What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Favoriete Neo Geo MVS games

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Wat zijn jullie favoriete MVS games en waarom?

Mijn top 5:

1: Neo Turf Masters

Geweldige golfgame. Iedereen kan het gelijk oppakken maar om er goed in te worden ben je toch wel even bezig. Goede gameplay, erg leuk om tegen vrienden te spelen.

2: Windjammers / Flying Power Disc

Een simpel concept maar super verslavend om te spelen tegen vrienden of in je eentje. Verder eigenlijk hetzelfde verhaal als Neo Turf Masters. Iedereen kan het gelijk spelen, maar om er goed in te worden moet je wel even oefenen.

3: Garou Mark of the Wolves + KoF 98 + Samurai Shodown 2

Deze 3 fighters zijn denk ik mijn favoriete fighters op de MVS (al heb ik niet alle fighters gespeeld). Gewoon goede games.

4: Puzzle de Pon!

Leuke puzzelgame, ook erg tof om te spelen tegen vrienden.

5: Super Sidekicks 2

Eigenlijk is dit vooral jeugdsentiment. Ik heb hier vroeger zoveel guldens ingegooid op de plaatselijke voetbalvereniging. Opzich is er wel veel mis met het spel, maar uit nostalgisch oogpunt moet deze toch in mijn persoonlijke top 5.



Niet echt een 'normale' top 5 qua Neo Geo MVS games denk ik, maar deze games heb ik wel het meeste lol aan beleefd.
 
1. Metal Slug
Ultieme plug and play. De Neo op z'n best.

2. KOF '98
De beste KOF game hands down.

3. Soccer Brawl
Beste 2 player game na de fighters.

4. Blazing Star
Bonus!

5. Fatal Fury 2
Zal nooit vergeten toen ik dit voor het eerst zag...
 
1. Real Bout 2
Veruit de beste fighter op de neo imo.

2. Windjammers
Super concept, snel; arcade op zijn best

3. Slug 1 en X
Geen commentaar voor nodig

4. Pulstar
Juweeltje, ook al is het een clone

5. Samurai Shodown 4/2
Sfeer is gewoon geweldig in alle ss games, deze zijn net even beter dan de rest

Verder zijn er nog genoeg games die zeer de moeite zijn, vooral mooi is dat veel neo games nooit gepoord zijn, hoewel ze geniaal zijn. Denk aan Pulstar, Blazing Star, Shock Troopers, Turf Masters, etc.
 
1. Last Blade 1 en 2 - super sfeer, technisch en optisch de beste fighters op de Neo imo
2. RB 2 - heerlijk combo systeem, super voor de arcade (en heerlijke sounds)
3. SS 4 - gewoon lekker ook weer vanwege de sinistere sfeer maar vooral de gameplay
4. The SlugZ - absoluut onovertroffen met heerlijke sprites en een zalige gameplay. Arcade hakkers ten top
5. AoF 1 - jeugdsentiment. Wil niet weten hoeveel Spaanse Pesetas ik in die kast heb gefli&*rd destijds

Ik zou dit lijstje nog wel willen aanvullen tot tien trwns....
 
Garou: Mark of the Wolves
Best uitgewerkte fighting game op de mvs.

KOF 98
Speelt ook heerlijk.

Last blade
Gameplay en sfeer ftw.

Twinkle star sprites
Verslavende shmup die ook nog VS kan :)


Puzzle Bobble
Ook goed voor de vrouwen ;P

Wind Jammers
Frisbee sport game.

Metal slug X
Contra on crack.

Ninja Masters
Donkere sfeer, bloed, ninjas en goede gameplay ftw.
 
Goed om te zien dat er hier meer Windjammers fans zitten :D. Die game is echt briljant.
 
Lijst van favorieten/spellen waar ik het me meest heb vermaakt.

samurai shodown 2
Kof94
Last Resort
Windjammers
Robo Army

Mocht ik nu een cab 5 slots moeten vullen had het er iets anders uit gezien.

Kof2003
Samurai Shodown V special
Puzzle bobble 2
Blazing star
SNK vs Capcom Chaos
 
Ja windjammer is de shit, zoveel gespeeld. De eerste keer in een arcade halletje in tenerife. Meteen verslaafd, eigenlijk is het wel een ultra pong lol.


Waarom maak je hem niet tot tien ? ik zie nergens regels :P
 
Vandaag nog een paar potjes Windjammers en Neo Turf Masters (een potje van 18 holes) gespeeld tegen een vriend van me. Echt supervette games om tegen iemand te spelen.
 
Back
Top