Toen ik net begon te spelen had ik zoiets van 'mjah wel leuk'... Maar naarmate je speelt begint die game toch echt op je te groeien...
Allemachtig wat een game zeg. Gewoon achter in zo'n cab zitten en beetje rondrijden is al een fucking feest...
Sommige missies zijn echt ontzettend episch, geweldig, vooral als Nico boos wordt en begint te brullen, damn, puur genieten...
De personages zijn dik in orde, de dialogen zijn scherper / grappiger dan ooit te voren en kzit soms ook gewoon te lachen om de flauwiteiten van die mensen. Zelfs de main char (Nico) is geweldig imo, khad eerst niks om met zo'n Borat type te spelen, maar hijs eigenlijk toch best wel fucking tof ;D
Verhaal lijkt een beetje van de hak op de tak te springen, maar stoor ik me verder niet zo aan.
Muziek... meh... Kan ik nog niet echt beoordelen, kheb meestal die talkshow shit aan, wat ik altijd brilant vind... We Know The Truth (WKTT) heb ik meestal aan ;D. Hip Hop heb ik niks mee, Trance ook niet... Liberty Rock Radio van wat ik gehoord heb was wel aardig, met Iggy Pop als DJ _o- Khoorde al The Who, smashing pumpkins, Queen en Black Sabbath langs komen, dus vond dat wel aardig kanaal. San Juan kanaal met Daddy Yankee moet je maar net van houden, maar zitten best bekende nummers tussen uit dat 'genre', wat ik wel cool vind. Voor de rest nog niet echt geluisterd.
What else? Realisme in de game vind ik echt geweldig, alhoewel het natuurlijk wel nog een beetje arcade blijft. Maar het rijden met autos vind ik echt super... Vooral in 't begin, als ik dan probeer te driften door de handrem te gebruiken, want dat ging vroeger altijd zo makkelijk... Hier raak je bijna volledig macht over 't stuur kwijt ;D
Maar wat mij meest opviel was gewoon hoe levend de stad lijkt te zijn. Mensen die met hun auto rommelen, en bijna iedereen lijkt iets te dragen

Deed me beetje denken aan... durf ik 't te zeggen? Shenmue ;o
Op een vreemde manier voor mij iig... Aangezien dat de laatste game is die ik ooit heb gespeeld waarin het lijkt alsof de stad leeft / ademt... Wel mis ik in GTA de mogelijkheid om met ALLES interactie te hebben, en met name mensen aan te spreken... of gebouwen in te lopen. Wel kun je dan makkelijk een 2 uur verder zijn door te kijken wat er op TV is, websites te lezen of fucking die minigames te spelen... die minigames zijn dodelijk voor je tijd.
Die Comedy Club is trouwens absoluut briljant, Ricky Gervais en Kat Williams _O_
Het is me duidelijk dat er heel veel passie in GTA IV in gestoken, en dat merk je ook wel...
Kvind die al die 10n die hij krijgt ook meer dan terecht. De game is absoluut niet perfect (auto aimen zuigt af en toe, popups / fps drops in chase view etc etc)... Maar kwa game issie meer dan dik en dik in orde... Prachtgame, ik kan alleen hopen dat andere devs ook zoveel moeite in een game willen stoppen...