What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

"Having a Blast"

goatboy":2xbav5lv said:
Opmerking: Bijna iedere MS-29xx heeft last van convergence 'problemen' in de hoeken van het scherm. Dit betekend dat de hoeken iets onscherp kunnen zijn oftewel de RGB lijnen zijn niet helemaal mooi uitgelijnt.
Zie mijn post in Arcade voor hoe dat er uitziet (NAC met een Toshiba CRT, Rodotron Chassis): http://www.nozomi.nl/forum/viewtopic.php?t=2565

549 euro.. Alleen het scherm + chassis is de prijs al waard. Je krijgt er eigenlijk gewoon een Blast-behuizing bij :-).
Craig Walker verkoopt het Nanao MS2931 chassis nog los, tegen een niet gering bedrag: http://www.giz10p.co.uk/Monitors/Chassis/Nanao-MS2931-Tri-Sync-Chassis/prod_171.html
 
almighty":6wnsnnef said:
Een vraagje aan de kenner 😉 :

Is een Blast nu makkelijk te demonteren en zijn er nog dingen waar je op moet letten?
En past een Blast een beetje makkelijk in een auto :roll:

31kHz games zien er dus geweldig uit maar ik ben ook wel heel nieuwschierig hoe de 15kHz games het erop doen.(kleuren, scanlines, etc.)
Eigenlijk nooit op een Blast gespeeld en dat terwijl ik ze wel vaak gezien heb.

Tis een Sega kast dus is makkelijk te demonteren net zoals een NAC. Denk niet dat ie 'makkelijk' in een boodschappen autootje past. :) Het panel kan volledig verwijderd worden. De voeding zit in een soort slede en kan d.m.v. een paar schroefjes aan de achterkant makkelijk verwijderd worden.

Je kunt de BC opsplitsen in een voorkant en achterkant. Aan de voorzijde zit ook de meeste bedrading. Deze delen zijn ongeveer 15cm langer/hoger dan een NAC.

Om de Blast op te splitsen moet je niet alleen de achterkant losschroeven maar ook de bodemplaat en de wieltjes. Haal van te voren wel de monitor eruit want dit maakt alles een stuk veiliger / lichter.

De bezel heeft helemaal geen schroeven meer en is makkelijk te verwijderen door het panel te openen en de 2 lipjes naar onderen te trekken. Zo wordt de bezel ontgrendeld en kan je hem eruit halen.

Om de monitor te verwijderen moet je alleen maar de powercord eruit trekken, 4 bouten verwijderen en kunt je hem eruit tillen. Dit is echt een stuk lastiger als bij de Astro want het scherm ligt veel dieper in de cab en je hebt bijna geen ruimte voor je vingers. Het is aan te raden dit met z'n tweeen te doen.

Dus snel effe taten is er helaas niet bij zoals bij de NAC.

31K games zijn inderdaad erg strak op een MS-2931 scherm en 15K games zijn net zo fantastisch maar dit is PCB afhankelijk. Bijvoorbeeld bij PGM boards (Galuda, Ketsui etc.) zijn de scanlines wel een beetje overdreven maar dit is op de NAC ook zo bij deze boards. Oudere en nieuwe Cave boards zien er subliem uit behalve Ibara dan (Tja)

Je zult over het algemeen dus wel iets grovere scanlines hebben als bij een 15K only scherm. Maar dit is iets wat je echt zelf moet bekijken.
 
thnx for de uitleg Henk en ik zal hem eerst eens goed bekijken en er wat games op testen.
Hoop idd ook dat deze wel in mijn boodschappen autootje past hehe 😉
 
goatboy":3sz1qwlj said:
Oudere en nieuwe Cave boards zien er subliem uit behalve Ibara dan (Tja)

Wat is er met Ibara dan? laat dit nou juist de game zijn waar ik een leuk kastje voor zoek.
 
legztec":2zyh0vxa said:
goatboy":2zyh0vxa said:
Oudere en nieuwe Cave boards zien er subliem uit behalve Ibara dan (Tja)

Wat is er met Ibara dan? laat dit nou juist de game zijn waar ik een leuk kastje voor zoek.

Ziet er een beetje flets en kleurloos uit vergeleken met andere SH3 Cave boards op een BC. De graphics ingame zijn ook wel erg grijs en bruin maar het oogt iets frisser op de Astro bijvoorbeeld.
 
Even voor de duidelijkheid, iedereen die via PM een reservering doorgeeft, staat genoteerd...

Er komen er +/- 20 binnen, 14 zijn er al gereserveerd....
 
Gezien deze foto van de aangekomen Blasts, lijkt het een goede beslissing geweest om te reserveren :):)

Blaststock.JPG
 
Tof dat er zoveel Blasts naar nederland toe komen. Hoeveel er in NL blijven valt nog te bezien maar anyhoe, Goed gedaan Ronnie! 8)

Ben erg benieuwd naar de details en kom ze snel even in het echt bewonderen.
 
:shock: :shock: :D :D :shock: :shock:

OMFG, die zien er geweldig uit. Maar wat bedoel je met 'aangekomen'? Heb je ze al in apeldoorn staan? Ik dacht dat ze pas begin maart beschikbaar waren!

Anyway, heb je een te publiceren lijstje van de reserveringen, of doe je dat liever niet. Het is altijd interessant om te weten waar men staat.
 
pooyan":gzedr19d said:
:shock: :shock: :D :D :shock: :shock:

OMFG, die zien er geweldig uit. Maar wat bedoel je met 'aangekomen'? Heb je ze al in apeldoorn staan? Ik dacht dat ze pas begin maart beschikbaar waren!

Anyway, heb je een te publiceren lijstje van de reserveringen, of doe je dat liever niet. Het is altijd interessant om te weten waar men staat.

Aangekomen : in Warehouse Japan..
Heb een kijstje maar ga die niet posten op dit moment, komt alleen gedoe van, en daar heb ik geen zin in ;)
 
Ik begrijp dus goed dat die Impress niet in Apeldoorn staat?

Get...it....in....stock...now.
 
Ken":375lzp3x said:
Ik begrijp dus goed dat die Impress niet in Apeldoorn staat?

Get...it....in....stock...now.

Hij is al wel van mij, zal begin maart hier zijn ook....
 
rklok":1vta0rj5 said:
Heb een kijstje maar ga die niet posten op dit moment, komt alleen gedoe van, en daar heb ik geen zin in ;)

Begrijpelijk.
 
Back
Top