What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Halo 3

Heb hem gisteravond opgehaald, leuke game, graphics zijn minder (niet super slecht), gameplay en fun zijn 100%. Tis maar net wat je zoekt in een game. Ik persoonlijk ga dus voor het laatste :lol:
 
o m g

Sandtrap.... Wat een level. Geweldig.

En ja, ik vind Halo 3 een fantastische game. Suck it.
 
Hmmm.... Ik vind hem geen klap aan.

Ik snap er werkelijk niets van, De Beta was harststikke leuk, Halo 2 was zelfs leuk, maar dit... Dit lijkt wel PDZ. Met dezelfde trage gameplay, jaggies, slechte aim en lelijke glinster. Gameplay is sloom, aimen is een ramp, overzicht is slecht. Het speelt gewoon NIET lekker. Alleen de wapenbalans is goed aangepakt, de energysword is lang niet meer zo onsterfelijk. De 11 Maps? slecht. Isolation met dat zinloze grottenstelsel sucks, Guardian is een hele saaie lockdown ripoff... Valhalla is een soort Bloodgulch en is ok. Je hebt maar 11 maps, terwijl je talloze verschillende mods hebt als 6 vs 6, 4 vs 4 en 2 vs 2 DM CTF, etc. ROFL.. 2 vs 2 op Valhallah! of 6 vs 6 op Guardian!... Zie je het voor je? lekker balanced en fun!

Dan komen de mappacks, en mag je natuurlijk 4 maps voor een tientje bijkopen. Noobs, maak aparte maps per mod. Zoals in UT etc (DM Turbine, CTF LavaGiant.. totaal afgesteld op de verschillende mods). Ik dacht dat dit in Halo 3 wel het geval zou zijn, dacht dat High Ground echt een CTF map was, evenals Valhallah. Snowbound DM.

De story mode vind ik tot nu toe ook geen fuck aan. Ook dat ziet er absoluut niet uit, en die vijanden die al in Halo 1 zaten komen mijn neus uit. En het is ZO SCRIPTED ALS DE PEST, loop op een bepaald punt en je triggert uit het niets een nieuw groepje enemies. Ren naar een eerder punt en ze komen je niet eens achterna. Bungie sold itself out; Halo zou hoe dan ook wel verkopen, dit prutswerk en die korte single player (Heroic is net zo kort, maar vijanden zijn wat lamer) is volgens mij in 1 jaar in elkaar gezet. Waarom ook moeite doen, als er zowiezo al een miljoen preorders zijn?

Die graphics man..., en ik heb dus de gameplay ook al bekritiseerd mocht je me graphicswhore noemen, dat is toch van de zotte? ZOVEEL FUCKING JAGGIES. En popup he?

Ik wil hem echter wel helemaal uitspelen, om de trilogie te beeindigen. Terugbrengen is dus geen optie. Doorhalen wordt hem niet tijdens een werk week. Nou ja, genoeg gekken die er straks 45 voor geven denk ik... Dan valt het verlies nog mee. En heel misschien, gaat de storymode me nog wel boeien... maar toch is ie veel te kort om hem dan te houden.

Ik maak me denk ik niet populair maar: Halo 3 sucks.

En dit is geen jokepost.
 
Totaal niet mee eens, ik ben blij verrast.

Gameplay is goed gebalanceerd, perfect Halo sfeertje, veel afwisseling en een lag-loze multiplayer met interessante maps.

Co-op is online ook helemaal goed, echt een nieuwe ervaring op het gebied van Halo.

Ik word zo moe van die figuren die klagen dat Halo niet 'vernieuwend'zou zijn, wat een loze opmerking.

Last but not least, de legendary box set met de helm is gru-we-luuuuk.
 
Ken":1y7qq87t said:
Totaal niet mee eens, ik ben blij verrast.

Gameplay is goed gebalanceerd, perfect Halo sfeertje, veel afwisseling en een lag-loze multiplayer met interessante maps.

Co-op is online ook helemaal goed, echt een nieuwe ervaring op het gebied van Halo.

Ik word zo moe van die figuren die klagen dat Halo niet 'vernieuwend'zou zijn, wat een loze opmerking.

Last but not least, de legendary box set met de helm is gru-we-luuuuk.
Ik ben zwaar teleurgesteld. Ik heb Halo 3 gisterochtend om 09.00 gehaald. 's Middags omgeruild voor Blue Dragon. Wat wel degelijk een hele vette RPG is. Ik snap niet hoe ze de game na de vette beta zo hebben kunnen verneuken. Het speelt voor geen meter. Richten gaat niet. Je moet hele clips leegschieten voordat je eindelijk een Brute dood hebt. Bah! Het voelt sinds Call of Duty 4 zwaar verouderd aan. Geen lag online? Ik kom Live soms niet eens meer op. Maar goed, dat zullen wel opstartprobleempjes zijn. Grafisch stelt het teleur. Ik zie niet in waarom je Halo 3 zou kopen als Halo 2 voor 2 tientjes in de winkel ligt.

