What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Hantarex Polo probleem - Ultimate MK3

elmasacretum

Regular Player
Na de verhuis kon ik eindelijk m'n eyecatcher Ultimate MK3 in de nieuwe gameroom plaatsen.

Jammer genoeg merkte ik na het opstarten dat ik geen beeld had (zwart)
Ik heb alle kabels bekeken, opnieuw geconnecteerd / aangedrukt,

maar het beeld blijft uit. Het spel start voor de rest wel op, want ik hoor het geluid en de controls reageren.

Ik ruik niets aangebrand, wel merk ik een repetitief klikkend geluid om de x seconden.

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? :|

Scherm : Hantarex Polo

IMG_0263.JPG
 
mmm licht klikkend geluid
is dat niet de horizontal output transistor???
dat is die grote die voor de flyback zit dacht ik
succes

ps me like de pac mans op de muur
 
Het scherm doet helemaal niets.
Geen opstartgeluid of typische zaken bij opstarten van een CRT scherm.
Ziet er hetzelfde uit als een scherm in uit modus.
 
Deze kasten hebben volgens mij een lading interlocks erop dwz. de stroom (220) komt niet overal als de deuren open staan. Dus de vraag "heb je wel stroom" is een goeie. Controleer of de interlocks allemaal goed zitten dus.

Speelt hij wel blind? Dwz. heb je geluid van het spel en kan je hem starten zonder beeld?
 
Mijn mk2 en ki hebben geen interlocks maar het is het checkenaltijd waard.

Als je scherm op zwart blijft krijgt je monitor geen stroom. Je kan vanaf je power supply tot aan de b+ alles doormeten. Als dat ok is ligt het waarschijnlijk aan je HV trafo oid als die kapot is krijg je ook geen beeld.
 
Hantarex 28 polo heeft gewoon 220 erop staan achter op het chassis.

En hij klikt dus er gebeurd wel wat,mijn hantarex klikte ook en dat was de hot.

Makkelijk te vervangen en te testen.
 
Polo 25 heeft een b+ van 138 uit mn hoofd. Die zitten in mijn midway cabs. Dat tikken heb ik vaker van gehoord maar nooit zelf gehad
 
Bedankt voor de tips.
Er gebeurd idd wel iets op het bord van de monitor.
Her klikkend geluid lijkt van daar te komen.

Kan iemand me zeggen waar ik zo'n HOT kan bestellen? :D
 
eerst f meten zou ik zeggen
de betere elektro speciaal zaak heeft ze wel
zet eens een foto van je chassis erop
gr robert

lees dit maar eens doorhttp://www.swallowam.co.uk/monitor.htm

het kan allebei een defecte flyback of hot transistor
maar eerst de rest checke of er alles is!!!!

en als je geen of weing verstand hebt ervan oppassen!!!!!!! er staat 130 of 220 volt op
 
En hoogspanning op de zuignap en het 'torentje' waar die rode kabel uit komt.. 20.000 volt, dan ben je dood. Ter verduidelijking.
 
Bedankt voor de waarschuwing.
Toch even verschoten van die hoogspanning.

Ik denk dat ik dit het best overlaat aan een specialst. :)
 
Back
Top