmick te worden. In 2009 wil je toch niet meer met 2001 graphics spelen? Daarom koop ik in eerste instantie Zelda ook gewoon voor de Cube.
 
99% van de HDTV kopers kijkt er geen HD materiaal op, dus zo raar is dat niet. Alleen 0,9% van de kopers gebruikt hem voor xbox360 en 0,1% kijkt een HD kanaal.

Gaat erom dat het scherm plat is, geen elektromagnetische straling zoals bij TV's en dat je hem lekker kan ophangen zonder dat die in de weg staat. Verder zien 480p spellen in widescreen er gewoon goed uit op LCD mits er tijd in het spel gestoken is. Als er veel tijd in een game is gestoken zoals bij spellen als RE4, Zelda WW, F-Zero GX dan verslaan ze voor mij de ongeinspireerde realistische next gen spellen die ik tot nu heb gezien met gemak.

HD materiaal doe ik er over een paar jaar misschien wel (als er een paar degelijke next gen games uit zijn), nu is het alleen nog maar hype en nog niks op te beleven.
 
Wat een basherij hier zeg mbt de Wii :)

De hele next-gen graphics en die maximale resolutie van 480p interesseren me geen fok. Het gaat om de speelbaarheid van die titels, en ik denk dat Zelda daar een van de zovele goede voorbeelden van is. De DS en zijn line-up was op het begin ook allemaal een zogenaamde gimmick .. yeah right. Ze hebben zich iig bewezen met de DS. Kans zit er dik in dat dit ook mogelijk is met de Wii .. Of je de naam nu kut vindt, de absentie van echte next-gen graphics niet kan pruimen of dat je denkt dat het een verkapt karaoke apparaat is.

Maar goed on-topic;

Capcom, ik denk dat zo'n setup lichtelijk overdreven is, aangezien je makkelijk kan spelen als het scherm op de ideale zithoogte hangt. Je weet dat je 75% van de game tijd zittend doorbrengt. Dus daarom zou ik het scherm niet te hoog hangen. Daarbij zou ik het ook eerst testen als je de Wii daadwerkelijk in huis hebt. Ik weet ook niet hoe goed het detectie systeem werkt.
 
Gameholic":259wga99 said:
Wat een basherij hier zeg mbt de Wii :)

De hele next-gen graphics en die maximale resolutie van 480p interesseren me geen fok. Het gaat om de speelbaarheid van die titels, en ik denk dat Zelda daar een van de zovele goede voorbeelden van is. De DS en zijn line-up was op het begin ook allemaal een zogenaamde gimmick .. yeah right. Ze hebben zich iig bewezen met de DS. Kans zit er dik in dat dit ook mogelijk is met de Wii .. Of je de naam nu kut vindt, de absentie van echte next-gen graphics niet kan pruimen of dat je denkt dat het een verkapt karaoke apparaat is.

De functies die de DS onderscheiden van bijv. de GBA/PSP zijn fokkin' gimmicks. Heb jij nou een fantastische nieuwe beleving gehad? Ik niet. Terwijl ik toch redelijk veel op mijn DS speel. Maar dat tweede scherm heb ik tot nu toe niet gebruikt en ook de touchscreen gebruik ik alleen in menu's.

Ik weet niet of je 480p beeld wel eens op een HDTV gezien hebt, maar dat ziet er dus gewoon niet uit. Net als gewone digitale SDTV signalen. Opgerekte shit is het.

En wat blijft er van de Wii over als je de controller weghaalt? Een GameCube met een SD kaart. Dus gaan ontwikkelaars teveel de nadruk op de controller leggen. Geforceerd gebruik maken van de Wiimote. Alleen de echte ontwikkelaars, zoals Nintendo zelf, weten goede spellen te ontwikkelen.
 
Rano":3m62a798 said:
Gameholic":3m62a798 said:
Wat een basherij hier zeg mbt de Wii :)

De hele next-gen graphics en die maximale resolutie van 480p interesseren me geen fok. Het gaat om de speelbaarheid van die titels, en ik denk dat Zelda daar een van de zovele goede voorbeelden van is. De DS en zijn line-up was op het begin ook allemaal een zogenaamde gimmick .. yeah right. Ze hebben zich iig bewezen met de DS. Kans zit er dik in dat dit ook mogelijk is met de Wii .. Of je de naam nu kut vindt, de absentie van echte next-gen graphics niet kan pruimen of dat je denkt dat het een verkapt karaoke apparaat is.

De functies die de DS onderscheiden van bijv. de GBA/PSP zijn fokkin' gimmicks. Heb jij nou een fantastische nieuwe beleving gehad? Ik niet. Terwijl ik toch redelijk veel op mijn DS speel. Maar dat tweede scherm heb ik tot nu toe niet gebruikt en ook de touchscreen gebruik ik alleen in menu's.

Ik weet niet of je 480p beeld wel eens op een HDTV gezien hebt, maar dat ziet er dus gewoon niet uit. Net als gewone digitale SDTV signalen. Opgerekte shit is het.

