What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Hulp bij aankoop: HD Ready TV

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Hallo,

Over ongeveer 4-6 weken wil ik een HD Ready tv gaan kopen. Tijd dus om advies te vragen aan mensen die er waarschijnlijk meer verstand van hebben dan ik :-). Er zijn zoveel verschillende merken en typen, dat ik niet echt een goed overzicht heb.

Ik weet niet of een LCD of Plasma tv beter is, kan iemand uitleggen wat precies het verschil is?

De TV moet voldoen aan de volgende eisen:

- A-merk (Samsung, Panasonic, Toshiba etc.)
- Tussen de 500 en 750 euro
- Beelddiagonaal moet 81 cm of 94 cm zijn
- Het liefst 2 HDMI en 2 Scart ingangen
- HD Ready
- De kleur moet zwart zijn
- Moet 60Hz aankunnen

Waar ik naar zoek bij de TV die ik wil:

- Mijn PS3 (en later eventueel ook Xbox360) moeten er grafisch zo goed mogelijk uitzien (dit is het belangrijkste)
- Analoge tv moet er gewoon redelijk uitzien (hoeft niet super, ik kijk niet zoveel tv)
- Het design moet mooi zijn

Dat zijn alle eisen die ik op het moment kan bedenken.

Iedereen alvast bedankt voor de moeite :-).

Als de mods dit topic liever in het offtopic gedeelte zien, mijn excuses.
 
Hmm...

Ik begin nu toch te twijfelen of een 81 cm TV geen betere optie is. Ik zit er ongeveer 1,5 meter vanaf en van het verschil in prijs kan ik bijvoorbeeld een Xbox 360 elite kopen...

Wat vinden jullie?
 
Hey Ken,

Die TV ziet er wel goed uit. Ik vind 81 cm bij nader inzien wel ook serieus gewoon groot genoeg. Maar 94 cm is ook prima natuurlijk. De TV die jij me laat zien is 107 cm? Dat vind ik sowieso bij nader inzien toch wel te groot voor mijn kamer. Dat komt over een paar jaar wel een keer als ik een eigen huis heb. Of is hij er ook in kleinere maten?

Ik kan mijn stoelen wel anders neerzetten, dan kom ik op ongeveer 2,5 - 3 meter afstand van de TV.

Er was afgelopen week een Panasonic TV voor maar 499 euro bij de Mediamarkt (een 94 cm) helaas kwam ik daar te laat achter...

Mijn voorkeur gaat wel uit naar iets rond de 500-600 euro ipv 750-800 euro. Als ik over 2-3 jaar samen ga wonen gaat de TV die ik nu koop dan wel naar de slaapkamer ofzo en dan koop ik gewoon een supervette voor de woonkamer.

Ik kan nu ook opzich wel meer dan mijn budget uitgeven, maar ik heb ook andere prioriteiten vandaar dat ik het liefst max 600 uitgeef, met een uitloop naar 750 euro.

Ik wil alle tv's die in aanmerking komen sowieso even gaan bekijken in een winkel voordat ik de definitieve keuze maak.
 
Samsung is geen A-merk. Samsung zijn vrij crappy TV's met een kitcherige trailertrash look (die focking lelijke en irritante hoogglans).

Als je het over kwaliteit hebt, dan kom je uit op Panasonic, Sony en Philips. Dat is A garnituur. Plasma is beter dan LCD maar die zul je niet onder de 40 inch vinden, en ook niet binnen die prijsklasse denk ik.

De grootte van het scherm maakt weinig uit. Ik heb lange tijd gespeeld op TV's van 90cm, op 66cm... Na een paar dagen ben je het gewend en valt het niet meer op. Dit geldt trouwens uberhaubt voor HD beeld. Op een slaapkamer zou ik persoonlijk nooit voor groter dan 70cm gaan. Maar dat verschilt per inrichting.
 
Zelf vind ik de Samsung TV's niet lelijk qua design. Ik weet inderdaad wel dat Panasonic etc. beter zijn qua kwaliteit. Maar ik hoef dus niet per se de beste. Zolang ik maar vrij mooi in HD kan gamen vind ik het goed, als digitale televisie er dan ook nog redelijk uitziet dan is het prima. De supergoede tv komt wel over een paar jaar als ik samen woon in de woonkamer.

Ik ben het met je eens dat alles vrij snel went. Maar toch wil ik graag minstens een 81 cm TV. Mijn slaapkamer is ook meer ingericht als een kleine 'woonkamer' zegmaar met een 2 persoonsbed erin. De aanhalingstekens bij woonkamer zijn er omdat ik hoop dat ik in mijn eigen huis toch wel een grotere woonkamer zal hebben dan mijn slaapkamer hehe...

De game-mode functie die sommige Samsung tv's hebben, is dat nog wat of is dat gewoon overbodig? Iemand met ervaring die op deze vraag kan antwoorden?

