What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Even voorstellen topic / introduce yourself!

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
McB83":284mvr3g said:
Hoi,

Ik ben Marcel, 30 jaar en vriend van DLX en VanDerPlaat. Ben van origine een echte PC gamer. Groeide op met games als Commander Keen, Doom en StarCraft. Op een gegeven moment echter besloten om de overstap te maken naar de Xbox360 en PS3. De afgelopen tijd ben ik echter vooral geïnteresseerd in retro-gaming en in het bijzonder de Nintendo consoles. Ben druk bezig met een inhaalslaag om alle toppers van toen te verzamelen. Echt tof om nu games te spelen als SuperMetroid en Chrono Trigger.

Op het gebied van arcadekasten ken ik niet veel meer dan wat ik bij DLX gespeeld heb. Ik hoop echter binnenkort mijn kennis hierover wat bij te schaven op de meeting in maart :D
Ik zou zeggen, kom 15 maart langs, wordt gezellig. :D
 
Bedankt allemaal!

ChapDDR":1t2nmt57 said:
Welkom dude!

Heb je een echte Chronotrigger cart? Als dat zo is, ben ik best jaloers! :P

Daarnaast is Super Metroid ook echt heel tof. Is naast Goof Troop mijn favoriete SNES-spel.

Ja, heb een echte Chronotrigger CIB. Rib uit mijn lijf, maar zeker de moeite waard voor deze topper. Muziek is ook echt fantastisch! Goof Troop de game ken ik niet, zal ik eens checken. Keek vroeger wel altijd de serie :)

Marcosan30":1t2nmt57 said:
Welkom Marcel,

Voor jou ook kudos dat je het langer dan een half uur kunt uithouden met Eddy 😉
Mooi dat je de retrogames aan het herontdekken bent, heb je de Zelda delen al gespeeld? Want die games blijven fantastisch!!

Moet eerlijk bekennen dat Zelda mij in eerste instantie niet zo aansprak. Eerste ervaring was Phantom Hourglass en dat vond ik niks. Daarna Ocarina geprobeerd aangezien deze vaak genoemd wordt als beste Zelda, maar ben nooit verder gekomen dan de intro. Sprak me op dat moment niet echt aan. In een laatste poging heb ik Link's Awakening opgepakt, omdat ik toch het gevoel had iets te "missen". Opeens vielen alle puzzelstukjes op zijn plaats. Dit was echt een topgame! Speel nu samen met VanDerPlaat The WindWaker HD en die vind ik ook geweldig. Heb ondertussen ook een aardige collectie Zelda opgebouwd, en ben vooral benieuwd hoe ik straks Phantom Hourglass en Ocarina ervaar nu het licht bij mij is gaan branden ;)
 
Goof Troop is een super leuke co-op puzzle game door de maker van Resident Evil :P Spel kost echt niks. (Compleet 12,50) Is echt een aanrader.

En ik geloof best dat het een rib uit je lijf heeft gekost gezien de prijzen die ze vragen voor die game. Het is gelukkig geen complete Earthboundprijs. (500+)
 
Hoi,

Ik zal me gelijk even voorstellen.

Ik ben Govert, 20 Jaar uit Schaijk. Ik verzamel al een tijdje games. Vooral voor de Sega Dreamcast (toppers uit mijn collectie zijn Cannon Spike en Rival School) en Japanse Sega Saturn. Ik heb een tijdje terug mijn eerste Neo Geo MVS 4 slots bord gekocht. Heb hiervoor een supergun in elkaar geknutseld. Een kastje van MDF met een ATX voeding, scart connector, 2 DB-15 controller poorten en een stereo/mono schakelaar. De arcade stick die ik erbij heb gemaakt stelt niet veel voor. Dit is een setje knoppen in een stuk triplex geducktaped op een kartonnen doos, maar ik kan in iedergeval spelen :twisted: . Nu wil ik me ook meer gaan verdiepen in het arcade wereldje en het volgende project wordt dan waarschijnlijk de Sega Naomi. En dan is het een kwestie van tijd voordat de eerste kast komt hehe :D

Ik ben nu aan het afstuderen in de richting Technische Informatica. Heb de afgelopen 2 jaar als software developer gewerkt voor elektronische producten en weet aardig wat af van elektronica. Erg handig voor deze hobby :D
 
Hallo, ook ik zal me even voorstellen aangezien ik nieuw ben op dit forum.

Ik ben Toine, 34 jaar en woon in Langenboom (N-Br.)
Al vanaf jonge leeftijd ben ik veel met computers en spellen bezig.
Dat is halverwege jaren tachtig allemaal begonnen met de Commodore 64 en een grote bak met floppy disks.
En na een Gameboy volgde ook nog een SNES.
Na de SNES ben ik meer een pc-gamer geworden (lag niet aan de SNES trouwens, meer aan het game aanbod) waarbij ik vooral 3D-shooters (de call of duty serie) veel gespeeld heb. Heb ook een hele tijd bij een clan gezeten enz.
Maar sinds een jaar of tien koop ik af en toe wat consoles en spellen om op de verschillende consoles te kunnen spelen.
Op dit moment ben ik van plan er wat spellen voor de NEO GEO AES bij te kopen en wellicht wat HU-cards.
Voor de AES bij voorkeur de wat goedkopere zodat ik er misschien een paar kan krijgen voor een leuke 'package deal'.
Dat is mede de reden dat ik na wat googlen op dit forum terecht ben gekomen.

Hierbij nog een foto die ik een tijd terug gemaakt heb van de toenmalige stand van zaken.

Retro_zpsbbc2056a.jpg

Groeten,
Toine.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top