What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Forza Motorsport 2

Ken

High Score Hunter
Heeft iemand al de demo gedownload van Forza Motorsport 2?
De demo staat sinds vandaag online dus ik zou zeggen ga even checken en laat even weten wat je er van vindt!

-edit-
De full game is uit. Wat vinden we er van?
 
Demo net een half uur gespeeld.Over het algemeen stelt de demo teleur.

- Geen cockpit view
- Geen levendige omgeving
- Pixelig (720p)
- De auto's glimmen te veel
- Gebruik van textures terwijl het polygonen moeten zijn (o.a. bandenstapels)
- Veel te simpel
- Géén schademodel (sorry, krasjes en gebroken ruiten zijn geen schademodel)
- Te weinig auto's in een race

+ Het aantal auto's
+ Geluid
+ Krassen op de auto zijn dan weer wel mooi gedaan
 
Ik ben em nu aan het downen .. ik laat zo mijn thoughts weten.

Ik heb er iig geen hoge verwachtingen van.

Wanneer kom jij eigenlijk eens een keer op Live Ken?
 
Het speelt wel bruut hoor ... heel realistisch.

Maar het ziet er een beetje flauw uit allemaal .. Ik denk dat GT5 er veeel dikker uit gaat zien.

Maarja dat is ook maar afwachten.
 
De gameplay is idd wel bruut ... Maar visueel is het aan de matige kant .. Het deed me een beetje denken aan GT4 op de PS2 maar dan HD...
 
Ik ben alweer een tijdje niet op Live geweest, speel bijna nooit met next gen consoles.
 
Deze game trapt GT de vernieling in.

Auto's voelen hier aan als echte auto's. Verschil in zwaarte en PK's is duidelijk te voelen, in tegenstelling tot GT waarin een Impreza evenveel gewicht als een mini cooper lijkt te hebben. Impact van een spin en botsing is ook goed gedaan.
 
De feel van de auto's is idd super gedaan .. veel beter dan GT..

Alleen snap ik niet waarom de graphics zo matig zijn.
 
Ik vind het niet veel soeps. Lijkt wel een Nintendo game zo blij zijn de kleuren imo. Grafisch ook niet veel om over naar huis te schrijven, op sommige punten vind ik GT4 op de ps2 nog mooier. Voor mij zijn de controls ook niet alles. GT speelt veel strakker dan deze glijbaan. Ook het geluid van een aantal auto's klinkt als een 2 pk grasmachine. Ik had al niet veel van deze game verwacht maar toch wel iets meer dan dit zeg....
 
GT speelt onrealistischer. Dat kan zijn wat je zoekt, maar persoonlijk ga ik dan liever voor PGR of RR. En niet voor iets wat zich propageert als realistisch, als GT.

Als je voor realisme gaat, dan is Forza toch echt beter. Auto's glijden nou eenmaal als je stuurt tijdens het remmen, te hard of in een te hoge versnelling de bocht in gaat. Ik vind het behoorlijk kloppen, geraak in het gras... en het is hetzelfde als ik de auto in het echt het gras op rijd.. weinig controle. Ik vind de gameplay bijna perfect aanvoelen.

De graphics zijn niet zo bijzonder nee. Maar zowiezo wordt de AA nog aangepakt (2x AA) en dat kan al een redelijk verschil maken. Wel 60fps en natuurlijk online.
 
Forza 2 ligt in de winkels. Ik heb hem zelf nu een paar keer gespeeld. Wat een toffe game is dit. Hier gaan uren in zitten 8) Ik ben helemaal in mijn element met het ontwerpen van vette custom designs!
 
Ik ben ook helemaal hooked aan het designen man, wat ongelooflijk heftig is deze game. Ook het racen valt me niet tegen, het is de beste 'simulatie' achtige racer die er bestaat.
 
533015519_35833aac5b.jpg
533015551_3e66285415.jpg
533015565_98823348ff.jpg

mario2.jpg

mario3.jpg


533628002_c45c491112_o.jpg


d5a62a6e-0777-4ec7-9734-c12eee9dc44.jpg

zero1.jpg


collab3.jpg

collab1.jpg

collab2.jpg

zeldatpcar.jpg


OMFG!!!!!
 
Zoals ik al zei is dit is een gruwelijke game.

Maar het designen gaat me toch wel te ver. Het is ontmoedigend voor mij. Als je wilt kun je wellicht alles, maar ik zie mezelf no way zo'n REZ auto maken.

En nee, je kunt geen simpele gif's uploaden en plakken. Je moet ALLES handmatig tekenen via triangles, squares, circles... etc. Hierdoor kun je wel alles namaken wat er bestaat.. als je de skills hebt.
 
Wel opvallend dat er bij een MS racegame allemaal niet MS game designs gemaakt worden ;) Doet niks af aan de game uiteraard.
 
Een MS of windows logo is niet zo boeiend.

Maar ik heb wel veel Halo, Gears of War en Blue Dragon auto's gezien. Er zitten echt kunstwerkjes tussen, vooral als je je realiseert hoe dit tot stand gekomen is (zit soms 6 uur werk in).

Ik zag trouwens een hele hele ubervette op de Auction staan voor 2 miljoen en dat was een Optimus Prime Transformers auto.. Die was echt fucking knalgek!!
 
Ook die Barricade van de nieuwe film (copcar) met Decepticon logo's zie je regelmatig. Ik ben benieuwd wat voor design updates er zullen komen op de marketplace...sky is the limit.
 
Leuk gedaan dude, ik begin er ook wel redelijk goed in te worden al zeg ik het zelf...al ben ik vergeleken met alles wat ik tot nu toe heb gezien kansloos hehe.
 
Back
Top