What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Goede 8 bit muziek - wat vindt jij goed?

veel van mijn favorieten komen toch van de MSX, Konami op z'n best :)
er zijn in de loop der jaren mooie remixes gemaakt.

Hinotori Firebird


Maze of Galious


Metal Gear 2 Solid Snake


...en zo kan ik wel een tijdje doorgaan :D
 
Ahhh je heb mijn favs voor me neus gepost O_O
Maar mis nog de Falcom klasiekers van Ys en Legend of Heroes.
Legend of heroes :
Ys Vanished Omen 2 remix :
En ook Microcabins XAK series :)
Xak 2 :
En Illusion City via de MT32 was ook geweldig :) :
En natuurlijk Aleste 2 ^_^ : https://www.youtube.com/watch?v=1RuDUvm ... vzdk#t=372
And no surpise natuurlijk SNatcher/SD Snatcher :) : https://www.youtube.com/watch?v=gHI9mrI ... GswHx2u-Ct

Ohhh zoveel........
Ohja een Neogeo klasieker, Last Resort : https://www.youtube.com/watch?v=uwdhpTz ... eoOnKIkb-Q

EN om als laatste af te ronde Nieuwe Retro :) kreeg ik van een vriend door :) :
 
snatcher msx ending, maar liefst 17 min:

Wat een geweldige machine die msx, jammer dat ik er vroeger nooit een heb gehad.
 
Heerlijk om al die MSX fans hier te zien! Ik heb nog altijd een forse collectie aan MSX machines en games staan: heerlijk! Ik ben al MSX aanhanger vanaf de dag dat hij in de winkels lag. Vooral games gespeeld, maar ook clubblaadjes mee gemaakt, met BBSjes gespeeld.

Ja, ouwe lul. Ik weet het. Het is goed met jullie.

Ik moet toch eens wat foto's posten van wat MSX spul uit mijn kast voor in de galerij, bedenk ik me net.
 
Ja, Dat moet je zeker.
Wij begonnen thuis met de C64. Msx kwam later, al hadden mijn oom en tante er 1.
Blijft een geweldige tijd. BBS'en omg dat was geweldig. Met het internet van nu zou ik niet terug hoeven, maar voor toen...midblowing.
een betand binnenhalen via de telefoon.

Nog een ouwe lul ............:-)
 
Cageman":3r09lpj3 said:
Heerlijk om al die MSX fans hier te zien! Ik heb nog altijd een forse collectie aan MSX machines en games staan: heerlijk! Ik ben al MSX aanhanger vanaf de dag dat hij in de winkels lag. Vooral games gespeeld, maar ook clubblaadjes mee gemaakt, met BBSjes gespeeld.

Ja, ouwe lul. Ik weet het. Het is goed met jullie.

Ik moet toch eens wat foto's posten van wat MSX spul uit mijn kast voor in de galerij, bedenk ik me net.

collectie pics zijn altijd welkom!
 
Da Dude":2mz90p72 said:
Ja, Dat moet je zeker.
Wij begonnen thuis met de C64. Msx kwam later, al hadden mijn oom en tante er 1.
Blijft een geweldige tijd. BBS'en omg dat was geweldig. Met het internet van nu zou ik niet terug hoeven, maar voor toen...midblowing.
een betand binnenhalen via de telefoon.

Nog een ouwe lul ............:-)

56k modem haha wat een tijd zeg.
 
Oldschool":1x8k7nj4 said:
56k modem haha wat een tijd zeg.
Haha! Was het maar 56k; een MSX modem haalde 1200 baud. Dan zag je de tekst regel voor regel binnenkomen. Je kunt je het nu niet meer voorstellen.

Maar we dwalen af: dit topic gaat over 8-bit muziek :mrgreen:
 
Baki":3rl779rj said:
Kaneda":3rl779rj said:
Ohja een Neogeo klasieker, Last Resort

Dat is echt geen 8 bit :P

Topic uitbreiden naar 8 en 16 bits? :P

Commodore 64 Music (Ocean Loader 1 - 5)

die verdomde C64 tapes toch haha. Jeugdvriend had thuis de tape aan laten staan toen de fam op vakantie ging. Die was zo heet, gek dat ie niet gesmolten was haha.
 
Die laadmuziek van de c64 was wel meesterlijk. Toen ik terugkwam van vakantie bij het Gardameer waar ik green beret kapot had gespeeld gingen we die op de 64 spelen. Die laadmuziek was echt magisch, maar de game zelf was echt slecht
 
Ik speel de OST tegenwoordig als ik Heroes of the Storm speel, past daar ook ERG goed bij, heerlijk als je een hero kill maak op de ritme van de beat van Last Resort ^_^
 
Cageman":2ir316om said:
Heerlijk om al die MSX fans hier te zien! Ik heb nog altijd een forse collectie aan MSX machines en games staan: heerlijk! Ik ben al MSX aanhanger vanaf de dag dat hij in de winkels lag. Vooral games gespeeld, maar ook clubblaadjes mee gemaakt, met BBSjes gespeeld.

Ja, ouwe lul. Ik weet het. Het is goed met jullie.

Ik moet toch eens wat foto's posten van wat MSX spul uit mijn kast voor in de galerij, bedenk ik me net.

Ben opgegroeid met een Panasonic MSX2 en Konami is onsterfelijk op gebied van muziek. Het meest wat ik mooi vind is Salamander.
 
Back
Top