What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Goede RGB Scart kabel voor Playstation 2 zoektocht

R2-2D":1sx2zzxu said:
Heb gisteren een vrij simpel rgb kabeltje van logic 3 geprobeerd en deze is dan eindelijk wel goed. Wel grappig dat er nog zoveel verschil kan zitten in die kwaliteit van die kabels.
Bedankt voor jullie reacties !

je hebt gewoon een non-rgb scart en een rgb scart kabel gehad. das het hele eiereten.
 
De scartkabels die ik hiervoor heb geprobeerd waren volgens de verpakking wel rgb scart kabels. Ze hadden in iedergeval een volledige pin out.
 
DreamerNL":2retjrca said:
d2":2retjrca said:
legztec":2retjrca said:
Ik zie hier overal rgb staan maar hebben julie het dan over rgb scart?
Scart heeft namelijk ook gewoon composiet composiet pinnen dus kijk uit dat je niet genaaid word met een composiet scart kabel.
En het lijkt me vrij sterk dat je veel verschil ziet in rgb kabels onderling.
Er bestaan geen niet RGB composiet SCART kabels voor spelcomputers en ik vraag me af of er sowieso SCART kabels bestaan zonder RGB. Al helemaal niet voor PS2. Wellicht bedoel je dat hij op moet passen dat hij geen composiet kabel koopt met een scart blokje. Dat klopt. Ook heb je scart switch boxen en die zijn ook meestal niet RGB :lol:
Ik snap ook niet dat je zoveel verschil ziet in verschillende SCART kabels.
Je moet dan een zo kort en zo dik mogelijke hebben. Vooral dikke shielding, de kern moet ook weer niet te dik zijn! En dan zonder tussenblokje, omdat dat ook de kwalieteit niet ten goede zal komen.
Maar je zou ook het RGB signaal kunnen boosten en ik denk dat het vooral aan je tv ligt die slecht reageert op niet-super-sterke rgb signalen. Of je ps2 is vies/vuil/versleten.

Meer weet ik ook niet, hehe.
Succes. Ik wil wel nog plaatjes screenshots zien, van een slecht en een goed rgb beeld.

er zijn wel degelijk scart kabels die geen RGB ondersteunen haha, al in het 16bit tijdperk.

Ja, het was ook best een gewaagde uitspraak, hehe.
Maar ik kan het me niet voorstellen. Ik denk toch dat je in de war bent met Japanse RGB kabels, die gemaakt zijn voor de Japanse RGB pinout die heel anders is als de europese rgb scart pinout. Die zullen dus geen RGB beeld geven. Of het zijn misschien in de begin tijd scart kabels van 3rd party fabrikanten die het niet helemaal begrepen hadden, dat kan ook nog. Een scart kabel zonder rgb makes no sense to me.
Maar ja who cares, misschien wel, misschien niet, maar voor de PS2 lijkt het me zeer onwaarschijnlijk!
 
En dus geeft hij kutbeeld in een non-rgb ingang.

Common knowledge.
 
DreamerNL":143txp2s said:
d2":143txp2s said:
legztec":143txp2s said:
Tis vrij simpel:
http://www.gamesx.com/hwb/co_Scart.html

Zie pin 17, 19, 20.

Scart is ontworpen om als compleet audio video koppeling tussen apparaten destijds. Niet alle apparaten hebben RGB mogelijkheid vandaar de composiet pins.
Dus?

wat ik al eerder zei. dat ik gelijk heb.
Jij hebt altijd gelijk.
*meanwhile in the real world......*
 
tja, ik weet altijd waar ik het over heb. Er is niemand die me iets wijs kan maken en sowieso niet qua game-related.
 
is deze niks dan?
Dit is volgens mij een originele sony kabel.
Zulke aansluitingen heb ik op me tv zitten lijtk mij dat dit redelijk goed beeld gaat geven?

PA.80304.001.jpg
 
Dat is een component kabel. Als je een plasma of lcd tv hebt heeft dat mijn voorkeur boven RGB.
 
ja ik las na het posten pas dat er gezocht werd naar een scart maar dit is ps2 wijs gezien toch de beste kabel die je kan krijgen met die 3 kleuren en 2 sound connectors?
 
Rano":2qs9qx47 said:
Werkt die componentkabel voor de PS3 (hierboven) ook op de PS2?

die kabel is als het goed is voor de ps2. Dus die ga ik opzeker bestellen
 
Component is beter omdat je hiermee sommige games progresive kan spelen 480p. scart is altijd max 480i.
Je kan je ps2 ook ombouwen en dan speel je bijna alles op 480p, zeggen ze.
Maar voor games die niet uitzichzelf progresive ondersteunen op een officiele ps2 zonder blaze vga disc, is RGB scart beter dan component. Of je het verschil ook ziet is een tweede..... :D
 
Back
Top