What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Favoriete magazines in de glorie dagen?

DNL

1CC Aspirant
Joined
Sep 25, 2005
Messages
886
Reaction score
0
Iedereen kocht in het begin van de jaren 90 uiteraard magazines, er was nog geen internet en al die crap. Maar welke waren je favorieten? Welke kocht je altijd?

Voor mij was dit ongetwijfeld de NMS (Nintendo Magazine System). Engels blad puur gericht op Nintendo met ZEER veel USA en Japanse import games. Ik kocht mijn eerste in 92 geloof ik en ben tot 96 doorgegaan. Een stuk of 50 zal ik er wel hebben.
Ook hadden ze altijd een deel besteed aan Anime/Manga en de nieuwste arcade games. Ik kan me vooral herinneren dat ik aan het kwijlen was over Art of Fighting 2 en X-Men: Children of the Atom...dat spul was nog niet eens uit toen hahaha.

Mijn SNES kennis dank ik voor 90% aan dit blad...echt de nummer 1 voor mij.

Verder had ik no Gamefan, Superplay, EGM, EGM2, Gamepro en nog wel een paar. Maar de NMS moest ik elke maand hebben. Ik heb ook nog ergens de 1e power unlimited liggen geloof ik...toch wel raar dat ik dit allemaal vanaf het begin heb meegemaakt.

En jullie?
 
Ik vond het Engelse Official Dreamcast Magazine altijd erg goed... daar heb ik zowat alle exemplaren van. Mooie layout, demodiscs en veel leuke artikelen en fotomateriaal.
 
Als we het hebben over de Dreamcast dan was er maar een blad en dat was DC-UK.
Waanzinnige layout, mooie cover en echte kwaliteitsartikelen.

De EGM deed in de dagen van Capcom en SNK's 2d gloriedagen echt veel aan arcade.
Ik heb thuis een map met alle uitgesneden artikelen uit die jaren over Capcom's CPS II games. EGM2 is nooit van de grond gekomen.

Tot de layout verandering na het Saturn en PSone tijdperk is het zeer snel achteruit gegaan met CVG, wat daarvoor altijd toch veel aandacht had voor Saturn games en het op een professionele maar makkelijk leesbare manier bracht.

Dan was er nog Mean Machines SEGA, die veel te snel is opgehouden te bestaan.
Ik kocht ook vaak de Gamesmaster, goed blad was dat.
Thuis nog stapels liggen, maar ben blij dat ik er ook een hoop heb weggeflikkert.

Tijden dat je het op school had over secret characters als Shenglong in Street Fighter, mythes bestaan niet meer...
 
Ik las destijds echt alles wat los of vast zat. Het begon voor mij met dat blad van Nintendo dat je erbij kreeg als je een Nes kocht, gelooff dat dat Club Nintendo heette. Dat blad was echt kritiekloos, daarom ben ik eens in de Bruna gaan kijken voor andere bladenl

favo mag was toch wel de Engelse gamesmaster. Ik kan mij nog goed herinneren dat ik mijn eerste issue kocht, was geloof ik issue 7 of 8 met Goro van MK op de cover, dat was moddervet. Het blad had naar mijn mening alles, humor, goede info en veel free goodies.

Toen de eerst PU uitkwam had ik die ook direct gekocht. Het blad was welliswaar wat amateuristisch gemaakt, maar het was wel een goed blad, helaas is het niveau nu diepbedroevend. Het lijkt wel alsof ze nu meer de grappen willen maken en daaromheen maar wat games bespreken.

De Select moet ook even genoemd worden, ondanks de wat hogere prijs, was dit een tijdschrift van liefhebbers.

verder ook EGM, EGM2, Gamepro en nog wel een paar andere bladen gelezen. De Gamepro sprong er destijds voor mij uit door veel info over fighting games en zelfs hele figting specials. OOk een keer uitgebracht was special edition die de fighters pro heette, daarin stonden allee moves van veel games in beschreven. Dat was mijn game bible in de arcade in scheveningen.

Kan iemand trouwens de Nederlandse Sonic commics herinneren, want die vond ik ook wel tof, helaas ook vroegtijdig gecanceled.
 
Club nintendo heb ik vroeger ook gehad.
Ik heb destijds alles gelezen waar ik mijn handen aan kon krijgen.

Dit waren destijds vooral de EGM Nintendo mags,
PU heb ik de eerste edities wel gehad maar was nix vergeleken met de bovenstaande.

Mooie tijd :D
 
Idd. Ik heb nog een boel van die enorme poster die je bij de games kreeg.

Een hele vette Street Fighter poster van 1 bij 1 meter, en megaman x, die was nog groter. Zeker mooie tijden...ik ga deze week maar eens kijken naar die magazines denk ik.
 
Klopt Ken DC-UK was me even hememaal ontschoten :shock: hehe
 
Ik las altijd veel de Gamepro, Superplay, GameFan, Game Republic en later Sega Saturn Magazine. Nu koop ik tegenwoordig vaak de Edge.
 
SSM - Sega Saturn Magazine. Absoluut het beste blad ooit gemaakt. Ik kocht ze in de laatste 2 jaren.. 97/98. Heel veel arcade en import coverage en exclusive interviews met oa AM2 en Treasure.. alles hieraan was perfect. Ze waren ietwat anti Sony, maar dat las wel lekker weg want het was wel onderbouwde kritiek.

