Mart
Puzzle Mastermind
Ik heb gisteren even lekker aan mijn Amiga geknutseld en het leek me leuk het resultaat op Nozomi te delen.
Enige tijd geleden heb ik een gotek diskdrive emulator gekocht. Het is simpel gezegd gewoon een USB-port ipv van de ouderwetse diskdrive. Je kan vervolgens de diskimages (ADF files) op de de usb-stick zetten (gewoon via je windows verkenner), je steekt de usb-stick in de diskdrive emulator en de Amiga ziet het als een als een echte floppy. En dat werkt uitstekend.
Nu was er nog 1 probleempje. Ik kocht de Gotek in een externe behuizing als een tweede diskdrive. Echter moeten de meeste games bij een Amiga booten vanaf diskettestation 1 (df 0). Je kan Amiga weliswaar vertellen dat hij moet booten vanaf het externe diskettestation (df1) in het menu dat je krijgt wanneer je bij het opstarten beide muisknoppen ingedrukt houdt, echter werkt dit voor de meeste games vreemd genoeg (en helaas) niet. De diskette moet dus echt in df0 zitten.
Mijn doel was duidelijk :mrgreen: De oude diskdrive in mijn Amiga 1200 vervangen.
Oude drive eruit:

Nieuwe erin :


En gamen maar :

.... en wat zijn er toch een boel goede games voor de Amiga .... Heerlijk !
Enige tijd geleden heb ik een gotek diskdrive emulator gekocht. Het is simpel gezegd gewoon een USB-port ipv van de ouderwetse diskdrive. Je kan vervolgens de diskimages (ADF files) op de de usb-stick zetten (gewoon via je windows verkenner), je steekt de usb-stick in de diskdrive emulator en de Amiga ziet het als een als een echte floppy. En dat werkt uitstekend.
Nu was er nog 1 probleempje. Ik kocht de Gotek in een externe behuizing als een tweede diskdrive. Echter moeten de meeste games bij een Amiga booten vanaf diskettestation 1 (df 0). Je kan Amiga weliswaar vertellen dat hij moet booten vanaf het externe diskettestation (df1) in het menu dat je krijgt wanneer je bij het opstarten beide muisknoppen ingedrukt houdt, echter werkt dit voor de meeste games vreemd genoeg (en helaas) niet. De diskette moet dus echt in df0 zitten.
Mijn doel was duidelijk :mrgreen: De oude diskdrive in mijn Amiga 1200 vervangen.
Oude drive eruit:

Nieuwe erin :


En gamen maar :

.... en wat zijn er toch een boel goede games voor de Amiga .... Heerlijk !