What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Even voorstellen topic / introduce yourself!

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Dank allemaal voor dit warme welkom ! Ik zal ook is wat meer in pcb's verdiepen, moet zeggen dat ik daar nog maar weinig kennis van heb !!
 
Ab79":1l3rp2fi said:
Hallo Huub.


Welkom!
Ik heb de setup van PsyKick bij mij thuis staan en woon relatief in de buurt (15 minuten rijden vanaf Dukenburg).

Dus als je zin hebt om het te komen bekijken dan kan dat altijd.

Groeten,
Toine.

Hoi Toine,

Ik ga hier graag op in ! Laten we dit via een PM een vervolg geven. Als je wil kan ik mijn bartop ook meenemen, kun je daar ook een blik op werpen (misschien wel letterlijk :D )
 
Machello":2ahth35t said:
Ab79":2ahth35t said:
Hallo Huub.


Welkom!
Ik heb de setup van PsyKick bij mij thuis staan en woon relatief in de buurt (15 minuten rijden vanaf Dukenburg).

Dus als je zin hebt om het te komen bekijken dan kan dat altijd.

Groeten,
Toine.

Hoi Toine,

Ik ga hier graag op in ! Laten we dit via een PM een vervolg geven. Als je wil kan ik mijn bartop ook meenemen, kun je daar ook een blik op werpen (misschien wel letterlijk :D )

Akkoord, ik zie je bericht wel verschijnen dan :)
 
Geachte Nozomi-leden.

Ik zal mij ook even netjes voorstellen.
Mijn naam is Frank, Ik ben 32 Jaar oud en ben net als zo velen hier al op vroege leeftijd in contact gekomen met het virus dat Video-Games heet.

Lange tijd ben ik in het bezit geweest van een Midway Mortal Kombat 2 Cabinet waarbij ik naast Mortal Kombat ook diverse andere PCB's in het bezit heb gehad zoals: King of fighters 2003, snk vs capcom Chaos, Street fighter 2' en een MVS-4 met diverse non-fighting games (wind-jammers, Mr. Do)

Helaas moest deze door ruimte gebrek in 2004/5 van de hand gedaan worden.

Op dit moment ben ik enkel in het bezit van een zelf gemaakte arcade kast waarmee ik met het bouwen en configureren van Hyperspin veel plezier heb gehad. Ik ben er echter achter dat, hoewel Hyperspin zeer gewaardeerd wordt door mijn 2 dochters, het niet het zelfde gevoel geeft als het bezitten van een origineel.

Sinds kort ben ik dus opzoek gegaan naar een vervanging en ben opzoek gegaan naar een knappe candy om in een mooi hoekje in mijn woonkamer te plaatsen. (en opzoek gaan is al snel uitkomen op het Nozomi Forum)

Mijn favoriete game op de arcade is eigenlijk maar een hele eenvoudige, ik was hooked aan versus Windjammers (misschien wel de cartridge die ik toen voor het kleinste bedrag had verkregen en dat ik bij toeval had opgepikt).
 
Welkom op het forum Frank! Windjammers is echt baas!

Hyperspin is zeker gaaf, maar ik weet dat het ook erg leuk is om toch wat favoriete games origineel te hebben.

Als je nog geen Candy hebt moet je eens langskomen in het NGC of ff bij Jinxz aankloppen :)

Have fun!
 
Welkom.

Candy's met die 29 schermen, is voor als je meerdere games wil spelen mooier dan een woody. vooral design, maar ook minder groot (lomp), en het scherm. 29 inch 4:3 is echt uber.

Al kan ik je zeker een Vewlix aanraden met een 32 inch LCD. Heb ik nu, maar zit een iets ander prijskaartje aan, maar is het zeker waard.
 
Da Dude":16goh3p1 said:
Welkom.

Candy's met die 29 schermen, is voor als je meerdere games wil spelen mooier dan een woody. vooral design, maar ook minder groot (lomp), en het scherm. 29 inch 4:3 is echt uber.

Al kan ik je zeker een Vewlix aanraden met een 32 inch LCD. Heb ik nu, maar zit een iets ander prijskaartje aan, maar is het zeker waard.

Dit klinkt ook wel aantrekkelijk inderdaad. Beter dan mijn huidige bartop in ieder geval haha.

Wat voor prijzen moet ik dan aan denken ?
 
Psykick":1kct2bfe said:
Als je nog geen Candy hebt moet je eens langskomen in het NGC of ff bij Jinxz aankloppen :)

Have fun!

Knock knock at Jinxz !!! :)

Lijkt me leuk ook een kijkje te nemen in het NGC. Komende zaterdag kan ik helaas niet.
 
Ik heb nog een Namco Cyberlead in de aanbieding voor weinig. Daar gaat binnen nu en een week een andere monitor in (15/24k).
 
Welkom allen!

Cageman":uzi2eupd said:
Ik heb nog een Namco Cyberlead in de aanbieding voor weinig. Daar gaat binnen nu en een week een andere monitor in (15/24k).

Nog steeds niet verkocht? Echt een spotprijs en een prachtige kast om te zien!
 
cthulhu":1llie9f0 said:
Nog steeds niet verkocht? Echt een spotprijs en een prachtige kast om te zien!
Nee, nog niet. Ik begin te denken dat ik hem beter kan houden. 15k monitor erin, en gaan met die banaan. Lekker nog even in het NGC houden.
 
Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb me nu maar eens aangemeld.

Mijn naam is Mart en ik ben oud genoeg om in de game-jaren 80 een jaar of 15 te zijn geweest. Heb me toen suf gespeeld op Galaga en Q*bert. Een jaar of (denk ik) 15 geleden ontdekte ik MAME en heb toen het plan opgevat om zelf een MAME-kast te bouwen. En dat idee verzandde… :roll:

Hoe zit dat? Ach, vrouw, kinderen, werk en andere hobby’s hebben ook aandacht nodig (lees: heel-heel-heel-veel)

Recentelijk struikelde ik weer over MAME en al googelend kwam ik hier terecht. Wat me al inlezend opviel, was dat iedereen hier elkaar netjes behandelt. Dat is, om het voorzichtig te zeggen, op grote forums wel eens anders. Het is blijkbaar een “close community” waar iedereen redelijk tot zwaar verslaafd is aan retro-gamen. Top!

Priorit(e)i(j)t(d)-gebrek maakt dat ik nu ook geen kast ga bouwen, maar wellicht red ik dat nog voor mijn pensioen. Voorlopig ga ik maar eens op zoek naar een MAME-controller om het oude “stick-gevoel” weer te beleven. Als iemand een tip in die richting heeft of er vanaf wil (ik greep helaas mis op de hier aangeboden x-arcade dual): alvast dank.

Als de middelen en de directie het toelaten, zou ik nog wel eens een echte Galaga in de woonkamer willen hebben – al is het maar om het melodietje de hele avond aan te zetten.

Een mens moet wat te dromen hebben, toch?
 
Van harte welkom op het forum Mart, je bent zeker op je plek want er lopen een aantal guys rond hier die al behoorlijk wat kennis hebben opgedaan met MAME (lees hasan/psykick). Indien je iets zoekt open dan even een topic in buy/sell, je wordt dan sowieso geholpen!! :mrgreen:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top