CVG - inderdaad, de CVG van het PS/Saturn tijdperk. Gewoon een goeie mag, ik kocht ze vaak als ik in Engeland bivakkeerde en daar waren ze toendertijd maar 1,50 pond (hier ong. 12 gulden) :)

PSM 100% independent (USA, niet dat britse blad) van het Ps1 tijdperk (98/99/2000) dit blad had altijd vette artwork en eerlijke reviews, zij dissten de concurrenten ook niet. Zo schreven ze gewoon dat ze de DC een vette hardcore console vonden. PSM doet het nu nog steeds goed maar de stijl is lang niet meer zo cool.

EGM begon ik veel te kopen in het DC tijdperk maar die gasten zijn echt afgezakt naar het niveau beneden 0 en ik geloof dat heel veel mensen hier zo over denken. EGM2 had ik wel eens, was een cheats en oplossingen blad toch? Heette later Expert Gamer volgens mij...

GamesTM - ken ze nog niet lang maar ik vind dit van de huidige mags de beste.

----

Nederlandstalig:

PU las ik sinds nr 1 tot en met 1997. Heb die jaargangen ook nog. Was het enige nederlandse blad en het was ook beter dan nu. De Select wil ik ook ff noemen, dit blad is onderschat en onterecht ten onder gegaan. In dat blad zag ik voor de eerste keer shots van oa KOF99 en PE2. Het was best wel hardcore en vervreemd van puberaal gelul. Tot slot zag de N3 er ook helemaal niet verkeerd uit, same fate als Select; ongeveer 5 issues.
 
De NMS em C&VG waren voor mij toen maandelijkse afschrijvingen. Ik kreeg ook vaak een gratis Club Nintendo blaadje (folder!!! maar wel aardig jeugdsentiment) op de mat.
Heel soms kocht ik de Games Master en Gamepro, maar die hebben me nooit echt aangegrepen. Maar aangezien ik niet veel te besteden had als kleiner manneke leerde ik wel veel codes uit mijn hoofd of ik schreef ze stiekem over :twisted:
 
hey dat deed ik ook wel, dan stond ik in de Bruna oid en haalde ik een pen en papier uit mijn schooltas en stond ik daar sneaky over te pennen.
 
Hahahaha ja de goeie ouwe tijd. Ik haalde ook wel eens wat van die extra kaarten of posters uit andere bladen en duwde die bij het mag dat ik ging kopen haha.
 
Sega Saturn Magazine.Gewoon de beste previews, reviews, features, specials en interviews. Ik kocht dat blad sinds het begin toen het nog gewoon SEGA Magazine heette. Toen was het al een goed blad, maar tegen het einde, de laatste 5-6 maanden ofzo schoot de kwaliteit (imo) nog verder omhoog. Ik weet nog dat ik het jammer vond toen ze er mee gingen stoppen, ik had graag gezien dat ze door zouden gaan als Dreamcast Magazine.
 
DreamerNL":2rt3yxcs said:
Hahahaha ja de goeie ouwe tijd. Ik haalde ook wel eens wat van die extra kaarten of posters uit andere bladen en duwde die bij het mag dat ik ging kopen haha.
Das sneaky zeg... :x 😉 :D
 
DreamerNL":t38x91r2 said:
Hahahaha ja de goeie ouwe tijd. Ik haalde ook wel eens wat van die extra kaarten of posters uit andere bladen en duwde die bij het mag dat ik ging kopen haha.

en dat deed ik ook ja, deed ook wel eens een cheats bijlage van een ander blad er bij in =)

Akira SSM had idd de license voor een DC magazine moeten krijgen want het official DC magazine (Brits) was echt een stuk bagger. Dat profileerde zich een beetje als een "lifestyle" magazine (dezelfde fout die Sega met de console zelf maakte), leek nergens op. Sniff.. DoA 2 issue van SSM.. de laatste.. :<
 
Aangezien ik in Enschede woon , dicht bij duitsland, hadden we hier ook duitse magazines in de schappen staan. We (mijn broertje en ik ) kochten altijd de "videogames" . Zijn daarna abonnee geworden. Veel reviews en features over de neo geo en de pc engine. Hier is mijn liefde voor de pce en vooral de neo geo ontstaan.
Helaas bestaat het blad tegenwoordig niet meer.
Op deze site kan je er nog veel van terug vinden.
http://www.kultpower.de/
 
mijn eerst mag was absoluut C+VG. Toen was ik 8 bit freak.
Later talloze mags over alle formaten gehad uit allerlei landen. Uiteindelijk bleef alleen Edge over. Ik heb alles wel zo'n beetje geprobeerd en gelezen. You name it.

edge is een beetje over-priced, maar nog steeds goed.
 
Baki,

die Sig van je....welke KOF is dat ook weer?

En Dreamer, jij komt uit Geleen he? Zelfde als Neo Geo.com!
 
Ik las altijd EGM, Power Unlimited, en way back was er ook een ander Nederlands blad dat Game Pro heette.
 
Back
Top