Het merk Samsung is wel gewoon een A-merk vind ik. Maar in sommige markten meer dan andere markten. Ook tussen A-merken bestaan kwaliteitsverschillen. Of een merk een A-merk is heeft te maken met de distributie, after sales, reputatie, mate van reclame etc. Ook met kwaliteit uiteraard, maar niet alleen maar.
Een A-merk heeft een hoge toegevoegde waarde en straalt zekerheid uit. Dat Samsung qua TV's toevallig 1 van de goedkopere (en misschien slechtere) A-merken is, ok, maar het is geen B-merk vind ik. Samsung maakt ook meer dan TV's natuurlijk. In de mobiele telefonie is Samsung duidelijk een A-merk. Volgens mij (weet het niet zeker) zijn ze nog net geen marktleider.
Maar je hebt wel gelijk dat Samsung door de consument (en dat is toch het belangrijkste) in de LCD tv markt als soort van B-merk gezien wordt (maar niet zoals andere echte B-merken). Van origine was Samsung volgens mij ook een B-merk en ze proberen zich nu van dat imago te ontdoen, in de mobiele telefonie markt is dat al goed gelukt, maar met LCD tv's hebben ze inderdaad nog wel wat werk aan de winkel.

Ik ben het dus wel met je eens dat Samsung qua LCD tv's geen ECHT A-merk is, maar ook geen ECHT B-merk. Laten we het een A-B-Merk noemen ofzo ;-).

Toevallig ligt het hele A-merken en B-merken verhaal in mijn studierichting (Marketing) vandaar dat ik er even bij stil sta :-).
 
Zou zelf voor de philips gaan.
Tegenwoordig zijn er niet veel slechte lcd's meer.
Ga gewoon naar een goede hifi zaak en laat je even voorlichten wat je wensen zijn etc. en dan hup naar media markt.(bedoel de verkopers daar hebben er geen ruk verstand van)
Als je een beetje goed zoekt en nog even wacht i.v.m het EK dan heb je nog wel eens leuke acties 😉
 
Hey Almighty, bedankt voor je reactie.

Ik heb er nu een stuk of 3 tot 5 waar ik interesse in heb. Ik ga inderdaad over 3 weken rond het EK eens kijken bij de BCC ofzo. Daar zijn de tv's ook nog wel redelijk qua prijs. Dus als ze daar een mooie aanbieding hebben kan ik hem misschien ook gewoon daar kopen.
 
Als ik jou was zou ik naar de Correct gaan, is toch niet zo ver bij je vandaan. Daar kun je ze allemaal eens rustig bekijken.

Zet die Samsung nou lekker uit je hoofd, ik heb er nooit wat aan gevonden die fopschermen. Panasonic of Sony genieten mijn voorkeur.
 
Ken":37lc1izg said:
Als ik jou was zou ik naar de Correct gaan, is toch niet zo ver bij je vandaan. Daar kun je ze allemaal eens rustig bekijken.

Zet die Samsung nou lekker uit je hoofd, ik heb er nooit wat aan gevonden die fopschermen. Panasonic of Sony genieten mijn voorkeur.
Philips boven Sony :)
Maar dat is puur smaak kwa kleur 😉(de kleuren van Sony vind ik te hard)
 
Ik heb ook marketing gedaan, maar dit was in de tijd dat Samsung inderdaad nog echt B was (in de klasse van oa Goldstar, Grundig en god knows what). Sterker nog ik was heel vroeger altijd in de veronderstelling dat Samsung een B-merk van Sony was (geen idee hoe ik daar bij kwam), much like Aristona van Philips :)

Maar ik redeneerde nu ook op gevoel, klasse en 'echte' kwaliteit. In de mobiele telefonie vind ik Samsung daarom ook niet echt A. Ik weet niet of je ooit een ongelukkige eigenaar van een U600 geweest bent... ik wel en werd er helemaal gek van. Kwalitatief een zwaar amateuristisch apparaat. Nokia en Ericsson vind ik kwalitatief toch echt een stapje hoger.

Wat betreft Game Mode; fuck it. Ik had het altijd uitstaan op mijn oude Samsung. Het beeld wordt wat donkerder, doffer en dus gewoon lelijker. Dit was om responstijd voor spelletjes laag te houden, maar die was uberhaubt al laag genoeg. Contrastwaarden van Samsung, fuck die ook. Zijn Dynamische contrasten en dus niet werkelijk.

Mja, zoals Ken in principe ook zegt: Fuck Samsung... zijn inderdaad fopschermen :P

Ik heb altijd een beetje het idee gehad dat de leek ze bij voorbaat de beste schermen voor games vonden, omdat MS ze in iedere demopod gebruikte.
 
kheb een lekkere 42 inch panasonic plasma.

een ding, geweldig! Komt ook gewoon fatsoenlijk bass uit enzo....maar hoge tonen vallen wel tegen...

Ik heb zelf een stereo (hoe ouderwets...) aangesloten en de bass komt gewoon lekker uit de tv, terwijl de stereo de hoge tonen meepakt...

Beeld is gewoon lekker als je ps3 erop aan hebt gehooked, maar 360 zou ik niet weten hoe dat is....

Maar zoals iedereen hier eigenlijk zegt. Je moet maar eens gaan uitpluizen wat je voorkeuren zijn.

