What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Groupbuy Hong Kong *FINAL UPDATE LAATSTE PAGINA*

Status
Not open for further replies.
Daarom heeft de bezorger bij mij mijn 06 en ik die van hem zodra mijn naam erop staat belt hij me.
en tnt biedt het pakketje altijd 2x aan
 
Ja, anders ik wel Patrick!

De laatste update heb ik gisteren gekregen. Dat was dat de koerier zijn hele route ging narijden om te kijken wat er nu met het pakje was gebeurd. Echt superbout!

Hier kan je zien dat ze hem maandag hebben aangeboden en daarna dus gewoon compleet foetsie is! :x

http://www.dhl-usa.com/content/us/en/ex ... 8564%0D%0A

Het is nog niet officieel bevestigd dat hij echt zoek is, dus nog maar afwachten :(
 
Dhl heb ik alleen goeie ervaring mee
ben je niet gebeld door dhl ik laat altijd alles op mijn werk komen.
ik had wat besteld en ging ook via dhl kwam de koerier na 5 uur s,avonds .
werd meteen gebeld door de koerier dat hij de volgende dag terug kwam,
en of dat oke was.
 
Ja, ik heb er ook alleen maar goede ervaringen mee, behalve met een pakje zelf ophalen. Dit is nu de tweede keer dat dit fout gaat. De eerste keer had de chauffeur het pakje weer meegenomen, nu is het pakje echt verdwenen!
 
fingers crossed ik hoop voor iedereen dat het terecht komt.
 
Zo'n onderzoek kan een tijdje duren. Normaal staat hier 2 weken voor.
Gewoon ff geduld maar wel druk op de ketel houden bij DHL door ze lastig te vallen omdat je nog niks hebt ontvangen en de huidige status van het onderzoek wilt.
 
Zo, vandaag een belletje van DHL gehad en het pakje is nu dus officieel vermist! Goed kut!!

De koerier is gesproken en dat was een externe koerier die zich niet meer wist te herinneren wat hij met een pak van 13 kilo heeft gedaan! Op de beelden was dus te zien dat hij leeg is teruggekomen.

Nu gaan ze contact opnemen met DHL in Hong Kong om ze hetzelfde pakket opnieuw op te laten sturen, maar enige vervelende wordt waarschijnlijk dat ze altijd een lagere waarde opgeven en dus waarschijnlijk voor een lagere waarde vergoed worden. Nu heb ik wel de details van de PP overdracht, dus zal wel goed komen hoop ik. Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen. Excuses voor het ongemak jongens!
 
Ja, dank je wel Gideon! Komt wel goed denk ik.
 
Lekkere dubieuze koerier, als je niet weet waar een doos van 13 kilo vol chinese tekens laat. Wat een knakezooi. Nouja, Gideon zegt het al, niet jou schult, maar verdomde irritant.

Ik ga alvast ebay, marktplaats, tweedehadns etc. in de gaten houden of onze stuff aangeboden wordt ergens.
 
Ja, inderdaad dat wilde ik nog zeggen dat we dat een beetje in de gaten houden. En ik wil hem heel graag zelf eens spreken, want ik vind het ook maar een vaag verhaal. Hij kwam het pakje bezorgen bij de fotowinkel en daar staan alleen maar dure fotocamera's en lenzen, dus ik denk dat hij mss wel kassa dacht. Zou heel goed kunnen!
 
Heel kut, zelf ook 2x gehad met een duur pak. Vergoeding in Nederland is trouwens 3,40 euro per kilo als het niet verzekerd is, dus dat is balen. Hopen dat het nog boven water komt, pak van 13 kilo moet toch niet te missen zijn..
 
Aiiii..... Ik hoop voor jullie dat ze hem nog vinden!

Maareh ik heb laatst gehoord wat je betaald krijgt per pakketje dat je bezorgt... Als ze nou gewoon fulltime bezorgers aannemen tegen een normaal loon zal zoiets als dit veel minder snel gebeuren.
 
Nou dat is toevallig dat je het vraagt, want ik wilde net vertellen wat de status is :)

Een aantal dagen geleden heb ik nog met DHL en de lui in HK contact gehad. Aangezien er op het pakketje een waarde van $138,- stond wil DHL HK dus het pakje vergoeden voor $138,- en de verzendkosten van $160,-. De lui in HK legde eigenlijk elke keer het probleem bij DHL en bij mij neer, maar dat is natuurlijk bullshit en dat heb ik ze ook aangegeven. Zij zijn tenslotte de opdrachtgever en ik heb geen pakje!

Ik wilde ook niet met ze in onmin komen, dus heb ik ze aangegeven dat als ze niet met een fatsoenlijk voorstel komen ik een PP claim zou indienen, omdat ze niet veel keus overlieten en al het verlies bij mij neerlegden.

Daar hebben ze positief op gereageerd en mij het voorstel gedaan dat DHL de 138 en 160 zou vergoeden en dat we het verschil daartussen zouden delen. Dat houdt dus in dat ik een bedrag van $600,- van ze terug krijg. Dat is nog steeds een verlies van $300,- op de hele zending, maar altijd beter dan helemaal niets.

Echter gaan we nog niet over op deze oplossing en wachten we even de kerstdrukte af, tot ongeveer 45 dagen na de betaling was gedaan bij PP om echt een dispuut in te dienen. Het is voor alle partijen beter dat het pakketje boven water komt.

Mocht het dus zo zijn dat het definitief weg is, wat dus nog steeds niet helemaal het geval is, krijgt iedereen naar rato zijn geld in eerste instantie terug of het pakketje wordt opnieuw gestuurd en iedereen moet wat extra bijbetalen.

Laat me vooral even weten wat jullie hiervan vinden, want 5 weten er altijd meer dan één, zodat ik weet of we allemaal op dezelfde lijn zitten. Dank voor jullie geduld en hopelijk worden we nog verblijd met een extra kadootje :)
 
Ik wacht het even rustig af, wil iig niet dat jij voor de extra kosten in je eentje moet opdraaien.
Was het trouwens niet zo dat pp dispute binnen 30 dagen moest?
 
Nou, ik laat jou sowieso niet voor de shit opdraaien. Jij kan hier helemaal niks aan doen.

Maar ik word niet echt vrolijk van het feit dat de bestelling nu 33% duurder gaat worden. Een van de redenen om daar te bestellen is de scherpe prijs. Ik begrijp ook niet zo goed waarom ze niet gewoon de boel opnieuw versturen, aangezien jij geen partij bent in de verzending. Volgens mij hebben ze niet voldaan aan hun deel van de overeenkomst met jou (leveren van de goederen).

Anyway, als het niet anders kan, betaal ik wel bij. Als ik dat niet doe, ben ik het geld ook kwijt en heb ik niks. Dat is een nog slechtere deal imo.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top