Last but not least, de legendary box set met de helm is gru-we-luuuuk. Ik heb hem ook gekocht. Omdat ie zo vet is. Alleen de game die erin zit valt tegen :(
 
Grafisch teleurgesteld, tja.... Ik moet zeggen dat ik de eerste levels idd niet echt mooi eruit vind zien (alhoewel de de Halo sfeer er goed in zit). Vanaf level 4 wordt het grafisch stukken mooier! Het moet je liggen, ik vind het een goede game...
 
Het is wel een goede game. Maar het is de ongelofelijke hype en de 170 miljoen dollar op dag 1 absoluut niet waard.
 
Ik heb me niet door de hype laten opgeilen. Maar an sich vind ik Halo 3 gewoon zo matig. En ja, de teleurstelling is dan natuurlijk wel wat overdrevener en groter dan als je er bijvoorbeeld achter komt dat Fatal Inertia of Medal of Honor slecht blijkt te zijn. Van Halo MAG je gewoon iets meer verwachten, maar dat associeer ik niet met de giga hype. Meer met het feit dat Halo 1 en Halo 2 gewoon zeer goede games in hun soort waren, zonder al teveel technische mankementen.

Het moet toch een showcase titel zijn en het ziet er ZO slordig uit... ik trek het gewoon niet. Ik wordt er dizzy van.

De SP campaign is inderdaad wel wat beter geworden, maar toch blijf je dan met een kort singleplayer spelletje zitten als de MP je niet aanstaat. Denk aan The Darkness. Die heb ik ook weer verkocht.

En daarom vind ik Halo 3 een miskoop.

Halo 2 is trouwens beter, Rano. De framerate is soepeler, de jaggies zijn er niet, en de game oogt gewoon cleaner/duidelijker. Nadeel aan Halo 2 is de Sword, en de te extreme auto aim. Dat zijn dingen die ze in Halo 3 gefixed hebben, maar zoals je zegt is het Aimen in Halo 3 idd over the top slecht. Een beetje assist had wel gemogen, het blijven tenslotte fokking controllers en geen muis.

Als ik alle punten op een rij zet, kom ik tot de conclusie dat deze game Perfect Dark 3 had moeten heten. Ze hebben meer gemeen dan je zou denken, van gamespeed tot jaggies tot brakke aim.

CoD4 MP is veel vriendelijker voor je controlpad. Het is 60fps, lekker soepel. Kent geen jaggies en hiccups etc. De gameplay is sneller, aimen is echt heel accuraat. Dan zijn er nog die uitdagingen, dat experience systeem.. zelfde goede matchmaking.. leukere teamgames.. CoD4 gaat Halo echt kei en keihard ownen.

Alhoewel, ik dacht dat Halo 3 na de Beta gezien te hebben ook zou rulen..
 
Heb net Halo 3 gehaald, ga 'm vanavond ff uitgebreid checken..... telefoon van de haak, gordijnen dicht 😉 En ben ook benieuwd naar het online gebeuren met Halo 3
 
7031.jpg
 
De SP mode heeft een verrassend sterke wending genomen, dat ik er uiteindelijk toch erg tevreden op terugkijk. Het einde is echt erg goed, het deed me als Halo 1 en 2 speler wel wat. Toch jammer dat praktisch de helft van de levels ondermaats zijn (de eerste 3, en de voorlaatste).

Zo goed als Halo 1 wordt ie echter geen moment. Daar is ie te lineair voor. Halo 1 heeft bijvoorbeeld het level Silent Cartographer, het beroemde strandlevel, en die is natuurlijk wel heel erg tof. Willekeurig naar 1 van de verschillende gebouwen scheuren, en die overmeesteren... dat vond ik in die tijd echt te gaaf. Dat zat er in Halo 2's smalle levels helemaal niet in en in Halo 3 dus een heel klein beetje. Je krijgt die mogelijkheid niet echt, praktisch alles ligt op 1 pad.

De MP blijft stug, en sloom, en grafisch slordig. Maar het ging al iets beter, nu ik wat dingen heb aangepast. 4 on 4 TDM op een grote map als Valhallah zuigt dan wel enorm... net als shotty snipers op isolation.. Dat blijft irritant met het feit dat je zelf weinig inspraak op de te spelen mod hebt.
 
Daarom moet je ook gewoon met bekenden spelen. Als je dan Shotty Snipers hebt gewoon iedereen laten veto-en en gaan met die banaan.
Als je de multiplayer met bijv. een 4 tegen 4 op High Ground Team Slayer niet goed vindt, dan vraag ik me af wat Bungie er dan aan had moeten doen.