En wat blijft er van de Wii over als je de controller weghaalt? Een GameCube met een SD kaart. Dus gaan ontwikkelaars teveel de nadruk op de controller leggen. Geforceerd gebruik maken van de Wiimote. Alleen de echte ontwikkelaars, zoals Nintendo zelf, weten goede spellen te ontwikkelen.

Nou ik heb net nog Sonic Rush zitten spelen en die game maakt toch erg goed gebruik van de twee schermen. De touchscreen is wel meer dan een gimmick want games zoals Meteos, Braintraining, Yoshi Touch & Go etc laten zich het beste besturen met de stylus.

Tevens heb ik de HD kabels voor mijn Cube en een aantal Cube games zijn zeer goed te pruimen op mijn TV. En ik speel dus ook dagelijks GRAW op de 360 dus ik weet wel wat scherp is om maar een zijstraat te noemen. Tevens speel ik veel retro (Dreamcast), dus misschien is het een kwestie van gewenning/smaak.

Tja en als je zegt dat de Wii een Cube is met SD kaart .. Ja in theorie klopt dat. Maar dan maar te zwijgen over PS, PS2 en PS3 -> al jaren dezelfde controller, zelfde console met dezelfde games maar dan met betere graphics. Xbox - Xbox 360 is het verschil ook maar miniem afgezien van de graphics, want een PGR3, COD2 of een GRAW spelen nagenoeg hetzelfde als hetgeen op de Xbox is uitgebracht. Dus dan vind ik dat elke console die de afgelopen jaren op de markt is geweest maar bar weinig heeft toegevoegd.
 
Wel echt lachen om te zien dat die gozer er een minuut over doet voor hij zijn cursor op de gewenste plek heeft.
 
Capcom":2fwdiie6 said:
Wii is widescreen, gamecube niet

Zelda widescreen:
http://www.gccafe.com/e3/2006/wii/zelda ... e32006.wmv

dus dat uitrekken is helemaal niet van toepassing volgens mij. Kijk ook maar op E3, Nintendo demot daar ook met HDTVs :D

Hoe kom je er bij dat de Nintendo Wii widescreen native ondersteunt? De Wii ondersteunt PAL, NTSC en SDTV (480p). Allemaal aspect ratio van 4:3. Door letterboxing kan Zelda breedbeeld weergegeven worden. Maar dit was ook al op de GameCube, Xbox en PlayStation 2 (GT4 bijv.) mogelijk. De US/JAP Cubes konden bij sommige games ook in 480p weegeven. Dus wat beeldschermresoluties is de Wii gelijk aan de Cube.

Sonic 480p: KLIK HIER
Sonic 480p scaled op een HDTV: KLIK HIER

Gameholic":2fwdiie6 said:
Nou ik heb net nog Sonic Rush zitten spelen en die game maakt toch erg goed gebruik van de twee schermen. De touchscreen is wel meer dan een gimmick want games zoals Meteos, Braintraining, Yoshi Touch & Go etc laten zich het beste besturen met de stylus.

Ja, maar zou Sonic op 1 scherm minder leuk geweest zijn? Yoshi Touch & Go is gewoon een touchscreen demo.

Gameholic":2fwdiie6 said:
Tevens heb ik de HD kabels voor mijn Cube en een aantal Cube games zijn zeer goed te pruimen op mijn TV. En ik speel dus ook dagelijks GRAW op de 360 dus ik weet wel wat scherp is om maar een zijstraat te noemen. Tevens speel ik veel retro (Dreamcast), dus misschien is het een kwestie van gewenning/smaak.

Hoever zit jij van je TV af? :P

Gameholic":2fwdiie6 said:
Tja en als je zegt dat de Wii een Cube is met SD kaart .. Ja in theorie klopt dat. Maar dan maar te zwijgen over PS, PS2 en PS3 -> al jaren dezelfde controller, zelfde console met dezelfde games maar dan met betere graphics. Xbox - Xbox 360 is het verschil ook maar miniem afgezien van de graphics, want een PGR3, COD2 of een GRAW spelen nagenoeg hetzelfde als hetgeen op de Xbox is uitgebracht. Dus dan vind ik dat elke console die de afgelopen jaren op de markt is geweest maar bar weinig heeft toegevoegd.

Sja, zo gaat het al vanaf pong natuurlijk. Alleen de graphics worden verbeterd. En af een toe een gimmick als Eye-Toy en Bongo's. Maar betere graphics en engines leveren natuurlijk meer op dan wat eye-candy.

Ik ben gewoon bang dat ontwikkelaars geforceerd de Wiimote gaan gebruiken. Wat biedt de Wii voor extra's als de controller wegvalt? Vrij weinig. Dat wilt niet zeggen dat de spellen niet leuk kunnen zijn, maar dan hadden ze het net zo goed op de Cube kunnen uitbrengen.
 
Back
Top