Kwa kleur vind ik plasma veel mooier. Is wat warmer en oogt natuurlijker dan een lcd. (persoonlijke mening)
 
@ R-Type & Ken

R-Type, leuk dat je ook marketing gedaan hebt, ook HBO?

Ik hoor over die Samsung op andere gamesfora juist erg positieve berichten. Op Nozomi komt toch een ander publiek zegmaar, hier wil iedereen altijd het beste van het beste hebben (naar mijn idee). Normaal ben ik ook zo, maar met deze aankoop heb ik die drang toevallig niet zo erg. Ik sluit die Samsung dus ook niet uit, ik wil hem wel uiteraard zelf kritisch bekijken.

Over die LG uit mijn post met links hoor ik op Segaforum weer positieve berichten. Dus ook daar ben ik nieuwsgierig naar.

Ik ben er wel uit dat het bijna zeker een 32 inch wordt, groter op mijn kamer lijkt me toch nogal vreemd.

Ik heb trouwens de U600 van Samsung haha en ik vind het zelf een hele fijne telefoon. Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen.

Is de responstijd nog belangrijk trouwens? Is 8 ms wel goed genoeg of moet het echt lager voor 'snelle' games?

Ik waardeer jullie meningen, maar ik ga Samsung niet nu al uitsluiten alleen omdat jullie zeggen dat het minder is. Ik geloof wel dat het minder is, maar misschien wel goed genoeg voor mij op het moment.
Kijk, ik hou ook van merkkleding bijvoorbeeld zoals Lacoste (en nee, geen neppe shit ;-)) enz. maar als iemand mij om een polo vraagt met als eis, dat het er gewoon redelijk uit moet zien, dan zal ik hem eerder een polo van de WE ofzo aanraden ;-). Snap je wat ik bedoel?

Ik denk dat ik over 2 weken gewoon even met een lijstje naar de BCC of Correct ofzo ga om dan alle schermen te bekijken en degene kies die voor mij persoonlijk de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft. Op het lijstje staat tot nu toe een Panasonic, een Samsung en een LG. Maar er is nog ruimte voor meer.

Maar nogmaals bedankt, want ik ben inderdaad een leek wat betreft TV's en ik heb er al een hoop van opgestoken :-).

Als jullie dus nog meer tips hebben zijn ze ook zeker welkom en ik neem alles in overweging, maar het moet wel binnen mijn budget en eisenpakket liggen natuurlijk, want ik snap ook wel dat een tv van 2000 euro beter is dan een tv van 600 euro.
 
Kunnen jullie even je mening geven over deze tv? De reviews zijn heel erg goed en de prijs is erg laag. Deze tv spreekt mij tot nu toe het meeste aan. Ik weet het, LG is ook geen TOPmerk ;-) maar deze tv lijkt me qua prijs/kwaliteit verhouding erg goed. Op een ander gameforum hebben 2 mensen deze TV en die zijn er ook tevreden over. Ik weet inmiddels wel dat Panasonic kwalitatief beter is etc. maar het gaat mij er nu even om wat voor mij persoonlijk het beste is.

Wat is jullie mening als je naar de specificaties kijkt? Beter dan een Samsung in dezelfde prijsklasse (volgens de reviews wel)?

http://www.kieskeurig.nl/product/C0D53D ... 500823.htm

Mocht ik er trouwens externe luidsprekers op aan willen sluiten, wat kan ik dan het beste nemen? Gewoon (goede dure) pcspeakers in de hoofdtelefoon uitgang, of bijvoorbeeld actieve luidsprekers ofzo? Ik heb daar echt geen verstand van, dus mijn excuses als ik iets doms zeg.
 
Handel en marketing op MBO+, net als bedrijfscalculatie. Vond marketing wel 1 van de leukere vakken.

Responsetijd van 8 ms is goed genoeg voor games, ik geloof alles beneden 11ms. Dat is de laatste jaren iedere TV wel.

LG is ook niet het beste nee. Maar zover ik weet zijn die Philips LCD's niet eens meer duurder dan Samsung en LG's, daarom zou ik die eerder aanraden.
 
De Phillips LCD's zijn inderdaad ongeveer even duur, maar die hebben ook weer dingen waarvan ik denk (als ik op reviews af ga dan) van nou.... daar zit ik ook niet op te wachten :-).

Ik ga gewoon naar de winkel met een paar goedkopere en een paar duurdere alternatieven in mijn hoofd en ik neem degene die voor mij persoonlijk de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft.

Ik wil dan bij deze graag iedereen bedanken voor de tips, ik heb er zeker veel aan gehad. Voordat ik dit topic opende wist ik niets van TV's en nu een klein beetje ;-).
 
Hmmm...

Een Plasma TV van de vorige generatie kan je nu bij verschillende winkels voor maar 499 euro kopen. Het is een 94 cm tv van Panasonic.

Is het wat, want dan ga ik misschien proberen om die snel te halen deze week :-)

Het type is Panasonic 37PV7.

Is dat beter volgens jullie dan die Samsung en LG tv's?
 
Altijd plasma nemen .. zeker voor gamen.

En ik heb een Samsung .. de looks zijn prima en prestaties ook. Dus schrijf dit merk niet af.
 
Back
Top