What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Gezocht 3DS voor mijn zoon

Da Dude

Nozomi Elite
De 3ds van mijn zoon is kapot.
Sloeg continu af, en laten repareren werd te duur omdat het in het moederbord zat.
Buiten de gerantie, je snapt het al :( :( :(

Wie weet er 1 te koop voor hem.
Hoe goedkoper hoe beter. Meneer moet het zelf voor een groot deel betalen.
En als 9 jarige die 2 jaar geleden van zijn gespaarde geld er 1 kon kopen, moet het weer ophoesten.

Weet je wat. Is er een aanbieding of nette 2e handse meld het me dan even.

THX
 
@DaDude; probeer een 3DS met firmware 4.5 of lager te regelen, dan kan je gelijk een GateWay kaartje halen voor de ROMs.... win, win; regio vrij en als het goed is een firmware spoofer.... gbatemp voor meer info :)
 
2 jaar oud en een moederbord defect moet toch niet kunnen.(mits niet door schade ontstaan natuurlijk) Buiten de standaard garantie van 1 jaar moet de verkopende partij toch wat meer voor je betekenen naar mijn mening in dit geval. Volgens mij is men volgens het consumentenrecht verplicht een deel van de kosten op zicht te nemen naar gelang de economische levensduur van het apparaat. Helaas zijn recht hebben en krijgen in de praktijk vaak 2 dingen die ver van elkaar vandaan liggen. Waar heb je hem gekocht en heb je het probleem daar al voorgelegd?
 
sparky":2yqr4vth said:
2 jaar oud en een moederbord defect moet toch niet kunnen.(mits niet door schade ontstaan natuurlijk) Buiten de standaard garantie van 1 jaar moet de verkopende partij toch wat meer voor je betekenen naar mijn mening in dit geval. Volgens mij is men volgens het consumentenrecht verplicht een deel van de kosten op zicht te nemen naar gelang de economische levensduur van het apparaat. Helaas zijn recht hebben en krijgen in de praktijk vaak 2 dingen die ver van elkaar vandaan liggen. Waar heb je hem gekocht en heb je het probleem daar al voorgelegd?

Tja dat is wel zo'n grijs gebied. Zolang je naar alle redelijkheid mag verwachten dat het product een bepaalde levensduur heeft dient de verkoper het product in die periode garantie te geven.
 
Jinxz":2nzxthfl said:
sparky":2nzxthfl said:
2 jaar oud en een moederbord defect moet toch niet kunnen.(mits niet door schade ontstaan natuurlijk) Buiten de standaard garantie van 1 jaar moet de verkopende partij toch wat meer voor je betekenen naar mijn mening in dit geval. Volgens mij is men volgens het consumentenrecht verplicht een deel van de kosten op zicht te nemen naar gelang de economische levensduur van het apparaat. Helaas zijn recht hebben en krijgen in de praktijk vaak 2 dingen die ver van elkaar vandaan liggen. Waar heb je hem gekocht en heb je het probleem daar al voorgelegd?

Tja dat is wel zo'n grijs gebied. Zolang je naar alle redelijkheid mag verwachten dat het product een bepaalde levensduur heeft dient de verkoper het product in die periode garantie te geven.

Eigenlijk is het geen grijs gebied, maar wordt het hooguit mistig gemaakt door de detailhandelv 😉 In dit geval weet ik zeker dat je een langere levensduur mag verwachten en buiten de 1 jaar garantie geldt dan dat de verkoper een deel van de reparatiekosten op zicht moet nemen. Ik heb jarenlang voor een grote speelgoedketen gewerkt en weet dat men dit actief zal ontkennen zoals bijna alle detaillisten(inclusief online shops doen) wegens de superlage marges op oa dit soort apparaten. Ze weten dat een procedure starten te kostbaar/tijdrovend is voor mensen..maar er zijn ook vaak brancheorganisaties met klachtencommissie waar je kan aankloppen als je er met de verkoper niet uitkomt. Neem van mij aan dat de aanhouder kan(en hoort te) winnen in dit soort gevallen.
 
Tip: Toch maar Nintendo bellen hoor. Altijd top geweest bij die gasten.
Ik heb ooit een normale GBA zilver laten vallen (zacht, ca. 1m hoog, op de vloerbedekking). Zeker een jaar oud, en de winkel wou niets doen voor me.

Nintendo gebeld. Nee, ik had geen bon, dat is al een jaar geleden en we zijn verhuist etc. Geen probleem meneer, hij was nog maar een jaar op de markt, stuur hem maar naar ons op.

Na een paar dagen belden ze of ik een zwarte ook goed vond. Die heb ik nu nog, en hij doet het nog steeds. :)
 
Ik zal contact opnemen met Nintendo. Thanks voor de tips.
Ik heb een monteur al laten kijken 50 Euro nieuw scherm er in, maar lijkt op breuk in de printplaat. De #ds ligt nog daar.

Bart Smit handteert 1 jaar, en dan moet je naar Nintendo.
 
Da Dude":f1ntu1az said:
Ik zal contact opnemen met Nintendo. Thanks voor de tips.
Ik heb een monteur al laten kijken 50 Euro nieuw scherm er in, maar lijkt op breuk in de printplaat. De #ds ligt nog daar.

Bart Smit handteert 1 jaar, en dan moet je naar Nintendo.

Ze hanteren 1 jaar inderdaad, maar dat mag dus niet... Gewoon blijven aandringen en anders stennis schoppen in een volle winkel 😉
 
Ik heb alleen de 3DS niet meer thuis, omdat die nog in de winkel ligt waar ze hem nagekeken hebben/nieuw scherm ingezet hebben.

Maar de breuk lijkt door vallen of klemzitten te zijn gebeurd.
Maar ik zal kijken wat Nintendo kan doen. Volgens Marcel (de man die de 3ds nagekeken heeft en zeker geen prutser) krijg je na betalen van 120,- een vervangende 3ds.

Ik leg het problem bij Nintendo voor en hoor wel wat hun reaktie is.
 
Als je zoon hem heeft laten vallen is het gewoon een verzekeringskwestie. Of ging het ding ineens stuk?
 
ineens zeg hij, maar ik heb het idee dat ze het scherm tever doorbuigen.

Ik heb Marcel gevraagd om hem dicht te schroeven voor de verzekering.
Ik betaal al jaren, dus mogen ze ook is een keer wat terugstorten
 
Da Dude":lidxf3wz said:
Ik heb Marcel gevraagd om hem dicht te schroeven voor de verzekering.
Ik betaal al jaren, dus mogen ze ook is een keer wat terugstorten
En zo ontstaat fraude ;-)
 
Back
Top