En over de graphics gesproken.

Niet veel FPS hebben situaties waar zoveel tegelijk plaats vindt als in Halo 3.
De watereffecten zijn de mooiste die ik heb gezien in een game, ieder level is behoorlijk gedetailleerd, de lichteffecten zijn gewoon goed en de character models realistisch. Tel daarbij op een goed verhaal, de geweldige voice over en soundtrack, de goede balans tussen wapens en de 'VERNIEUWENDE' gameplay aspecten en er is gewoon weinig op Halo 3 aan te merken.

Halo 3 zou niet vernieuwend zijn, ook weer zo'n loze kreet. De turrets die je kunt losbashen, de granaten die je met X gooit brengen een hele nieuwe demensie in multiplayer en biedt eigenlijk een veel lange lastability dan de vorige delen. Je moet de game niet vergelijken met COD 4, het is een compleet andere game.

Overigens wel noemenswaardig dat je je mening kunt bijstellen, vaak blijven mensen koppig bij hun eerste indruk.
 
Hey jongens, met alle gekheid op een stokje, ik heb em toch maar gehaald!

Kwam door Ken zijn inspirerende voice bericht via Live :)

Dus graag zou ik vandaag met jullie willen co-oppen bijv
 
Ken":1nwuj16t said:
Daarom moet je ook gewoon met bekenden spelen. Als je dan Shotty Snipers hebt gewoon iedereen laten veto-en en gaan met die banaan.
Als je de multiplayer met bijv. een 4 tegen 4 op High Ground Team Slayer niet goed vindt, dan vraag ik me af wat Bungie er dan aan had moeten doen.

En over de graphics gesproken.

Niet veel FPS hebben situaties waar zoveel tegelijk plaats vindt als in Halo 3.
De watereffecten zijn de mooiste die ik heb gezien in een game, ieder level is behoorlijk gedetailleerd, de lichteffecten zijn gewoon goed en de character models realistisch. Tel daarbij op een goed verhaal, de geweldige voice over en soundtrack, de goede balans tussen wapens en de 'VERNIEUWENDE' gameplay aspecten en er is gewoon weinig op Halo 3 aan te merken.

Halo 3 zou niet vernieuwend zijn, ook weer zo'n loze kreet. De turrets die je kunt losbashen, de granaten die je met X gooit brengen een hele nieuwe demensie in multiplayer en biedt eigenlijk een veel lange lastability dan de vorige delen. Je moet de game niet vergelijken met COD 4, het is een compleet andere game.

Overigens wel noemenswaardig dat je je mening kunt bijstellen, vaak blijven mensen koppig bij hun eerste indruk.

Ik had in het begin iets teveel verwacht, ondanks dat ik me niet laat grijpen door hype. En het eerste stuk van de SP vind ik nog steeds niet zo leuk. MP blijft nadelen hebben, het is waar dat je kunt veto'en en dat deden we gisteren... maar wat kregen we als 2e match? Shotty Snipers op Guardian geloof ik.. en een 2e keer kun je niet veto'en :)

Het aimen blijf ik ook moeilijk vinden, in Halo 3 beta was ik erg bekwaam in shotty snipers en met de BR, dat is nu compleet weg. al komt de BR weer wat terug. Ik krijg die feeling weer terug; BR op het hoofd van afstand, close distance switch naar Assault rifle of spiker, of Melee in een reflex. Heb de MVP achievement ook binnen naar een zware heers op Guardian Team Slayer.

Overigens zijn niet alle details geweldig, zoals de marines... en Keyes in close up is ook niet bepaald sjofel. Level 3 is verreweg het slechtste level, en vond ik er niet veel mooier uitzien dan Halo 2. Het is wel waar dat de framerate rock steady is, ook al krijg je letterlijk 30 flood.. of een bataljon aan tanks in beeld. Het slowed absoluut niet. Daarom hebben ze de Halo 2 engine ook hergebruikt.
 
Ik vind Halo 3 als multiplayer game heel sterk. Met name hoe alle spelmodi geimplementeerd zijn etc.

Wat ik minder vind is dat de wapens naar mijn mening niet krachtig genoeg zijn. Je moet weet ik hoeveel magazijnen lossen om iemand te fraggen.

Verder mis ik ook een sprint knop. Maarja dat komt mss omdat ik al weken COD4 Beta speel. (die naar mijn mening veel beter is als shooter)

Desalniettemin een toffe titel. Ik heb pas 1 level in de SP voltooid. Even kijken of vanavond nog iemand zin heeft om mee te co-oppen.
 
Die sprintknop ben ik het mee eens, COD4 zou zonder echt een veel mindere game zijn.
 
Back
Top