What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Help! NAC monitor probleem

Sp33dFr34k

1CC Aspirant
Joined
Oct 10, 2011
Messages
851
Reaction score
0
Ik heb sinds nu net grafische problemen met mijn NAC :(

Het gaat om horizontale strepen door het beeld, flikkeren en rare glitches...

Toevallig heb ik van het weekend nog al mijn games getest of ze werkten, toen had ik 0,0 problemen.

Ik heb geen idee waar ik hiermee moet beginnen...?

EDIT: zie post hieronder :roll:
 
Nevermind, I was being a retard... :oops:

Ik heb er niet aangezeten vreemd genoeg, maar even de h en v size/pos aanpassen did the trick. Nooit geweten dat je dan zo'n ernstige glitches kunt krijgen...
 
Ok, helaas was dat blijkbaar niet het probleem. Het is terug en nog erger dan tevoren... De onderste helft van het beeld is gewoon niet om aan te zien, veel horizontale lijnen en vervormingen. Dit keer heeft het aanpassen van de pots op dat PCB voor de monitor geen zin meer... Iemand een idee wat ik kan checken??
 
Heb ik, foto's zijn klikbaar. Zo is het dus met elk beeld, buiten die lijnen "springt" het beeld ook cosntant. Moet ik nu aan een capkit gaan denken of zijn er nog dingen die ik kan checken?

th_2015-10-04%2013.38.21_zpsf81infze.jpg

th_2015-10-04%2013.38.03_zpsah9efztt.jpg
 
Ja ik weet het niet? Alle PCB's die ik erin hang geven dezelfde problemen...
 
Ik zou beginnen met een cap kit. Je probleem lijkt op een fold over of wrap around van het beeld (onderste beeldlijnen 'vouwen' terug naar midden van de monitor).
 
Leek mij ook, het kan niets anders zijn voordat ik daaraan begin dat je weet Arjan? Heeft iemand wellicht een handleiding of in ieder geval stappen voor een NAC specifiek? Gaat een leuke klus worden :(
 
Cap kitje valt wel mee, als je een beetje soldeer skills hebt is het goed te doen :)

Welk type scherm zit er in je NAC?
 
Heb het ding nog nooit open gehad, dus ik weet het eerlijk gezegd niet eens... Heb ook nog nooit een monitor hoeven ontladen, dus eerst maar eens even goed inlezen. Solderen zelf lukt verder wel in ieder geval.
 
Als het de originele monitor is, is dat een MS9-29. Toshiba beeldbuis met een Nanao Chassis. Ik ben geen expert op monitoren, maar zonder eerst een cap kit te doen hoef je m.i. niet beginnen met verder troubleshooten. Veel te veel problemen met monitoren komen door uitgedroogde/lekkende condensatoren.
 
Okee top, ga ik daarmee beginnen, hopelijk is het daarmee opgelost. Gezien ik dat nog nooit gedaan heb ben ik blij dat Pascal een handje wil helpen, thanks! :)

EDIT: heb het even gechecked, het is een MS9-29S.
 
Back
Top