What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Forum regels

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Psykick":1jzaav5u said:
Vandaar ook mijn reactie, dit is een forum een geen marktplaats. Als je shit te verkopen hebt, doe je dat conform de regels en met een beetje background info over jezelf. ....

Wat zijn eigenlijk de forum regels? Waar staan ze? Ik kan ze in ieder geval niet vinden. Misschien wel handig voor nieuwkomers om de gedragsregels ergens in een stickie te hebben staan. Zeker als je een bepaald community gevoel wilt creëren. Dat voorkomt onduidelijkheid en voorkomt ook dat nieuwe leden, die zich niet houden aan de ongeschreven regels, 'te hard' worden aangepakt.

Je zou bijvoorbeeld in kunnen voeren dat iemand pas na x posts toegang heeft tot het sales gedeelte. Zie je wel vaker.
 
Ik heb altijd gehoopt dat het zonder regels zou kunnen en dat wou ik toch wel graag zo houden. Als mensen alleen maar zich aanmelden voor buy en sell topics so be it...die forumregels leest toch niemand.
 
Ik denk dat het geen kwaad kan om een stickie te maken met wat simpele richtlijnen voor het gebruik van het Buy,Sell & Trade forum. Geen harde regels, maar een eenvoudig lijstje van do's en dont's. Sega-Naomi heeft een heel aardig lijstje op het market forum staan, en dat werkt heel aardig. Handig voor nieuwe leden, en eenvoudig naar te verwijzen als mensen zich afvragen hoe en wat.

http://www.sega-naomi.com/forum/viewtopic.php?t=701
 
Ken, zou inderdaad mooi zijn, maar is helaas niet altijd te realiseren. Er zijn zoveel verschillende mensen, alleen al door leeftijdsverschillen gedragen mensen zich anders. Dus ook op een forum. En dan heb je al snel een grote kans dat iemand zich niet helemaal gedraagt zoals jij wenselijk acht. Daarom denk ik dat een paar forumregels wel handig zijn.

Vergeet ook niet dat het forum de laatste tijd behoorlijk groeit, dan krijg je al snel behoefte aan een paar regeltjes.

Nu heeft het in ieder geval geen zin dat een moderator tegen een nieuwkomer zegt dat hij zich aan de regels moet houden, terwijl die nieuwkomer geen benul kan hebben van de regels.
 
Voelt een van juliie zich geroepen om deze regels op te stellen?
Mij maakt het namelijk niet zo uit maar als er behoefte aan is geen probleem.
 
Back
Top