What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Even voorstellen topic / introduce yourself!

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Hi Ik ben Mark, Nederlander maar woon al ruim 10 jaar in zuid Spanje.
Ik ben groot arcade, klassieke consoles en flipper liefhebber, en ben reeds actief op ukvac, klov, flipperforum en tig andere fora :D

Eigenlijk ben ik altijd wel op zoek naar arcade games en onderdelen. En dan is het ineens lastig dat ik helemaal in z Spanje woon, verzending is harstikke duur :(
 
RoOd":1fcklhvj said:
Hebben ze in zuid Spanje geen arcade scène? Of is die ook helemaal tot casino omgebouwd?


Jawel, alleen zijn die oude kasten vroeger hier (bijna) niet geleverd. Een originele jaren 80 kast als pacman donkey kong etc vind je hier dan ook niet, en zul je moeten importeren. Er zijn wel heel veel generieke jamma kasten met bootleg games.

Iedereen die ik hier ken, en een kast heeft, heeft 1 of 2 generieke kasten allemaal omgebouwd naar mame. Kung fu master wordt veel gespeeld terwijl ik daar niet zo heel veel mee heb :D was misschien hier destijds heel groot.

Maar er zijn in heel spanje inmiddels ook genoeg verzamelaars die de echt oude willen hebben.
 
Hi,

Zal mijzelf inderdaad nog even voorstellen. Ik ben Marinus en voor jullie beter bekend als de Eindbaas van Stichting Awesome Retro en de Awesome Space in Utrecht. Daar hou ik me naast de strategische doelen, het runnen van events en organiseren van de Space ook bezig met de invulling van de arcademachines op die Space.

Ik heb die dingen altijd 'Wow' gevonden. In iedere periode van mijn leven was er wel een kast waar ik teveel van mijn zakcentjes in pompte. Als ik terug denk zie ik mezelf geld in een Shinobi, Robocop, Operation Thunderbold, Street Fighter II, Sega Rally, etc. gooien. Dus toen ik op mezelf ging wonen was natuurlijk het eerste wat ik wilde kopen.. een flipperkast, want die zijn ook leuk. Aangekomen had ie naast mijn favoriete Indy (1400 gulden, gereviseerd) ook een Pooltafel staan, die snel weg moest, dus diezelfde middag 250 gulden armer, geen flipperkast, maar wel stond er een pooltafel in mijn kamer. \0/

Na een paar maanden, wilde ik toch kijken voor de Indy of Star Trek:NG. Bij de winkel waar ik ging kijken stond ook een Street Fighter II voor 350 gulden, wat dus betekende dat ik de rest van het jaar aan het Hadoken was en niet multiball. Die flipperkast is er uiteindelijk nooit meer gekomen. Wel andere kasten, welke ik later allemaal aan de stichting heb gedoneerd. Daarnaast heb ik veel retroconsoles/homecomputers in de afgelopen verzameld, maar ook daar staat het gros van nu op events of de Awesome Space ;)

Uiteraard zijn de space en de stichting voor mij een hobby, want overdags heb ik gewoon een 40-urige baan in de ICT en thuis een gezin. Maar het is zeker wel serieus. Er zijn zat members van dit forum die voor ons kunnen vouchen. Wij doen alles uit passie, en niet voor het geld of roem. En daarmee presteren we iets, wat in mijn inziens ongekend is. Want er zijn, gok ik, niet veel non profit-clubjes met 100% vrijwilligers, alles eigen tijd/geld en zonder enige vorm van subsidie die een half miljoen bezoekers trekken voor het fenomeen retrogaming. Die kennis, know-how en energie willen we dan ook in andere community's stoppen, als ze ook maar een raakvlak hebben met retrogaming.

Hackers, reverse engineers, demosceners, chiptuners, pixelartists, speedrunners, progamers, etc. zijn allemaal niche's die door hun overlap met de technologie en cultuur waar zij op leunen enorm veel raakvlakken hebben en elkaar kunnen helpen/stimuleren. Omdat dat niet altijd vanzelf gaat helpen wij ze graag een handje. Vandaar dat wij ook voor retroevents, meetings en optredens tickets kopen en die gratis weggeven, zodat een nieuw publiek hen kan vinden. Of we betalen sponsorgeld, reclamevoorzieningen en promotiemateriaalkosten voor diverse retrowebsites en fora, zodat zijn zonder advertenties door het leven kunnen en geen zorgen hoeven te hebben over continuïteit. Sterker nog, zelfs wij staan er bewust niet op.

Mocht iemand zich morgen nog vervelen, dan ben je van harte welkom op de space. We houden dit weekend een F-Zero Speedrun Marathon, waar 36 uur lang non-stop de beste spelers van over de hele wereld naar Utrecht zijn gevlogen om hun skills te laten zien aan de rest van de wereld. Waaronder een Amerikaan die ALLE highscores heeft op de SNES-versie van F-Zero. Als je in de buurt ben, kom langs, kost niets en ik ben er iig ook bij. Als niet in de gelegenheid bent, kun je ook live meekijken op:
 
Hi Marinus welkom. Knap dat je naast werk en gezin nog zoveel tijd hebt om in je "hobby" te steken en dit soort events te organiseren. Hou vooral niet op:)
 
Nou, eindelijk officieel voorgesteld Marinus :)

Ik kan zeker vouchen voor deze club, ga er vooral een keer kijken, leuke sfeer en vette spullen.
 
Welkom. Cool story en veel respect voor jullie! Even naast je full time baan en gezin erbij doen. Keep up the good work !
 
welkom
cool verhaal hoor,knap dat je er de tijd voor vind

is de rest van het gezin ook into retro games??

gr robert
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top